Hyundai Ioniq: prenovljen na slovenskem trgu Hyundai Ioniq: prenovljen na slovenskem trgu
Ioniq, tudi pri nas zelo zaželen avtomobil z alternativnim pogonom, šteje tri leta od predstavitve. Nekaj zunanjih sprememb in nekaj tehničnih izboljšav so bile... Hyundai Ioniq: prenovljen na slovenskem trgu

Hyundai Ioniq: s prenovo je največ tehničnih izboljšav pridobila električna različica.

Ioniq, tudi pri nas zelo zaželen avtomobil z alternativnim pogonom, šteje tri leta od predstavitve. Nekaj zunanjih sprememb in nekaj tehničnih izboljšav so bile deležne vse tri različice in po novem je zanj treba pri nas odšteti od 24.990 evrov.

Ioniq se kiti tudi z dejstvom, da je to prvi avtomobil na svetu, ki je na voljo s tremi različnimi (alternativnimi) pogoni: kot hibrid, kot priključni hibrid ali kot električni avtomobil. Vsi trije imajo zdaj nekoliko spremenjene prednjo masko, odbijač in žarometa (LED), nova so tudi platišča.

  • 1VK_8658aw
  • 1VK_8666a
  • 1VK_8668a
  • 1VK_8663
  • 1VK_8664
  • 2019-09-26 11.18.13a

Kokpit prinaša spremenjene armaturno ploščo, nadzorni del klimatske naprave (odslej na dotik!) in grafiko ter barve merilnikov, dodali pa so ambientalno (modro) osvetlitev in možnost 10,25-palčnega osrednjega zaslona. Takšen gostuje infozabavni sistem s funkcijo Multi Bluetooth, ki omogoča hkratno povezavo dveh naprav, prihodnje leto pa bo imel Ioniq še sistem BlueLink, s katerim se bo moč na daljavo z mobilnim telefonom povezati z vozilom. Povezava bo preko mobilnega omrežja LTE, v vozilu pa bo kartica SIM.

Brez asistenčnih sistemov ne gre: Ioniq ima nov sistem, ki voznika opozori, da je speljalo vozilo pred njim. Uporabno pred semaforjem ali v zastojih. Druga novost s tega področja je sistem eCall, ki ob nesreči (sprožene varnostne blazine) samodejno sproži klic v sili in preko njega sporoči pomembne podatke (o vozilu, času nesreče in smeri vožnje ter podatke o nesreči s tipal vozila), voznik pa lahko klic sproži tudi sam s pritiskom na gumb SOS.

Najpomembnejše spremembe oziroma izboljšave pri prenovi je bil deležen Ioniq Electric. Dobil je zmogljivejši motor (100 namesto 88 kW) in ‘večjo’ pogonsko baterijo (38,3 namesto 28 kWh), z njo pa se je podaljšal doseg (z dosedanjih 280 po NEDC) na 311 kilometrov po WLTP.

Prenovljena električna različica ima možnost vožnje zgolj z eno stopalko (‘plina’). Zavolanski ročici omogočata štiri intenzivnosti regenerativnega zaviranja, če pa je to še premalo, pa voznik s pridržanjem leve ročice sproži še bolj izdatno zaviranje. Pomembna novica za tiste, ki polnijo elektromobil na domači vtičnici: Ioniq je dobil tudi možnost polnjenja s 7,2-kilovatnim polnilnikom. Tam se povsem napolni v dobrih 6 urah.

Pogon hibridnih različic je v osnovi nespremenjen: bencinski motor (1.6 GDI, 77 kW, 147 Nm), elektromotor (32 oziroma 44,5 kW), sistemska moč 104 kilovate ob 265 Njutonmetrih navora in nespremenjena kapaciteta pogonskih baterij (1,56 oziroma 8,9 kWh). Novo pa je napredno krmiljenje pogonskega sklopa, ki na podlagi v navigacijskem sistemu izbrane poti prilagaja strategijo delovanja obeh pogonskih strojev ter s tem zmanjšuje porabo energije in posledično povečuje doseg. Pri priključno hibridni različici je zdaj električnega dosega kar 63 kilometrov.

Ioniqi so se zato podražili, za okoli 4 tisočake Electric in za okoli dva Hybrid ter Plug-in. Vsak od njih je na voljo s tremi paketi opreme, najcenejši (cena iz uvoda) pa je, vključujoč Hyundaievo ‘eko subvencijo’ (ali po domače popust) dva tisoč evrov, Hybrid Style. Plug-in Style stane s popustom od 31.490, z državno subvencijo pa le še 29.490 evrov. Electric (tudi Style) stane od 36.900 evrov pred in 29.400 evrov po državni subvenciji.◄

Foto: VK