Ford Transit Furgon L3H3 2.2 TDCi Trend Ford Transit Furgon L3H3 2.2 TDCi Trend
Dobri stari Od dostavnikov te velikosti ima Transit v Evropi menda najdaljši sloves. Najdaljši zaradi let, sloves pa ker je pač priljubljen. In priljubljen... Ford Transit Furgon L3H3 2.2 TDCi Trend
Ford Transit Furgon L3H3 2.2 TDCi 114 kW Trend: na prvem mestu je tovor, zagotovo pa to ne bo edino, kar se bo vozilo tam zadaj.

Ford Transit Furgon L3H3 2.2 TDCi 114 kW Trend: na prvem mestu je tovor, zagotovo pa to ne bo edino, kar se bo vozilo tam zadaj.

Dobri stari

Od dostavnikov te velikosti ima Transit v Evropi menda najdaljši sloves. Najdaljši zaradi let, sloves pa ker je pač priljubljen.

In priljubljen je, ker so kupci zadovoljni.

Zgodovina ni le dolga, pač pa tudi malce zapletena, a vseeno in na kratko: pred dobre pol stoletja so Nemci ugotovili, da utegne priti prav nekaj manjšega od tovornjaka, kar bo zadostilo potrebam po prevozu tovora na manjših razdaljah, predvsem v mestih in okoli njih. Takratni Taunus (danes bi mu v Fordovi govorici rekli Mondeo) je daroval nekaj tehnike, ostalo so naredili karoseristi in nastal je FK 1000 (Ford Köln za 1.000 kilogramov tovora), ki so ga leta 1961 preimenovali v Taunus Transit. ‘Pravi’ vseevropski Transit pa je nastal v sodelovanju nemškega in britanskega Forda leta 1965 in tega, če že ne zaradi drugega, poznamo iz številnih filmov.

Tekma pri dostavnikih gre predvsem na račun lahkotnosti uporabe in udobja. Transit ne zaostaja: potegne že z všečnostjo, (voznika in morebitne potnike) pozdravi z okoljem, ki nam je poznan iz Fordovih osebnih vozil, oboje pa je že zadosten razlog, da se kupci zanimajo zanj.

  • 1VK_2225a
  • 1VK_2190a
  • 1VK_2188a
  • 1VK_2189a
  • 1VK_2195a
  • 1VK_2214a
  • 1VK_2244a
  • 1VK_2243
  • 1VK_2185a
  • 1VK_2208
  • 1VK_2217a
  • 1VK_2229ar
  • 1VK_2249aw
  • 1VK_2203a
  • 1VK_2196a
  • 1VK_2201a
  • 1VK_2166a
  • 1VK_2174a
  • 1VK_2180a
  • 1VK_2178
  • 1VK_2182
  • 1VK_2184a
  • 1VK_2156aw

Nekaj se z leti ne spremeni dosti in velja tudi za še sveži Transit: voznik (in potniki) še vedno sedijo kot na kuhinjskem stolu in ne kot na zofi dnevne sobe: med sedalnim delom in tlemi je velika višina, kar posledično pomeni, da voznik na stopalke pritiska, torej jih ne odriva. A kljub temu ponuja tale Transit izdatno višinsko nastavljivost voznikovega sedeža, desno od njega pa je dvosedežna klop. Nekaj praktičnosti za voznika: srednji del sredinskega sedeža se preklopi v priročno mizici, a mi je glede priročnosti od vseh predalov najbolj v srce sedel tisti nad (za) merilniki: je zlahka dostopen, tudi solidno velik, ima 12-voltno vtičnico (in dve špranji, skozi kateri gre lahko kabel za napajanje – česarkoli pač že), ima vhoda USB in AUX, obenem pa je diskreten, se pravi, da ne vabi nepridipravov.

Volanski obroč je vzet neposredno iz osebnih Fordov, pa še marsikaj drugega, denimo osrednji zaslon, ki se zdi majhen že v Fiesti, tu pa sploh. Kar ni vzeto s polic, je oblikovano v podobnem slogu kot v B-Maxu, Fiesti, se pravi da gre še za prejšnjo generacijo Fordovega pristopa k obliki kokpita – veliko razgibanih površin, tudi če ni najbolj potrebno.

V velikem prostoru je veliko mesta za drobnarije, a premalo za malo večje ‘drobnarije’, denimo za torbo, nahrbtnik in podobno. Tla so tako ravna gladka, da na njih vse drsi (in je zato hitro pod voznikovimi nogami), zato pogrešam kakršen koli pripomoček, kamor bi lahko pripel torbo, vrečko in podobno. Predali so tudi v vratih, veliki! A krepko preozki za takšne reči.

Ker je to čisto ‘pravi’ Transit, je za prvo vrsto sedežev tovorni del. Vanj lahko kukamo skozi okence v sredini, krasno za nadzor prtljage (če ostaja zadosti dobro pričvrščena, na primer), a le v idealnih pogojih. Ponoči, jasno, nič, včasih v notranjem vzvratnem ogledalu (ja, ima ga!) v šipi vidiš popačeno sliko tistega, kar je spredaj. A drugače najbrž ne more biti.

  • 1VK_2287wa
  • 1VK_2288aw
  • 1VK_2295shw
  • 1VK_2299w
  • 1VK_2304wa
  • 1VK_2306w
  • 1VK_2307w
  • 1VK_2309rw
  • 1VK_2312
  • 1VK_2313aw

Tovorni del! Dvokrilna zadnja vrata razkrijejo luknjo velikosti 140 (na dnu) oziroma 155 (največ) v širino in 192 (največ) v višino, centimetrov, seveda. Med koloteki je teh 132, dolžina dna je 335, največja višina pa 213. Vanj se gre seveda tudi s strani, kjer drsna bočna vrata odpro luknjo mer okoli 125 krat 169 centimetrov. Govorimo o tretji dolžini medosne razdalje in tretji višini tega dostavnika, da se ne bo zdelo čudežno veliko. Si pa v tej luknji ni težko predstavljati dveh postelj, hladilnika, mizice in nekaj stolov. Ali pa le v škatle pospravljeno (novo) pohištvo za manjše stanovanje. Ali pa rekvizite za konjičke lastnika, kjer so ti rekviziti, v nasprotju s trditvijo šablonskih reklam za športne terence in podobne, lahko zares veliki in tudi več njih hkrati.

Ker je Transit namenjen prevozu prostornine, ki pogosto pomeni tudi veliko maso, ima tu motor veliko in odgovorno vlogo. Testni Transit je poganjal najmanjši turbodizel, ki je na voljo, preko zadnjih koles. Hitro je jasno, da s 155 ‘konji’ ne bo ravno športni dostavnik, a to niti ne šteje, bolj skrbi, kako bo z vzponi. Že praznega, 2,3 tone težkega težko spraviš v dobro voljo na denimo vrhniškem avtocestnem klancu, sicer pa je pri manjših hitrostih takole motoriziran Transit kar poskočen.

Hladen motor se sicer zbudi z majhnim potresom in v prvih trenutkih kar lepo ‘nabija’, jasno, nismo v Mondeu. Tudi sicer nikoli ni posebej tih (pa še avdio sistem je bolj tako-tako), a je z decibeli kar nekako pod povprečjem med sebi podobnimi. Praznega je motor sposoben pognati tudi preko 160 kilometrov na uro (po merilniku), a le v dobrih zunanjih pogojih.

Motorja in z njim povezanih zmogljivosti ne gre primerjati z osebnimi vozili. Pa vseeno, za občutek: rdeče polje na merilniku vrtljajev je pri številki 4.500, igla pa se ga lahko dotakne le do 2. prestave, pa še takrat se motor ne oglaša posebej prepričljivo. V splošnem ne daje občutka, da bi se prav rad vrtel, nekako najbolje se počuti do 3.000, morda 3.200 vrtljajev v minuti, najbolje pa potegne pri kakih 2.000. Govorimo o ne natovorjenem Transitu.

Če se bo vozniku zelo mudilo, bo moral pričakovati tudi kakih 13 litrov plinskega olja za 100 kilometrov, a mu z zmernostjo dosti manj od 10 ne bo uspelo doseči. Bo pač treba pravočasno na pot. Pri varčevanju pride prav tudi tempomat, ki pa se tule, če ne more vzdrževati nastavljene hitrosti, kar sam izklopi. Nič pretresljivega in po svoje logično, a tu se pač večkrat to (lahko) zgodi.

Na koncu pri dostavnikih, ki so v splošnem daleč od nekega užitka, tako ali tako vedno šteje le računovodstvo: zaslužek za prevožen tovor minus stroški poti. Pri Transitu, dobrem starem znancu že naših dedov in očetov, se očitno to dobro izide.

Vinko Kernc

Odčitki in meritve

Okoliščine meritev: temperatura okolice 6° C – mokra cesta – stanje števca prevoženih kilometrov 18.835 km – menjalnik v 6. prestavi – gume 235/65 R 16 C M+S Bridgestone Blizzak W800 – digitalni prikazovalnik trenutne porabe goriva (cifre, 1 decimalno mesto)

Poraba in trušč

60 km/h, 1.600/min: 6,0 l/100 km – 92 dB (4. prestava)

60 km/h, 1.200/min: 5,3 l/100 km – 92 dB (5. prestava)

100 km/h, 1.700/min: 7,5 l/100 km – 94 dB

130 km/h, 2.100/min: 12,6 l/100 km – 97 dB

160 km/h, 2.700/min: 17,3 l/100 km – 100 dB

Testni krog: 10,9 l/100 km

Pohvale

+ veliko prostora za drobnarije

+ predal za merilniki

+ okolje podobno osebnim Fordom

+ volanski obroč

+ izdaten in električni pomik voznikovega sedeža

+ nastavljivost in gretje voznikovega sedeža

+ cev za gorivo brez čepa

+ oprema avdio sistema

+ dostop v tovorni del

+ osvetlitev tovornega dela

+ tempomat in omejevalnik hitrosti

+ gibi ročice menjalnika

+ dober parkirni pripomoček

+ ogrevanje prednje šipe

+ žarometi

Graje

– ni prostora za večje kose osebne prtljage

– majhen zaslon avdio sistema

– skromen potovalni računalnik

– skromno servoojačanje volana pri majhnih hitrostih

– zvok avdio sistema

– navorsko slaboten motor

Na kratko

Predlani predstavljeni Transit 5. generacije bo moral zdržati kakih 10 let, kot je to običajno, morda celo več. V splošnem je dorasel nalogi, je pa še nekaj manevrskega prostora za sprotne izboljšave. Za voznika lahko še nekaj postorijo, saj se bo tudi svet dostavnikov vse hitreje izboljševal, tekmeci pa ne bodo stali križem rok.

Cene

Ford Transit Furgon L3H3 2.2 TDCi 114 kW Ambiente: 26.729,51 evrov

Ford Transit Furgon L3H3 2.2 TDCi 114 kW Trend: 28.147,54 evrov

Testni Ford Transit Furgon L3H3 2.2 TDCi 114 kW Trend: 27.868 evrov (ob upoštevanju popusta za pravne osebe 4.362 €)

(Cene so za pravne osebe, torej brez dajatev)

Tehnični podatki (proizvajalec)

Motor: 4-valjni – dizelski – turbopuhalo – neposreden vbrizg – gibna prostornina 2.198 cm3 – največji navor 385 Nm pri 1.600-2.300/min – največja moč 114 kW (155 KM) pri 3.500/min

Pogon: ročni menjalnik (6) – pogon zadaj

Voz in obese: zaprt dostavnik – samonosna karoserija, 4 vrata, 3 sedežev – spredaj, posamične obese, vzmetne noge, prečna vodila, stabilizator – zadaj toga prema, listnate vzmeti, teleskopski blažilniki – volan z zobato letvijo, hidravličen servo – gume 235/65 R 16 C M+S Bridgestone Blizzak W800

Mere: dolžina 6.704 mm – širina 2.059 mm – višina 2.760 mm – medosna razdalja 3.750 mm – najmanjša razdalja od tal: ni podatka – rajdni krog 13,3 m – notranja širina 1.784 mm – tovorni prostor 15,1 m3 – posoda za gorivo 80 l

Mase: vozilo 2.312 kg – dovoljena skupna obremenitev 1.113 kg – dovoljena obremenitev strehe 100 kg

Zmogljivosti: največja hitrost 157 km/h – pospešek 0-100 km/h: ni podatka – poraba (kombiniran cikel) 7,8 l/100 km – izpust CO2 204 g/km

Foto: VK