Mazda MX-30: na slovenskem trgu Mazda MX-30: na slovenskem trgu
Mazda ima sicer 50 let zgodovine električnih vozil, a je šlo doslej le za male serije. Tokrat vstopa na trge s pravim serijskim elektromobilom,... Mazda MX-30: na slovenskem trgu

Mazda MX-30: elektrifikacija prinaša tudi nov oblikovalski slog, ki mu pravijo Human Modern.

Mazda ima sicer 50 let zgodovine električnih vozil, a je šlo doslej le za male serije. Tokrat vstopa na trge s pravim serijskim elektromobilom, kajpak je to mali športni terenec. MX-30, kot mu pravijo, je na našem trgu naprodaj za od 34.610 evrov.

MX-30 je sicer na milimeter enako dolg kot CX-30 in si z njim deli tudi nekaj komponent, a je hkrati tudi zelo drugačen od njega. Ne bo ga težko prepoznati: prednja maska je zdaj zelo nizka; takšna je lahko zaradi manjše potrebe po hlajenju pogona, a je odločitev za manjšo v skladu z novo oblikovalsko filozofijo.

  • 1VK_1128aw
  • 1VK_1134la
  • 1VK_1133a
  • 1VK_1122la
  • 1VK_1135a
  • 1VK_1123a
  • 1VK_1127a
  • 1VK_1121a
  • 1VK_1142lsha
  • 1VK_1137
  • 1VK_1140ra
  • 1VK_1139a

Pomembne razlike so tudi drugod: tako kot prednji del je drugačen tudi zadek, pa tudi linija, ki obkroža bočne šipe, je vidno spremenjena. In, jasno, vrata ”freestyle” (prosti slog). Zadnja bočna vrata se namreč odpirajo nazaj tako kot pri RX-8. Stebrička B ni, zato je vstop na zadnjo (nekoliko dvignjeno) klop lažji, a je treba vselej najprej odpreti prednja vrata.

Tehnologijo, na kateri sloni MX-30, so poimenovali E-Skyactiv, ker je pač prilagojena električnemu pogonu. Gre za nosilni del karoserije, ki mu pravijo večsmerna obročna struktura. Baterije, ki so seveda na dnu vozila, imajo spodaj dodaten nosilni okvir. Pravijo, da je vzvojna togost karoserije za 30 odstotkov boljša kot pri CX-30.

Srce je seveda pogonski elektromotor z navorom 271 Njutonmetrov ter z močjo 107 kilovatov. Napaja se iz 355-voltne, 310 kilogramov težke litij-ionske baterije zmogljivosti 35,5 kilovatne ure. Gre torej za srednje veliko baterijo manjšega dosega (po WLTP v mešanem ciklu 200 km, v mestu pa 265 km), za takšno pa so se odločili, ker naj bi v predvideni življenjski dobi vozila pustila znatno manjši ogljični odtis.

Manjša baterija pomeni hitrejše polnjenje: na hitri enosmerni polnilnici naj bi se od 20 do 80 odstotkov napolnila v 36 minutah, na domači (izmenični tok, 6,6 kW) pa v treh urah.

Elektrifikacija pogona je prinesla še nekaj novosti in izboljšav. Njihov sistem G-Vectoring Control, ki je nadgrajena različica stabilizacijskega ESC, je kot E-GVC Plus prilagojen pogonu elektromotorja, pogon ponuja 5 stopenj rekuperacije zavorne energije (v najvišji je potreba po zaviranju s stopalko zelo majhna) in klasičen zavorni sistem se vklopi šele nad pojemkom 0,3 G – dotlej zavira del, ki skrbi za rekuperacijo zavorne energije.

Notranjost je prav tako precej drugačna kot pri CX-30: volanski obroč in osrednji zaslon sta podobna, merilniki, prilagojeni drugačnemu pogonu, so digitalni, nadzoru klimatske naprave služi za dotik občutljiv (dokaj velik) zaslon (ki ohranja nekaj klasičnih gumbov ob straneh), krmilnik za infozabavni sistem k sreči ostaja, ročica menjalnika pa je seveda le stikalo.

Notranjosti so, tako kot zunanjosti, namenili čiste in preproste poteze in površine. Na voljo sta dve barvni kombinaciji, pri materialih pa ponujajo vegansko alternativo usnju, povsem razgradljivo plastiko (PET) in tudi nekaj plute, ki je bila prva dejavnost mazde ob ustanovitvi pred natanko 100 leti.

MX-30 ima, med drugim, serijske žarometa LED, projicirni zaslon (HUD), pametni tempomat, radijski sprejemnik DAB z 8 zvočniki (z 12 pa, če doplačate za Bose), navigacijski sistem, tipala za pomoč pri parkiranju in kamero za vzvratno vožnjo. Popolnejša je ponudba varnostnih asistenčnih sistemov, enako velja tudi za povezljivost vse do daljinskega upravljanja nekaterih funkcij vozila na daljavo s pametnim telefonom, ki ima vgrajeno aplikacijo My Mazda.

Na izbiro sta dva osnovna paketa opreme, dražjega od njiju je moč še naprej nadgrajevati, ob pričetku prodaje pa ponujajo tudi poseben paket Launch Edition. Ker gre za zdaj za en sam pogon, je v ceniku ‘le’ 10 kombinacij. Med njimi je najcenejša MX-30 GT (34.490 €), GT Plus je za 800 evrov dražji. Launch Edition, ki ima nekaj doplačilne opreme serijsko, stane 35.020 evrov, najdražji različici (GT Plus Luxury Modern Premium SR in GT Plus Luxury Vintage Premium SR) pa staneta 38.910 evrov. V Slovenijo naj bi letos prišlo 20 Mazd MX-30, pri zastopniku pa predvidevajo, da jih bo, glede na povpraševanje, premalo.◄

Foto: Vinko Kernc