Jeep Renegade 4xe in Compass 4xe: na slovenskem trgu Jeep Renegade 4xe in Compass 4xe: na slovenskem trgu
Pri Jeepu pravijo, da gre za zeleno revolucijo blagovne znamke oziroma njenih modelov. Prvi korak je, kot kaže, hibridizacija v spodnjem cenovnem delu ponudbe.... Jeep Renegade 4xe in Compass 4xe: na slovenskem trgu

Jeep Renegade 4xe (levo) in Compass 4xe: konec klasičnih 4-kolesnih pogonov, čas je za električne.

Pri Jeepu pravijo, da gre za zeleno revolucijo blagovne znamke oziroma njenih modelov. Prvi korak je, kot kaže, hibridizacija v spodnjem cenovnem delu ponudbe. To sta Renegade in Compass z oznako 4xe, ki pri nas staneta od 34.990 oziroma 37.490 evrov.

Novi priključno-hibridni pogoni za oba modela so odpravili ponudbo klasičnih 4WD oziroma 4×4 izvedb. Hibridni pogon je pri njih namreč tipa TTR (‘Through The Road’), kar pomeni, da prednji kolesi žene motor z notranjim zgorevanjem (MNZ), zadnji pa elektromotor (EM). Izvedba je takšna, da je hibridni pogon zaporedno-vzporedni; pri takšnem lahko MNZ služi za pogon koles ali le za polnjenje pogonske baterije, ki napaja EM. MNZ moči 95 ali 132 kilovatov (bencinski 1.3 turbo) je seveda nameščen spredaj, EM s stalno močjo 44 kilovatov pa zadaj.

MNZ žene prednji kolesi preko 6-stopenjskega samodejnega menjalnika (japonski Aisin), EM pa žene zadnji kolesni par preko reduktorja. Bencinski MNZ ima pri tem precej spremenjeno periferijo: alternatorja in zaganjalnika ni več, nadomešča ju manjši elektromotor/generator moči 18 kilovatov, ki služi za zagon motorja, za delovanje sistema stop/start, za polnjenje pogonske baterije in za pomoč bencinskemu MNZ pri nižjih motornih vrtljajih; večina drugih elementov (črpalke, klimatska naprava) zdaj žene elektrika, ker so seveda potrebni tudi takrat, ko med pogonom elektromotorja MNZ miruje. Pomemben je tudi podatek, da je zdaj posoda za gorivo za dobrih 11 litrov manjša in meri le še 36,5 litra.

  • 1VK_4005a
  • 1VK_3969a
  • 1VK_3971
  • 1VK_3998
  • 1VK_3997a
  • 1VK_3982
  • 1VK_3990
  • 1VK_3983r
  • 1VK_3994a
  • 1VK_3991la
  • 1VK_3984
  • 1VK_3986
  • 1VK_3987
  • 1VK_4017a
  • 1VK_3963
  • 1VK_4018
  • 1VK_4007r
  • 1VK_4008
  • 1VK_4010
  • 1VK_4009
  • 1VK_4012
  • 1VK_4016

Ko gre za 4-kolesni pogon, je bolj kot moč pomemben navor. Podatek o največjemu navoru sistema sicer ni, vemo pa, da ima MNZ (ne glede na njegovo moč) največ 270 Njutonmetrov, zadnji EM 250 Njutonmetrov, pomožni EM (oziroma EM/generator) pa 52 Njutonmetrov. V primerjavi z dosedanjim dizlom, ki je razvil do 350 Njutonmetrov, gre zagotovo za prednost hibrida.

Priključni hibrid zahteva nekoliko večjo pogonsko baterijo. Ta tehta 145 kilogramov in je nameščena v tunelu pod (pretežno) zadnjimi sedeži. S tem je v primerjavi z dosedanjimi različicami 4×4 težišče znižano od 24 do 37 milimetrov – odvisno pač od obremenitve vozila. Litij-ionska baterija, ki ima seveda sistem za hlajenje, ima uporabno kapaciteto 9,1 kilovatne ure, s tem pa omogoča (seveda zgolj na elektriko) za do 50 kilometrov vožnje in največjo hitrost 130 kilometrov na uro, napolni pa se v slabih dveh urah.

V praksi je lahko takšen Jeep gnan le na prednji, le na zadnji ali na vsa kolesa. Voznik lahko izbira med tremi načini delovanja hibridnega pogona: pretežno električnega (dokler je dovolj energije v bateriji), pretežno bencinskega (za hranjenje energije v bateriji) ali samodejnega. Regeneracijo zavorne energije je pri tem moč nastavljati v dveh stopnjah.

Še vedno je na voljo 5 voznih programov: samodejni, športni, sneg, pesek/blato in skale, vsi pa so na voljo le v samodejnem delovanju hibridnega pogona. Poleg tega so tu še tri terenske nastavitve: ‘zapora sredinskega diferenciala’ (prisiljen stalen 4-kolesni pogon, ki je sicer prilagodljiv glede na razmere), ‘reduktor’ (za zahtevne terene pri hitrosti do 5 km/h) in sistem za nadzorovano počasen spust po slabi podlagi (HDC).

Zunaj je nove Jeepe 4xe moč spoznati po takšnem napisu na zadku, po modro obrobljenem napisu Jeep na motornem pokrovu in po dodatnem pokrovu za vtično za zunanje polnjenje. Znotraj so novi (digitalni) merilniki na 7-palčnem zaslonu, ki so prilagojeni hibridnemu pogonu (tudi podatek o dosegu z bencinom, z elektriko in s kombiniranim dosegom), infozabavni Uconnect z 8,4-palčnim zaslonom pa ima dodatne strani, namenjene hibridnemu pogonu (tok energije, zgodovina vožnje, načrtovanje polnjenja, …). Nova za 4xe je še aplikacija Go 4xe Live za povezavo vozila s pametnim telefonom, ki poleg že poznanih funkcij (potreben čas polnjenja baterije, doseg z obstoječim stanjem baterije, lokacije polnilnic, …) omogoča tudi simulacijo načrtovane poti in še kaj, a ta aplikacija, žal, na našem trgu še ni na voljo.

V ceniku so tri različice hibridnega Renegada in tri Compassa, pri čemer cenik upošteva tri pakete opreme in dve moči hibridnega pogona. Najcenejši je Renegade 140 kW 4xe Limited, ki ob upoštevanem rednem popustu stane 34.990 evrov, 176 kW 4xe Trailhawk stane 36.490 in 176 kW 4xe S 37.490 evrov. Compass 140 kW 4xe Limited stane 37.490, 176 kW 4xe Trailhawk 40.490 in 176 kW 4xe S 41.490 evrov. Tisti, ki bodo kupili takšen Jeep z njihovim financiranjem, pa bodo deležni dodatnega tisočaka popusta.◄

Foto: VK