Hyundai i20: na slovenskem trgu Hyundai i20: na slovenskem trgu
Še eden od avtomobilov, katerega pomladno ženevsko premiero je preprečil novi virus, je Hyundaiev mali i20, ki sodi natanko tja, kjer pri nas že... Hyundai i20: na slovenskem trgu

Hyundai i20: zunaj je na izbiro 10 barv, znotraj 3 barvne kombinacije.

Še eden od avtomobilov, katerega pomladno ženevsko premiero je preprečil novi virus, je Hyundaiev mali i20, ki sodi natanko tja, kjer pri nas že dolga leta dobesedno kraljuje Clio. Na našem trgu je naprodaj za od 13.130 evrov.

Po prvi (2008) in drugi generaciji (2014) torej sledi tretja, ki je rahlo (5 mm) daljša, nekaj (30 mm) širša in podobno (24 mm) nižja, za centimeter je je tudi več v medosju. Znotraj teh mer pravijo, da je predvsem zadaj prostornejši, v prtljažniku za 26 litrov večji, v celem pa z 4 odstotke lažji kot doslej.

Obljubljajo tudi boljšo preglednost, oblika pa sledi novi Hyundaievi oblikovalski filozofiji, ki ji rečejo ‘čutna športnost’. Za novi i20 poudarjajo, da je izdelan v Evropi za Evropo oziroma za tukajšnje kupce. Priznati je treba, da je z videzom vse bolj prepričljiv.

  • hyundai-all-new-i20-driving-11c
  • hyundai-all-new-i20-driving-12rc
  • hyundai-all-new-i20-details-07
  • hyundai-all-new-i20-details-08
  • hyundai-all-new-i20-interior-01c
  • hyundai-all-new-i20-details-13
  • hyundai-all-new-i20-interior-02
  • hyundai-all-new-i20-interior-05
  • hyundai-all-new-i20-details-05

To velja tokrat tudi za notranjost v celem (vodoravnim režam preko cele armaturne plošče navkljub) in v podrobnostih. Merilniki in infozabavni sistem gostita na 10,25-palčnih zaslonih, pri čemer velja izpostaviti, da je slednji opazno večji in nameščen še višje kot doslej, kar tudi vpliva na varnost med vožnjo. Pri Hyundaiu pravijo, da je i20 ta hip prvi v svojem segmentu, ko gre za povezljivost, ta, seveda, vsebuje možnost povezovanja z obema operacijskima sistemoma pametnih telefonov in nadzor nad vozilom na daljavo (Bluelink), v isto poglavje pa sodijo še induktivno polnjenje, trije vhodi USB in zvočniški Bose. Jasno, zelo malo tega za ceno iz uvoda.

Prvi v segmentu naj bi bil i20 tudi z varnostnimi asistenčnimi sistemi. Njihov SmartSense vsebuje med drugim aktivni radarski tempomat s podporo navigacijskega sistema, branje prometnih znakov, sistem za ohranjevanje prometnega pasu, sistem za mrtve kote, sistem za samodejno zaviranje, ki prepoznava tudi kolesarje, ter nadzor nad prečnim prometom zadaj.

Trije motorji so na izbiro, vsi so bencinski. Osnovni je 1.2 MPI (61,8 kW), ki gre skupaj z ročnim (5) menjalnikom, sledita pa dve različici turbo strojčka 1.0 T-GDi, ki zmoreta 73,5 ali 88,3 kilovata. Šibkejšemu je moč doplačati mikrohibridno tehniko, pri zmogljivejšem je serijska. Zanimiva je tudi ponudba menjalnikov za ta motorja: ročni (6), dvosklopčni (7) ali tako imenovani iMT, torej ročni (6), ki zmore pri vožnji s stalno hitrostjo odklopiti motor od menjalnika in pri čemer se v nekaterih primerih lahko motor tudi zaustavi.

Uradni cenik upošteva tri motorne različice in pet osnovnih paketov opreme, pri čemer je možnih 12 kombinacij. Cena iz uvoda je dovolj za 1.2 MPi Life, osnovni 1.0 T-GDI 100 Life stane 14.180 evrov, najdražji ta hip pa je 1.0 T-GDI 120 MHEV iMT, ki stane 20.780 evrov.

Po predvidevanjih zastopnika naj bi Slovencem najbolj ugajala različica 1.9 T-GDi 100 Comfort (14.980 €) ali Style (16.180 €), vsega skupaj pa naj bi v polnem letu prodali okoli 500 novih i30. Različici N Line in N pričakujemo spomladi 2021.◄

Foto: Hyundai