Honda Civic 1.5 Turbo Sport Honda Civic 1.5 Turbo Sport
Generacijski odmik Če bi tule napisal enak uvod kot za prejšnjo generacijo Civica, bi vse držalo. Tudi Honda se spreminja in Civic z njo.... Honda Civic 1.5 Turbo Sport

Honda Civic Turbo Sport: odlična mehanika in agresiven videz.

Generacijski odmik

Če bi tule napisal enak uvod kot za prejšnjo generacijo Civica, bi vse držalo. Tudi Honda se spreminja in Civic z njo.

In z obema Hondine vrednote.

***

Primerjati današnji Civic s prvim iz leta 1972 je seveda nesmiselno, brez dvoma pa je zanimiv podatek, da je v tem času zrasel za le malo manj kot meter v dolžino. V naših krajih pa tudi malo širše, vsekakor pa tudi glede na evolucijski potek, kaže izhajati iz 8. generacije (2005), ki je – vsaj Civicove evropske izvedenke – prinesla revolucionaren preskok v videzu, ki še danes vabi oko. No, sedanja, 10. generacija je res v grobem evolucija te oblike, a je hkrati že za dva decimetra daljša od 8., obenem pa tudi za tri centimetre nižja. To ne pomeni le drugačne osnovne podobe skozi osnovna razmerja, temveč tudi (namerno) siljenje v višji razred, kjer je bil (pri nas) nekoč Accord, zdaj pa ga Honda na našem trgu ne ponuja (več). Civic torej opravlja neke vrste dvojno delo.

  • 1VK_6086a
  • 1VK_6115aw
  • 1VK_5815a
  • 1VK_5820a
  • 1VK_6116aw
  • 1VK_5819
  • 1VK_5818
  • 1VK_6114aw
  • 1VK_5852a
  • 1VK_6105ac
  • 1VK_5827a
  • 1VK_5821
  • 1VK_5826a
  • 1VK_5825a
  • 1VK_6099a
  • 1VK_6106aw
  • 1VK_5823a
  • 1VK_5822a
  • 1VK_5824a

Ko gre za zunanjost, ni pretirano zapisati, da je drzna. Lahko bi rekli, da se v nekaterih detajlih (črna plastika na zadku) celo spogleduje z Lamborghinijem. Seveda, v kombinaciji črne in bele ter s paketom Sport pride vse skupaj dosti bolj do izraza.

Že vsaj četrt stoletja se v Hondah (lahko) športno nizko sedi in tudi tu ni nič drugače. Gode, če je vozniku to ljubo. Vse drugo je (spet) novo in drugače. Nekdanji revolucionarno postavljeni (v dveh ravninah) in (ergonomsko ter barvno) odlični merilniki so se umaknili klasični razvrstitvi, ki je v osnovi še vedno odlična: prevladuje velik merilnik vrtljajev, nad njim omejitev hitrosti in znotraj njega velika cifra hitrosti.

Še vedno pod krivuljo vrtljajev in pod cifro hitrosti je mesto potovalnega računalnika. Ta je precej samosvoj že z logiko podajanja informacij, moti pa njegovo upravljanje (en odročen gumb na volanskem obroču in drugi še bolj odročen desno ob merilnikih) in še bolj to, da je seveda upravljanje enosmerno, pri čemer si potovalni računalnik (dva pogleda) deli mesto še z drugimi informacijami (skupaj kar 11 pogledov, vključno z brezdimenzijskim merilnikom nadtlaka v turbini).

  • 1VK_5833a2lw
  • 1VK_5836aw
  • 1VK_5838
  • 1VK_5834
  • 1VK_6085lr
  • 1VK_5832
  • 1VK_5835
  • 1VK_5847
  • 1VK_5854
  • 1VK_5843
  • 1VK_5844

Osrednji zaslon, zadnje čase prvi prodajni adut pri avtomobilih, ni največji, a je dovolj velik tudi za navigacijo in za (zelo dobro) sliko vzvratne kamere. Tu je treba pohvaliti tri možne poglede s te kamere in sicer običajnega, zelo širokokotnega in navpičnega navzdol. Zelo uporabno. Škoda le, da je ponoči slika s kamere presvetla.

Tudi tu zaslon nima nobenega gumba, izvzemši seveda tiste na volanskem obroču. Škoda. Da to ni le nepraktično, pač pa tudi nevarno, če se ciljanja mest na zaslonu loteva voznik med vožnjo, je jasno iz osnov ergonomije. Poleg tega tudi meniji niso med bolj intuitivnimi, vključno s predvajalnikom glasbe in navigacijskim sistemom. In avdio sistem tudi tu nima gumba za pavzo – razen seveda ko je na zaslonu predvajalnik glasbe.

Videzu notranjosti ni kaj dosti očitati, davno so že mimo časi sivine japonskih avtomobilov in menda je bila prav Honda prva, ki je temu naredila konec. Očesu prijetna (goli koži pa malo manj) je notranja tkanina, celoten vtis pa spominja na vmesno pot med športnostjo in eleganco. Posebej navdušijo trije predali med sedežema – z duhovitim pregrajevanjem oziroma prilagajanjem največjega med njimi ter s skupno veliko prostornostjo. Kar ni nepomembno: hitro je moč malenkosti skriti pred nepovabljenimi očmi.

  • 1VK_6070_exposure
  • 1VK_6071_exposurel
  • 1VK_6073_exposurel
  • 1VK_6074_exposure
  • 1VK_6075_exposurel
  • 1VK_6078_exposure
  • 1VK_6079_exposure
  • 1VK_6080_exposurel
  • 1VK_6081_exposure
  • 1VK_6083

Lastniki prejšnjih Civicov bodo še najbolj negodovali nad prtljažnikom. Saj prostornini ni kaj dosti očitati, gre za to, da tokratni Civic nima več tistega, kar sta imela prejšnja dva (proti naslonjalu dvižen sedalni del zadnje klopi), s čimer se je znatno zmanjšala praktičnost. Zdaj nad prtljažnikom ni več police (pač pa rolo, ki se odvija z leve proti desni ali obratno, in polico, ki je pritrjena na pokrov prtljažnika), zdaj Civic nima več dvojnega dna, pri podaljšanju dno ni (vodo)ravno in poleg luknje same ni v njem nobenega predala ali zamreženega prostora. Ima pa kljukico, 12-voltno vtičnico in lučko.

Pred 30 leti na Hondi ne bi pisalo ‘Turbo Sport’, če pa že bi, bi šlo skoraj zagotovo za poldirkaški stroj. Za kaj podobnega bo treba počakati na Type-R, ki ga je za zdaj moč naročiti, Turbo Sport pa je le vmesni korak do njega. Že omenjeni videz (zadka, a tudi prednjega dela) obljublja veliko, dva sredinsko postavljena zaključka izpuha tudi in 1,5-litrski turbo motorje lepo zmogljiv, a tudi kultiviran. Pri zmernih vrtljajih ga je slišati podobno kot elektromotor: tiho, a ne kot ‘uuuuu’, pač pa kot ‘zzzzz’. Tresljajev praktično ni. Ni surov; lepo potegne z nizkih vrtljajev, zmogljivost zvezno narašča in zavrti se do 6.600 vrtljajev brez težav.

Celotna pogonska mehanika omogoča športne zmogljivosti, ki so odlično podprte s športno neposrednim in natančnim volanom ter z vrhunskim vodenjem koles. Je ena najboljših kompromisov med športnostjo in udobjem in je kot takšna zelo vsestranska, ko gre za (različne) želje in zahteve voznika. Tudi s porabo zna navdušiti, saj za svojih 182 ‘konj’ motor nikakor ni požrešen. Nekaj pa pri tem drži: ob vsem zapisanem ta Civic ne vabi k pretirano divji vožnji. Kar tudi morda ni slabo.

***

Iz velike slike zato ni težko razumeti: Civic 10. generacije se je v veliki meri odmaknil od sicer na videz podobnega Civica 8. generacije. Pa ne le po naprednejši tehniki, ki jo je prinesel čas; tudi po velikosti, uporabnosti (praktičnosti) in po značaju nasploh. Takšni so pač časi.

Vinko Kernc

Pohvale

+ videz zunanjosti in kokpita

+ možnost nizkega sedenja

+ merilniki (v osnovi)

+ notranji predali

+ slika s kamere za vzvratno vožnjo

+ motor, menjalnik

+ volan, podvozje

+ lega na cesti

+ cev za gorivo brez čepa

+ vhod HDMI

Graje

– prtljažnik

– potovalni računalnik

– osrednji zaslon brez gumbov

– nima parkirnega pripomočka spredaj

– skopa notranja osvetlitev

– meniji drugotnih naprav

– delovanje radarskega tempomata (v nekaterih primerih)

– groba notranja tkanina (komolci)

Na kratko

Civic je zdaj oblikovno všečen, tehnično (pogon in podvozje) odličen, v vožnji ergonomsko odličen, prostoren in udoben, a nič več nadaljevanje dosedanje zgodbe. Nekaterim bo to všeč, drugim ne. Kot vedno.

Odčitki in meritve

Okoliščine meritev: temperatura okolice 18° C – suha cesta – stanje števca prevoženih kilometrov 4.184 km – menjalnik v 6. prestavi – vklopljen program ECON – gume 235/45 R 17 W Michelin Primacy 3 – digitalni prikazovalnik trenutne porabe goriva (trak, 7 cm = 0-20 l/100 km)

Poraba in trušč

60 km/h, 1.350/min: 3,5 l/100 km – 83 dB

100 km/h, 2.250/min: 4,5 l/100 km – 87 dB

130 km/h, 2.900/min: 6,5 l/100 km – 91 dB

160 km/h, 3.600/min: 8 l/100 km – 94 dB

Testni krog: 8,4 l/100 km

Cene

Honda Civic 1.0 Turbo (Comfort): 18.150 evrov

Honda Civic 1.5 Turbo Sport: 21.650 evrov

Testna Honda Civic 1.5 Turbo Sport: 22.200 evrov

(navedene cene so s popustom 2.000 €)

Tehnični podatki (proizvajalec)

Motor: 4-valjni – turbobencinski, neposreden vbrizg – gibna prostornina 1.498 cm3 – največji navor 240 Nm pri 1.900-5.000/min – največja moč 134 kW (182 KM) pri 5.500/min

Pogon: ročni menjalnik (6) – pogon spredaj

Voz in obese: kombilimuzina – samonosna karoserija, 5 vrat, 5 sedežev – spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikotna prečna vodila, stabilizator – zadaj prema z več vodili, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki, stabilizator – volan z zobato letvijo, električen servo – gume 235/45 R 17 W Michelin Primacy 3

Mere: dolžina 4.518 mm – širina 1.799 mm – višina 1.434 mm – medosna razdalja 2.697 mm – najmanjša razdalja od tal 110 mm – rajdni krog 11,8 m (med stenami) – notranja širina spredaj ni podatka, zadaj ni podatka – prtljažnik 420/1.209 dm3 – posoda za gorivo 46 l

Mase: vozilo 1.307 kg – dovoljena skupna obremenitev 453 kg – dovoljena obremenitev strehe 45 kg

Zmogljivosti: največja hitrost 220 km/h – pospešek 0-100 km/h 8,2 s – poraba (kombiniran cikel) 5,8 l/100 km – izpust CO2 133 g/km

Foto: VK