Mazda CX-30: na slovenskem trgu Mazda CX-30: na slovenskem trgu
Novi Mazdin športni terenec nima predhodnika; novi model se mersko umešča med CX-3 in CX-5, prav tako tudi cenovno. Na našem trgu je naprodaj... Mazda CX-30: na slovenskem trgu

Mazda CX-30: tehnično samosvoj motor Skyactiv X bo na našem trgu na voljo konec leta.

Novi Mazdin športni terenec nima predhodnika; novi model se mersko umešča med CX-3 in CX-5, prav tako tudi cenovno. Na našem trgu je naprodaj za od 22.290 evrov.

Naj ime ne zavede; po logiki bi se moral imenovati CX-4, vendar Mazda s takšnim imenom že obstaja, a je (drugačna in) naprodaj zgolj na kitajskem trgu. ‘Naša’, torej evropska CX-30 je dolga 4,4 metra, kar pomeni, da se postavlja ob bok številnim podobno velikim športnim terencem, vključno s Tiguanom in Tucsonom. Njeno medosje (2,66 m) obljublja dovolj notranjega prostora, 430-litrski prtljažnik pa bo zmogel zadostiti tudi dopustniškim željam.

  • 1VK_8252ca
  • 1VK_8242a
  • 1VK_8256
  • 1VK_8255
  • 1VK_8243a
  • 1VK_8248a
  • 1VK_8250a
  • 1VK_8262aw
  • 1VK_8260
  • 1VK_8264aw
  • 1VK_8265a

Pri Mazdi so CX-30 poslali na trge že serijsko dobro opremljeno (žarometi LED, projicirni zaslon HUD, radarski tempomat, prepoznavanje prometnih znakov, številni asistenčni sistemi, radijski sprejemnik DAB, 8-zvočniški avdio sistem, navigacijski sistem ipd), poleg tega pa izpostavljajo ergonomijo (tudi krmilnik za infozabavni sistem z bolj logičnimi meniji, sedeža, položaj za volanom, …), natančno izdelavo ter še bolj kakovostne materiale.

V ponudbi so trije motorji. Bencinski G122 zmore 90 kilovatov, dizelski D116 85 in posebnež med bencinskimi (zna delovati tudi po sistemu samovžiga) X180 132 kilovatov. Bencinska motorja imata še mikrohibridno tehniko, ki deluje na napetosti 24 voltov. Menjalnik je ročni ali samodejni, pogon pa prednji ali (izboljšan) 4-kolesni.

Osnovni paketi so štirje (od tega sta najvišja dva rezervirana za motor X180), ki jih je moč nadgraditi za dodatnimi paketi. Vse našteto nanese 40 različic, med katerimi je najcenejši (osnovni paket brez imena) G122. Najcenejši dizel D116 stane 24.390 evrov, najcenejši X180 (GT) pa 25.390 evrov.

Že na podlagi zapisanih cen je pričakovati, da bodo bencinski motorji bolj priljubljeni, kar pričakujejo tudi pri našem zastopniku. Kar 90 odstotkov naj bi prodali bencinskih različic (70 % bo G122), tri četrtine bo ročnega menjalnika in 85 odstotkov prednjega pogona. Letos je za slovenski trg pripravljenih 150 CX-30, prihodnje leto pa 500.◄

Foto: VK