Lexus NX: na slovenskem trgu Lexus NX: na slovenskem trgu
Tudi pri Lexusu bi radi, da postanejo njihovi avtomobili kupcem tudi všeč – na pogled. Obliko za novi NX so zrisali na Japonskem, a... Lexus NX: na slovenskem trgu
Lexus NX: drzna oblika, a klasične japonske vrednote, predvsem v notranjosti. Uradno je pri nas na voljo le hibridna različica.

Lexus NX: drzna oblika, a klasične japonske vrednote, predvsem v notranjosti. Uradno je pri nas na voljo le hibridna različica.

Tudi pri Lexusu bi radi, da postanejo njihovi avtomobili kupcem tudi všeč – na pogled. Obliko za novi NX so zrisali na Japonskem, a je že naletela na izjemne odzive v Evropi, tudi pri nas. Stane od 39.900 evrov.

NX je manjši brat športnega terenca RX in kot tak nekaj novega v ponudbi Lexusa. Hkrati je – po modelu IS, ki je s tem poslanstvom pričel pri limuzinah – njegova naloga oblikovno dražiti in vznemirjati kupce do te mere, da jih bo že ta pripeljala v salon. Znotraj ne manjka razkošja, od usnja do lesa enake kakovosti kot za klavirje znamke Yamaha, od elektrike (tudi za zlaganje naslonjala zadnje klopi) do (nove) sledilne ploščice (‘touch pad’), ki je zamenjala Lexusovo značilno miško, in Marka Levinsona, ki že dolgo skrbi za vrhunski zvok v kokpitu avtomobilov te znamke.

  • IMG_9977aw
  • IMG_9971aw
  • IMG_9964aw
  • IMG_9963aw
  • IMG_9966a
  • IMG_9967aw
  • IMG_9955
  • IMG_9975aw
  • IMG_9935a
  • IMG_9936
  • IMG_9953aw
  • IMG_9939la
  • IMG_9951
  • IMG_9945
  • IMG_9946
  • IMG_9950
  • IMG_9957
  • IMG_9943
  • IMG_9949
  • IMG_9942
  • IMG_9944
  • IMG_9947
  • IMG_9952
  • IMG_9956

Čeprav prihaja NX s proizvodnih trakov tudi (le) bencinsko gnan, uradno te različice, ki bi bila 8 tisočakov dražja od hibridne, ne bo, razen na posebno željo kupca. Tako je v ponudbi le Hybrid, ki je v osnovi gnan spredaj in ima v pogonskem sklopu 2,5-litrski bencinski motor (114 kW) ter elektromotor (105 kW). Sistemska moč znaša 145 kilovatov. Lahko pa kupec doplača za 4-kolesni pogon, ki je tu malce drugačen, kot smo sicer vajeni – v tem primeru ima NX še en elektromotor (50 kW) zadaj, ki (glede na razmere in na ukaz elektronike) poganja zadnji kolesi. Pogona sta torej fizično ločena, sistemska moč pa je tudi tu 145 kilovatov, ker je pač moč elektromotorjev odvisna od moči baterije, ta pa je v obeh primerih enaka.

Če so v ponudbi en sam pogonski sklop, en sam menjalnik in dva pogona, je toliko več paketov opreme – kar 7 jih je. Upoštevaje še dva pogona je v ceniku 10 različic s cenami od 39.900 (NX 300h Finesse) do 55.900 (NX 300h AWD Luxury) evrov. Kjer je to mogoče, je doplačilo za AWD 1.300 evrov. Za doplačila tako ni več dosti prostora, saj je večina dodatkov zajetih v paketih.

Pri zastopniku pravijo, da gre za izjemen Lexus (tehnično in oblikovno) za izjemno (ugodno) ceno. Pravijo, da je NX v primerjavi s povprečjem znotraj svojega razreda (X3, Q5, GLK; Evoque, XC60) za 12 odstotkov cenejši; zaradi tega pričakujejo, da bo 80 odstotkov kupcev z njim prvič kupilo Lexus.◄

Foto: VK