Mazda CX-3: na slovenskem trgu Mazda CX-3: na slovenskem trgu
Japonska Mazda, po številu izdelanih in prodanih avtomobilov (lani 1,397 milijona) prej med majhnimi kot velikimi, si lahko reče, da ji gre vsaj v... Mazda CX-3: na slovenskem trgu
Mazda CX-3 je športni terenec po videzu in križanec po 'vsebini', vozi pa se v razredu, v katerem je veliko tekmecev, pa tudi vse več kupcev.

Mazda CX-3 je športni terenec po videzu in križanec po ‘vsebini’, vozi pa se v razredu, v katerem je veliko tekmecev, pa tudi vse več kupcev.

Japonska Mazda, po številu izdelanih in prodanih avtomobilov (lani 1,397 milijona) prej med majhnimi kot velikimi, si lahko reče, da ji gre vsaj v zadnjem času skoraj kot po maslu. V modelskem smislu seveda ne držijo križem rok: nedavno so postavili na trg povsem novo Mazdo2, previdno prenovili veliko večjo ‘Šestico’ in športnega terenca CX-5 (v treh letih so za ta avto našli več kot milijon kupcev), na novo oblekli Mazdo3, za jesen je napovedana povsem sveža roadsterska ikona MX-5, sedaj na vroče poletje pa je tudi na slovenski trg pripeljal križanec (‘crossover’) CX-3.

CX-3 je v oblikovnem oziroma tehničnem smislu otrok oblikovalskega jezika Kodo in tehnologije Skyactive, sicer pa narejen na osnovi Mazde2, s katero si deli tudi medosno razdaljo (257 centimetrov). V dolžino se potegne do nič posebej dolgih 427 centimetrov in se torej vozi v razredu, ki ta na evropskih trgih kot tudi slovenskem prostoru potrjuje optimizem, saj je bilo prodanih skoraj 3.800 vozil oziroma je bil njihov tržni delež 7,1-odstoten, letos naj bi bil še nekaj višji. Ker ni športni terenec, pač pa križanec, je od tal oddaljen vsega 15,5 centimetra, kar bo morda manj navduševalo nekaj starejšo publiko, vsem drugim pa utegne biti prav to nekaj bolj po volji.

  • 1VK_3803a
  • 1VK_3780a
  • 1VK_3800la
  • 1VK_3779a
  • 1VK_3778aw
  • 1VK_3807ac
  • 1VK_3777
  • 1VK_3809j
  • 1VK_3770a
  • 1VK_3772a
  • 1VK_3774a
  • 1VK_3775a
  • 1VK_3782a
  • 1VK_3784w
  • 1VK_3791la
  • 1VK_3793
  • 1VK_3733
  • 1VK_3789
  • 1VK_3790
  • 1VK_3788
  • 1VK_3787a
  • 1VK_3794
  • 1VK_3796a

Znotraj nova Mazda ne dopušča posebnih dvomov o svojem poreklu, velikost oziroma prostornina prtljažnika (od najmanj 350 do največ 1.260 litrov) pa po svoje potrjuje dokaj skromno dolžino. Slovenski kupci bodo lahko izbirali med devetimi barvami ter med 17 kombinacijami, upoštevaje opremske pakete (štirje), motorje (trije), menjalnike (dva) in pogon (na prednji kolesni par ali 4×4, ki mu pravijo AWD). Bencinski motor z gibno prostornino 2,0 litra je v resnici zgolj en sam, vendar v dveh izvedbah moči (88 kilovatov ali 120 ‘konj’ in 240 Njutonmetrov navora za prednji pogon ter 110 kilovatov ali 150 ‘konj’ in prav tako 204 Njutonmetrov navora za 4-kolesen pogon). Dizelski agregat zmore pri gibni prostornini 1,5 litra 77 kilovatov (105 ‘konj’, navora je za 270 Njutonmetrov), ga je pa mogoče kombinirati z ročnim ali s samodejnim menjalnikom (oba sta 6-stopenjska) ter s prednjim ali s štirikolesnim pogonom.

Prodajni načrti MMS, ki na slovenskem trgu zastopa barve japonske avtomobilske hiše, so verjetno uresničljivi: letos bi radi prodali nekako 200 CX-3 (če se uresniči prodaja približno 4.500 vozil v tem razredu), kar bi pomenilo, da bi imel novinec 20-odstotni delež v skupni prodaji Mazd. Domnevajo, da se bo 60 odstotkov kupcev odločilo za bencinski izvedbo, vsega 25 odstotkov pa za štirikolesni pogon. V najcenejši bencinski izvedbi (šibkejši motor, dvokolesni pogon, ročni menjalnik) je križanec naprodaj za 15.490 evrov, najcenejši dizel se domov pripelje za 19.090 evrov. Za štirikolesni pogon je treba odšteti dodatnih 1.800 evrov, prav toliko za samodejni menjalnik.

Foto VK