Gorivne celice vstajajo od mrtvih Gorivne celice vstajajo od mrtvih
Avtomobilska električna prihodnost se zdi povsem nesporna, vse pa kaže, da na velika vrata prihajajo tudi gorivne celice. Znova, bi lahko rekli. Na okrogli... Gorivne celice vstajajo od mrtvih
Toyota FCV (tudi Mirai) je študija avtomobila s pogonom na gorivne celice, ki naj bi bil na japonskem trgu na voljo že prihodnje leto.

Toyota FCV (tudi Mirai) je študija avtomobila s pogonom na gorivne celice, ki naj bi bil na japonskem trgu na voljo že prihodnje leto.

Avtomobilska električna prihodnost se zdi povsem nesporna, vse pa kaže, da na velika vrata prihajajo tudi gorivne celice. Znova, bi lahko rekli.

Na okrogli mizi, ki ga je organiziral Automobilwoche v Berlinu, so bili glede prihodnosti avtomobilov, ki bi jih poganjale gorivne celice, precej optimistični. Do leta 2025 naj bi proizvodnja tovrstnih avtomobilov oziroma sistemov, ki jih bodo poganjali, postala veliko bolj ekonomična, kot je ta hip. Na konferenci so menili, da avtomobili na gorivne celice niso izgubili svoje aktualnosti in naj bi kmalu predstavljali alternativno električnim in vsem drugim vozilom z nizkim odtisom škodljivih plinov.

Wolf Henning Scheider, vodja avtomobilske divizije pri nemškem Boschu, pomembnem dobavitelju vitalnih avtomobilskih delov, meni, da bo izdelava gorivnih celic vsaj dvakrat dražja od izdelave električnih vozil. Ampak to je zgolj ena plat, kajti avtomobili na gorivne celice bodo imeli dvakrat večji doseg kot električna vozila, predvsem pa bo polnjenje  njihovih ‘baterij’ bistveno hitrejše. Številne tovarne – Daimler AG, Hyundai, Nissan, General Motors, ipd. – pospešeno razvijajo gorivne celice, Toyota in Honda pa napovedujeta začetek prodaje takšnih vozil za prihodnje leto.

Razvoj gorivnih celic je v zadnjih letih zaradi izjemno visokih stroškov razvoja in zelo drage infrastrukture nekoliko zastal, zaradi okoljske primernosti – v izpustu je zgolj voda in deloma tudi toplota – pa postaja znova zelo aktualen. Po sedanjih ocenah naj bi bila povprečna cena  avtomobila na gorivne celice okoli 55 tisoč evrov, vendar takšna cena ne bo ekonomska. Po sedanjih ocenah naj bi postavitev polnilne postaje za vodik, ki je osnova pogona na gorivne celice, stala približno 700 do 800 tisoč evrov.◄

Postavitev polnilnih postaj z vodikom, ki so osnova pogona na gorivne celice, je izjemno draga.

Postavitev polnilnih postaj z vodikom, ki so osnova pogona na gorivne celice, je izjemno draga.

Preberite tudi