Hyundai i20: prenovljen na slovenskem trgu Hyundai i20: prenovljen na slovenskem trgu
Južnokorejska avtomobilska hiša ima na Stari celini precej tržnega uspeha, pomemben kamenček v tem mozaiku predstavlja i20. Tako pomemben, da ga označujejo za ‘bistvo... Hyundai i20: prenovljen na slovenskem trgu

Hyundai i20: pametnejši, varnejši in privlačnejši.

Južnokorejska avtomobilska hiša ima na Stari celini precej tržnega uspeha, pomemben kamenček v tem mozaiku predstavlja i20. Tako pomemben, da ga označujejo za ‘bistvo tovarne’.

V tem ni prav izjemnega pretiravanja, kajti lani so prvič na evropskih trgih prodali več kot sto tisoč i20, doslej pa 760 tisoč. To so številke, ki dokazujejo, da ima malček – v dolžino ga je za 403 centimetre in se po marketinško vozi v B razredu – precej potenciala. Tokratna prenova je bila po mnenju južnokorejske avtomobilske hiše tako obsežna, da bi lahko govorili kar o novi generaciji. Stvar presoje, vendar drži, da ima i20 sedaj prenovljen oziroma drugačen prednji del z odbijačem vred, pa tudi zadek ni več takšen, kot je bil. Po novem si je mogoče omisliti tudi črno streho, zato je mogočih 17 barvnih kombinacij. Platišča so lahko 15- oziroma 16-palčna, ponujajo tudi ogrevanje volanskega obroča, prtljažnik ima 326-litrsko prostornino, izboljšali so krmiljenje, spremenjeno blaženje pa poskrbi za večje udobje. Tudi zaradi tega je i20 privlačnejši.

  • IMG_8765a
  • IMG_8772a
  • IMG_8750ac
  • IMG_8776a
  • IMG_8779lc
  • IMG_8756la
  • IMG_8761shrla

Tudi notranjost ni ostala enaka, saj je mogoče izbirati med tremi barvami, posebnost pa je odtenek Velvet Blue, ki armaturno ploščo in obrobe kljuk obarva z vložki v modri barvi. Seveda brez večopravilnega zaslona pač ni mogoče živeti. Ta je na voljo v treh različicah velikosti (od 3,8 do sedem palcev), podpira pa storitvi AppleCar Play in Android Auto. Zato je i20 pametnejši.

SmartSense je oznaka za sisteme, ki so v pomoč vozniku. Po novem ima lahko i20 asistenco za preprečevanje naleta, pa sistem za nadzor voznikove zbranosti, asistenco, ki skrbi, da vozilo ostane na voznem pasu, za povrh pa še sistem samodejnega preklapljanja med dolgimi in kratkimi lučmi. In zato je i20 varnejši.

Motorji so vsi bencinski, dizel očitno ne pride v poštev, kar seveda ne preseneča. V bistvu sta motorja dva, litrski in 1,25-litrski, oba v dveh izvedbah moči. Pri prvem je mogoče izbirati med različico s 73,6 kilovata (100 ‘konj’) ter 88,3 kilovata (120 ‘konj’), pri drugem pa med izvedenko s 61,8 kilovata (84 ‘konj’) ter varianto s 55,2 kilovata (75 ‘konj’). Menjalniki so trije, dva ročna (pet- in šeststopenjski) ter prvič robotizirani z dvojno sklopko.

Pri načrtih prodaje je slovenski zastopnik malce skrivnosten (»želimo prodati več kot lani«), v najcenejši izvedbi pa je i20 naprodaj za 10.990 evrov.

Foto: JK