Jaguar F-Type Jaguar F-Type
Zvok. In vožnja. Sedem za volanski obroč, Pjotr, kolega iz Varšave, na drugo, sovozniško stran; pritisnem gumb, narahlo poči (namerno, da ne bo pomote),... Jaguar F-Type

Jaguar F-Type V8 S

  • 1VK_8970a
  • 1VK_8858a
  • 1VK_8872
  • 1VK_8877
  • 1VK_8909
  • 1VK_9040
  • 1VK_8880
  • 1VK_8941a
  • 1VK_8958a
  • 1VK_9009c
  • 1VK_9019c

Zvok. In vožnja.

Sedem za volanski obroč, Pjotr, kolega iz Varšave, na drugo, sovozniško stran; pritisnem gumb, narahlo poči (namerno, da ne bo pomote), motor steče, odpeljeva. Pjotr takoj pregleda gumbe in pritisne tistega, na katerem sta narisani izpušni cevi.

In potem sva vsaj kakih 20 minut, če ne več, govorila le o zvoku motorja.

Mogoče kaže takoj pojasniti: F-Type je cenovno naravnan tako, da se lepo umesti med Boxster in 911 Cabrio. S tem je jasno marsikaj, je pa vseeno vredno pogledati stvari tudi z drugih zornih kotov. Recimo kaj pravijo pri Jaguarju: da z F-Typom prvič po 50 letih nagovarjajo publiko s čistokrvnim športnim kabrioletom; da je to najpomembnejši Jaguar po E-Typu; da bo 90 odstotkov kupcev F-Typa novih za Jaguar; in na koncu tudi to, da se ni smiselno spraševati, od katere znamke (in modela) bodo prebegnili k Jaguarju. Od kod bodo torej prišli kupci, česa za teh 70 tisoč evrov (pri nas pa 110) ne bodo kupili, da bodo lahko vzeli F-Type? Wayne Darley, šef za najbolj športne Jaguarje, me je na to vprašanje sproščeno pogledal v oči in odgovoril: »Čolna. Ali hišice v Španiji.« Pravzaprav kar drži: ker bo F-Type vsaj drugi, če že ne tretji avtomobil v družini, je to crkljanje, tako kot čoln ali hišica v preriji. Le da slednja dva verjetno res povzročata več zapletov, pa še uporabljati ju (v večini primerov) ni mogoče tako pogosto kot avtomobil.

In ko gre za konjiček, hobi, crkljanje ali kakorkoli že rečete temu, gre za doživetja. Tu ne gre za primerjanje milimetrov, litrov, sekund in kilometrov na uro. Tu gre za poistovetenje z neko blagovno znamko in za, naprimer, uživanje v zvoku. Ali za uživanje v vožnji. Ali, če že hočete, za zavest, da si krstil novi Jaguar skupaj z vnukom nekega Billa, kateremu je v osebni izkaznici pisalo Sir William Lyons. Nič posebnega, lahko rečete, lahko pa rečete tudi: uau!

Pa smo pri F-Typu. Čeprav človek najbrž nikoli več ne bo naredil avtomobila, lepega kot E-Type, je tudi temu novemu treba priznati, da si oko na njem odpočije in da je sposobno na njem počivati precej dolgo. Tudi če ne prepoznate inspiracije iz Vojne zvezd v prednjih žarometih, inspiracije z E-Typa (vzdolžni potezi na dolgem motornem pokrovu, zadnje luči in dvojni izpuh na sredini zadka pri 6-valjnikih) ali morda novega (nočnega) zaščitnega znaka Jaguarjev v žarometih (svetleče diode v obliki črke J – če gledate levi žaromet), tudi če pristopite k njegovemu videzu kot številni vaščani vasi okrog Pamplone, ki so se radovedno zdrznili ob pokanju iz izpuha, vas prevzame nek občutek ugodja. In skoraj zagotovo tudi želja, da bi vsaj za trenutek sedli vanj.

1VK_8974

Znotraj? Zdi se morda, kot da bi pri Jaguarju le še enkrat zložili bolj ali manj znane elemente na enega bolj prijetnih načinov in v eno lepših oblik. Pa je vseeno dobro vedeti: da so vrtljivi gumbi tam namenoma in da jim je za inspiracijo služila vsebina dobro založene trgovine s Hi-Fi opremo; da je njihova mehanika gibanja (»kliki«) pazljivo načrtovana; da je prestavna ročica samodejnega menjalnika namerno klasične zasnove (torej ročica in ne velik vrtljivi gumb kot sicer pri Jaguarjih) in da je smer ročnega pretikanja navzdol namerno z gibom naprej; da je volanski obroč, upoštevajoč tipićčnega kupca, spodaj lahko tudi prisekan; pa tudi to, da so zavolanske ročice pretikanja, okolje gumba za izbiro vozne dinamike in gumb za zagon stroja takšne, neke posebne bronaste barve, zato, ker so, potem ko so se odločili v sicer pretežno črno, sivo in srebrno barvo kokpita vnesti nekaj poživljajočega, barvo izbrali tako, da so posnemali barvo z ročne ure enega od oblikovalcev. Čeprav je F-Type čistokrvni športni roadster, mu namerno niso namenili rdeče, ker so hoteli, da je drugačen od sebi podobnih, in zato, ker se jim zdi, da rdeča barva lahko označuje tudi napako ali nevarnost. Kot naprimer gumb za alarm ali požar.

  • 1VK_8943a
  • 1VK_8962a
  • 1VK_8916
  • 1VK_8967
  • 1VK_8950
  • 1VK_8951a
  • 1VK_8952w
  • 1VK_8972a
  • 1VK_8883aw
  • 1VK_8919aw

Vse našteto lahko, če mu je to dano, opazujoči razmišlja tudi med vožnjo in ob poslušanju čudovitega zvoka motorja. Menjalnik ima kar 25 algoritmov pretikanja in samo med pretianjem to pomeni tudi 25 različnih odzivov motorja skozi njegov zvok. Potem pa še različni načini voznikovih ukazov na plinu … Uh. Lepo je sedeti v tem avtomobilu, tudi zato, ker je polažaj takšen, kot pri športnem avtomobilu mora biti (položaj, ergonomija), in ker sta sedeža takšna, da odlično objameta telo (nastavljivi bočni opori), čeprav delujeta na oko prej luksuzno kot pa dirkaško. Vseeno pa se v neki točki v času morda pojavi vprašanje, kaj je pod kožo te karoserije.

Nekaj malega delov, kakih 10 odstotkov, je povzetih z modela XK, a prav nič takšnega, kar vidi šele klepar, ki mora avtomobilu sleči večino mehanike, da popravi posledice izleta s ceste. Platforma je nova in novi sta obe premi, to pa s tehničnega zornega kota določa avtomobil. V celoti aluminijasta karoserija je izdelana na ekološki način – brez varjenja; le z vihanjem stikov in kovičenjem. S spretno zasnovo so celo dosegli za 35 kilogramov manjšo maso karoserije, kot so si zastavili kot cilj. Potem so prihranili še 12 kilogramov pri strehi, 5 kilogramov zaradi uporabe aluminija pri prednjem pomožnem okviru, 7 pri varnostnemu sistemu ob prevračanju, 15 z izbiro materialov za notranje prevleke, 5 pri nosilnem delu prednjega odbijača in 2 pri prednji šipi, s tem pa dosegli enakomerno razdelitev mase med premema, ko je v nosu motor V6. Čudovito.

Kaj skriva mehanika podvozja? Za 10 odstotkov »hitrejši« volan in znatno hitrejši nadzor nad podvozjem, ki mu rečejo Adaptive Dynamics (prilagodljiva dinamika): elektronika, ki ga nadzira, dobiva kar 13 signalov s tipal in to – 100-krat na sekundo! Pa diferencial z omejenim zdrsom za V6 S in aktivni diferencial za V8 S. A vse to so le črke na papirju.

  • 1VK_8870c
  • 1VK_8895c
  • 1VK_8897c
  • 1VK_8899c
  • 1VK_8904c

Ko je zelo lepo, je lahko še lepše: pravi vrstni red. Najprej sedeš v V6. Brez zapore zadnjega diferenciala, a se kljub dežju in pri hitrostih, ki razumnega prisilijo na odločno zaviranje, zdi, kot da je to vse, kar lastnik F-Typa potrebuje. Potem V6 S. Uf, na rahlem akvaplaningu začutiš delovanje samozapornega diferenciala, kot bi bil del tvojega telesa. Nisi vedel, da je klasičen samodejni menjalnik lahko tako bliskovit. In občutki na volanu pri izdatnima kompresiji ter ekspanziji podvozja (valovita cesta in velike hitrosti) ter pri nenehnem menjanju smeri (kratki zavoji za velike hitrosti) so takšni, kot bi vozili po hitrostnih omejitvah. En »g« bočnih pospeškov na ne čisto suhi cesti pri 150 in več kilometrih na uro se zdi čudež tudi ob pomoči gum P Zero. Tale, V6 S, je ultimativni Jaguar, si rečete. V8 v nosu bo le dodal kilograme. Saj jih, ampak … Pri zelo podobnih pogojih na cesti je edina razlika ta, da je, da bi ponovili vajo z bočnimi pospeški okoli 1 g, zaradi mokre podlage nekoliko težje krotiti navor, stabilizacijskemu sistemu in elektronsko nadziranemu diferencialu navkljub. Razlika je pravzaprav le v količini potu v dlaneh in adrenailna, ki teče skozi telo.

Prav šablonsko bi bilo, če bi novi F-Type krstili v sončni in vroči Španiji, bilo pa je bilo prav nasprotno: dež in temperature od 4 do 15 stopinj. Pravzaprav tipično britansko vreme. A tudi tako ga je bilo navdušujoče doživeti. Morda celo še bolj; tako v vožnji kot zvok njegovega motorja. (VK)

 Na kratko

Že osnovna različica ima vse, kar potrebujete za doživetja in užitke. Kdor bi rad dodobra začinil vožnjo skozi ovinke, naj izbere V6 S, če pa se kdo pogosto vozi po (nemških) avtomobilskih cestah, bo najbolje to počel z V8 S. In da bo razumljivo še z velikostnega stališča: F-Type je za eno konfekcijsko številko manjši od modela XK in v tem hipu izključno roadster, torej dvosedežni kabriolet. Kupe lahko pričakujete čez dobro leto.

 Cene

Jaguar F-Type: 110.000 evrov

v Sloveniji naprodaj poleti

Dodatna igrača: spremljanje vzdolžnih in prečnih pospeškov. Sistem ponuja tudi pregled nad intenzivnostjo uporabe obeh stopalk in štoparico.

Dodatna igrača: spremljanje vzdolžnih in prečnih pospeškov. Sistem ponuja tudi pregled nad intenzivnostjo uporabe obeh stopalk in štoparico.

Dober dan: ko ga odklenete, se iz vrat pojavita kljuki. Tudi aerodinamično prijazno.

Dober dan: ko ga odklenete, se iz vrat pojavita kljuki. Tudi aerodinamično prijazno.

120 kilogramov: toliko pritiska na zadek doda zadnji spojler. V dežju pa dviguje oblak kapljic, dobro viden v vzvratnem ogledalu.

120 kilogramov: toliko pritiska na zadek doda zadnji spojler. V dežju pa dviguje oblak kapljic, dobro viden v vzvratnem ogledalu.

 

 

Film!

Jaguar F-Type igra eno glavnih vlog v kratkem, dobrih 13 minut dolgem igranem filmu Desire s tipičnim britanskim humorjem. Na vseh sletnih mestih, kjer je film na ogled, si ga je v le nekaj dneh ogledalo že preko 100 tisoč gledalcev. Tole je povezava na stran YouTube. http://www.youtube.com/watch?v=eylRo0p1nq0

Foto: VK

F-Type tabela