Land Rover Discovery Sport 2.2 SD4 139 kW HSE Land Rover Discovery Sport 2.2 SD4 139 kW HSE
O primerljivosti So avtomobili, ki so primerljivi in ki kar kličejo po primerjavi, sploh če se je treba odločiti, kam naložiti denar. So pa... Land Rover Discovery Sport 2.2 SD4 139 kW HSE
Land Rover Discovery Sport: športni terenec nešteto obrazov v uglednih oblačilnih, ki se ne boji resnega terena.

Land Rover Discovery Sport: športni terenec nešteto obrazov v uglednih oblačilnih, ki se ne boji resnega terena.

O primerljivosti

So avtomobili, ki so primerljivi in ki kar kličejo po primerjavi, sploh če se je treba odločiti, kam naložiti denar.

So pa tudi avtomobili, ki sicer so primerljivi, a jih človek preprosto ne primerja.

***

Da so avtomobili, ki nastajajo v Evropi, v ZDA, v Koreji in na Japonskem med seboj bolj ali manj prepoznavno različni, je jasno in razumljivo – druga kultura, druge ekonomske razmere, drugačna geografija, drugačne navade, drugačne prioritete, drugačni predpisi in še kaj. Potem je tu še Velika Britanija. In njeni avtomobili.

  • 1VK_3153a
  • 1VK_3102a
  • 1VK_3154a
  • IMG_3044
  • IMG_3048a
  • IMG_3047a
  • 1VK_3157a
  • 1VK_3147a
  • 1VK_3114a
  • 1VK_3103a
  • 1VK_3104a
  • 1VK_3101a
  • 1VK_3142a
  • 1VK_3117a
  • 1VK_3109a
  • 1VK_3110
  • 1VK_3149a
  • 1VK_3150a
  • 1VK_3111a
  • 1VK_3106a
  • 1VK_3108
  • 1VK_3144a
  • IMG_3037a
  • IMG_3042a
  • IMG_3043
  • IMG_3051
  • IMG_3054
  • IMG_3052
  • IMG_3053
  • IMG_3045
  • IMG_3050
  • IMG_3049
  • IMG_3055a
  • IMG_3057a

Najboljši ne britanski kupec britanskega avtomobila je tisti, ki se ne obremenjuje s primerjanjem, s tabelami, s številkami, z malenkostmi, z dejstvi. Britanska avtomobilska industrija je konec prejšnjega tisočletja potem, ko je veljala za eno zibelk avtomobilizma in krasnih avtomobilov, doživela hud udarec in šok: pol blagovnih znamk je ugasnilo, pol jih je dobilo tuje lastnike (in to nekatere celo tam, kjer so bili nekoč Britanci veliki lastniki), nekaj pa jih še samostojno životari. Med njimi, se zdi, je JLR (Jaguar Land Rover) potegnil najdaljšo; odkar (2008) je indijski, samo cvete, kot najbrž še nikoli prej.

Tako kot Jaguar od davno se je Land Rover zdaj še izraziteje usmeril v področje luksuznih izdelkov. In za takšne, razen Nemci in Slovenci, nihče ne sprašuje po milimetrih, decibelih, litrih in podobnem. Izdelek je tu, privlačen zunaj, korekten znotraj, mehanika brez pripomb, luksuz na visoki ravni in to je to.

O zunanjosti modela Discovery Sport res nima smisla polemizirati. Zdelo bi se, kot da želim koga prepričati, da mu je všeč. Pa nočem. Drži pa zagotovo, da ga človek, ki vsaj malo pozna Land Roverje, na daleč, na zelo daleč zna uvrstiti k svoji znamki, hočem pa reči, da ga ne morete zamenjati ne za nemške, ne za švedske, ne za japonske, ne za vse bolj čedne korejske in še manj za ameriške izdelke. Težje je na daleč ugotoviti, da gre za Disco Sport, še težje pa, da so z njim pri JLR namenili zamenjati (slab decimeter krajši) Freelander. Da je pri tem močno podoben nekaterim Range Roverjem, je tudi res; dobro ali slabo – stvar osebne odločitve.

Ko odprete njegova vrata, ne morete zgrešiti notranjega prestiža, a tudi ne okolja, ki s slogom spominja na v 60 letih modne futuristične oblike pohištva. Večina potez je vodoravnih, nekaj jih je navpičnih in če odštejem volanski obroč jih je zelo malo ukrivljenih. Tako je, vzemi ali pusti, rečejo angleško govoreči. Vam pa povem, da samo po sebi moti prav nič. Večina stvari je vsaj malo drugačnih kot pri podobnih izdelkih s celine, pa mu je kot Britancu dosti lažje oprostiti, če kje kaj ni najbolj ergonomsko.

S stališča vožnje ne šepa prav nič: volan, sedež, stopalke, prestavna ročica, oprostite, prestavni gumb. Sedeš, nastaviš, odpelješ. S časom (kot bivši lastnik podobnega izdelka druge znamke) opaziš, da ti kaj ni čisto všeč. Na primer visoko postavljeni gumbi za pomik šip – tik pod prednjo šipo voznikovih vrat, nerodno previsoko. Potovalni računalnik ni prav bogat s podatki, a ravno dovolj, da moti, da je sprehajanje med podatki zgolj enosmerno. Kamer za nadzor zunanjosti je … Kdo bi vedel, koliko (okej, sem preštel, štiri so), pogledov z njih je možnih še precej več, nekaterim lahko celo nastaviš povečavo (‘zoom’) in smer gledanja, ampak kdaj vidiš, kam vidiš in kako vidiš, kar želiš, potrebuje več kot samo 4 dni privajanja.

  • 1VK_3295waw
  • 1VK_3274ww
  • 1VK_3305w
  • 1VK_3304w
  • 1VK_3268w
  • 1VK_3292w
  • 1VK_3285w
  • 1VK_3286w
  • 1VK_3298shw
  • 1VK_3269w
  • 1VK_3299w
  • 1VK_3297w
  • 1VK_3302shw
  • 1VK_3302shpaiw
  • 1VK_3291ww
  • 1VK_3296w
  • 1VK_3284w
  • 1VK_3314aw
  • 1VK_3313aw
  • 1VK_3289waw
  • 1VK_3288
  • 1VK_3306aw
  • 1VK_3307
  • 1VK_3312
  • 1VK_3310
  • 1VK_3311

Potem je tam osrednji zaslon neke danes srednje velikosti, neposredni tekmeci imajo (že) večje, a nič ne de, je povsem zadosti velik. Upravljaš ga z dotikom, kar med vožnjo ni prav nič varno, pa z gumbi ob njem (kar je le malo bolj varno), osrednjega krmilnika pa (žal) nima. O, ima, ima ga, spodaj med sedežema. Aja ne, tisto je vrtljivi gumb menjalnika. Ha. Menda pa od vsega najbolj moti prav tisto, kar je sicer pri LR odlično – nastavljanje vozne dinamike. Gumbi za to reč so neizraziti, postavljeni pod gumbe klimatske naprave, zato se jih velja lotiti pravočasno, preden izbereš drugačno podlago.

Potem se posebnosti že počasi končajo. Tudi njega pesti kakšna slabost, znana marsikateremu (tudi dražjemu evropskemu) avtomobilu, tako ima denimo DS nekaj gumbov levo od volanskega obroča nekje spodaj, da jih niti ne vidiš, niti ne čutiš, pa še daleč so, pa stikala so v splošnem morebiti nekoliko preslabotno osvetljena. Odlagalnih mest je dovolj, osvetlitev notranjosti je spodobna, trušč je v mejah današnjih prestižnih športnih terencev (višja je hitrost, bolj je primerjalno uglajen) in avdio sistem z njim nima nikakršnih težav. Prej nasprotno: Meridian je nevsiljivo vrhunski in med drugim predvaja čist jazz vokal, da se zdi, kot da Diana Krall stoji le par metrov stran in umirjeno poje svojo The Look Of Love.

Peljati? Nastavitev Dynamic poskrbi, da karoserija ne niha v ovinkih, General pa ponuja nekaj več udobja podvozja. Kaj drugega izbrati kot turbodizel! SD4, kakršnega je imel testni DS, je sicer hitro izginil iz ponudbe (zamenjal ga je podobno močan, a po podatkih krepko manj požrešen TD4), je pa njegovih 139 kilovatov dovolj za hitre dolge poti, če se ravno znajdete na nemški avtomobilski cesti. Navora pa je prav tako dovolj tudi za naše ‘gorske’ avtomobilske ceste in 9-stopenjski samodejni menjalnik z zelo dobro krmilno elektroniko odlično zaokroži pogonski paket.

  • 1VK_3236
  • 1VK_3238
  • 1VK_3239
  • 1VK_3241
  • 1VK_3243
  • 1VK_3244
  • 1VK_3246
  • 1VK_3245
  • 1VK_3247
  • 1VK_3248
  • 1VK_3252
  • 1VK_3251
  • 1VK_3253
  • 1VK_3255
  • 1VK_3256
  • 1VK_3257
  • 1VK_3258
  • 1VK_3259
  • 1VK_3261
  • 1VK_3263
  • 1VK_3264
  • 1VK_3266

Toda pri Land Roverju mislijo povsem resno, ko gre za njihove terence na terenu. Veliko pove že teorija, ki pravi, da sme bresti skozi 0,6 metra globoko vodo, pa tudi dejstvo, da je to eden redkih športnih terencev, ob katerem proizvajalec doda podatke o terenskih zmogljivostih, praksa z mednarodne predstavitve pa je pokazala, da se ne boji ne globokega snega, ne deroče vode, ne spolzkih asfaltnih cest. Precej pomaga, ko izberete pravi vozne dinamike, takrat lahko voznik spremlja tudi nekatere (za nekoga) pomembne informacije, med drugim položaj (samodejne) zapore sredinskega diferenciala. Domača gruda je s terenom za terence bolj mačehovska, a je vseeno uspešno in z lahkoto prestal blato, ki ga marsikateri podoben (športni terenec) najraje sploh ne vidi.

Na koncu se je v tole poved vseeno vrinilo nekaj primerjav, a zgolj za lažjo orientacijo v prostoru in času. Navsezadnje je že prav, da človek ve, kaj ga čaka.

Vinko Kernc

Odčitki in meritve

Okoliščine meritev: temperatura okolice -3° C – suha cesta – stanje števca prevoženih kilometrov 19.984 – menjalnik v položaju D – običajen program vozne dinamike, vklopljen program ECO – gume 235/60 R 18 H XL M+S Continental WinterContact – digitalen prikazovalnik trenutne porabe goriva (cifre, 1 decimalno mesto)

Poraba in trušč

60 km/h, 1.400/min: 4,1 l/100 km – 88 dB

100 km/h, 1.600/min: 5,9 l/100 km – 89 dB

130 km/h, 1.700/min: 8,5 l/100 km – 90 dB

160 km/h, 2.100/min: 11,5 l/100 km – 94 dB

Testni krog: 10,6 l/100 km

Pohvale

+ videz zunanjosti

+ učinkovit 4-kolesni pogon

+ informacijska podpora pri terenski vožnji

+ menjalnik

+ zmogljivosti motorja

+ nadzor okolice z zunanjimi kamerami

+ oprema (v splošnem)

+ občutek prestiža v kokpitu

+ avdio sistem

+ pameten ključ

+ električno ogrevanje vseh sedežev in volanskega obroča

+ električen pomik zadnjih vrat

+ velikost in pomik panoramskega okna

+ klimatizacija

+ električno pomična kljuka za vleko

+ parkirni pripomočki

+ električno ogrevanje prednje šipe

+ dnevne luči tudi zadaj

+ prekinjen in neprekinjen tek zadnjega brisalnika

+ proženje naslonjal zadnje klopi iz prtljažnika

Graje

– cena za vstopnico v klub lastnikov Land Roverjev

– upravljanje z osrednjim zaslonom

– skromne nastavitve voznikovega sedeža

– postavitev stikal za odpiranje šip

– cev za gorivo s čepom

– le povprečna notranja osvetlitev

– skromna varnostna asistenčna oprema

– skromen potovalni računalnik

Na kratko

Med sebi podobnimi je DS verjetno daleč najbolj sposoben na terenu, a prav nič manj na cesti od njih. Ekskluzivnost in prestiž sta zagotovljena, v paketu HSE je tudi opreme dovolj, predvsem pa je DS očem prijeten športni terenec, ki vzbuja zavist. Ali vsaj spoštovanje.

Cene

Land Rover Discovery Sport 2.0 TD4 132 kW (Pure): 41.360 evrov

Land Rover Discovery Sport 2.0 TD4 132 kW HSE: 50.930 evrov

Testni Land Rover Discovery Sport 2.2 SD4 139 kW Automatic HSE*: 65.260 evrov

(Če ni drugače označeno, so navedene cene z uradnega cenika in ne upoštevajo posebnih akcijskih ponudb. *: motor SD4 ni več na voljo, zamenjal ga je TD4 132 kW)

Tehnični podatki (proizvajalec)

Motor: 4-valjni – vrstni – turbodizelski – neposreden vbrizg – gibna prostornina 2.179 cm3 – največji navor 420 Nm pri 1.750/min – največja moč 140 kW (190 KM) pri 3.500/min

Pogon: samodejni menjalnik (9) – pogon na vsa 4 kolesa

Vozna dinamika: 5 stopenj nastavitve (Dynamic, General, Grass Gravel Snow, Mud Ruts, Sand)

Voz in obese: terenski kombi – samonosna karoserija, 5 vrat, 5 sedežev – spredaj pomožen okvir, posamične obese, vzmetne noge, trikotna prečna vodila, stabilizator – zadaj pomožen okvir, prema z več vodili, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki, stabilizator – volan z zobato letvijo, električen servo, gume 235/60 R 18 H XL M+S Continental WinterContact

Mere: dolžina 4.589 mm – širina 1.894 mm – višina 1.724 mm – medosna razdalja 2.741 mm – najmanjša razdalja od tal 212 mm – rajdni krog 11,9 m – notranja širina spredaj 1.458 mm, zadaj 1.431 mm – prtljažnik 602-689/1.777 l – posoda za gorivo 65 l

Mase: vozilo 1.775 kg – dovoljena skupna obremenitev 730 kg – dovoljena obremenitev strehe 75 kg

Zmogljivosti: največja hitrost 188 km/h – pospešek 0-100 km/h 8,9 s – poraba (kombiniran cikel) 6,1 l/100 km – izpust CO2 161 g/km

Terenske zmogljivosti: vstopni kot 25°, prehodni kot 20°, izstopni kot 31° – dovoljena globina vode 600 mm

Foto: VK