Ford Tourneo Connect 1.6 TDCi Titanium Ford Tourneo Connect 1.6 TDCi Titanium
Srednje velika turneja Če zelo poenostavimo, so turneje lahko majhne, srednje in velike. Velikostno razvrščanje velja tako za razdalje kot za število udeleženih članov.... Ford Tourneo Connect 1.6 TDCi Titanium
Ford Tourneo Connect: tisti Ford, ki hodi v zelje Kangooju, Doblóju, Berlingu, Partnerju, Caddyu in podobnim.

Ford Tourneo Connect: tisti Ford, ki hodi v zelje Kangooju, Doblóju, Berlingu, Partnerju, Caddyu in podobnim.

Srednje velika turneja

Če zelo poenostavimo, so turneje lahko majhne, srednje in velike. Velikostno razvrščanje velja tako za razdalje kot za število udeleženih članov.

Natanko tako razmišljajo pri Fordu: njihov Tourneo Connect je srednje veliki Tourneo, umeščen med manjši Courier in večji Custom.

Z avtomobilskega zornega kota gre za neposreden odgovor na nekaj časa nadvse uspešen razred, ki ga je davnega leta 1996 v sedanji podobi v Evropi uvedel Citroën z Berlingom. Tehnično gledano gre za majhen dostavnik, ki najprej nastane na tehnični osnovi osebnih vozil in ki ga nato (v resnici pa hkrati z razvojem dostavnika) preuredijo nazaj v vozilo za osebno rabo. Njihova glavna prednost je velik, ampak zares velik prtljažnik, s katerim se ne more meriti noben prtljažnik podobno velike kombilimuzine ali kombija.

  • 1VK_0600a
  • 1VK_0628a
  • 1VK_0580a
  • 1VK_0589a
  • 1VK_0583a
  • 1VK_0584a
  • 1VK_0612
  • 1VK_0611
  • 1VK_0615l
  • 1VK_0587
  • 1VK_0582a
  • 1VK_0585
  • 1VK_0586
  • 1VK_0573
  • 1VK_0617
  • 1VK_0590
  • 1VK_0578
  • 1VK_0598
  • 1VK_0588
  • 1VK_0592a
  • 1VK_0624
  • 1VK_0619
  • 1VK_0572a
  • 1VK_0593
  • 1VK_0576a
  • 1VK_0577
  • 1VK_0579a

Če preskočimo legendo, ki smo ji pri nas rekli Katra, in se spomnimo prvih Berlingov, Partnerjev, Kangoojev in podobnih, je tale Tourneo Connect (in da ne bo zamer – gre za vse današnje igralce tega razreda) zanje kot vesoljska ladja Enterprise. Na njihovi silhueti se ni kaj dosti spremenilo, vse drugo je napravilo nekaj zajetnih korakov naprej, vštevši z drobnimi oblikovalskimi elementi zunanjosti. Pri teh hodi, jasno, TC vštric z današnjimi osebnimi Fordi.

Zadnji stavek se povsem ujema tudi pri opisu notranjosti: v osnovi so površine in poteze najsodobnejše, v podrobnostih pa se vidi, da je Ford vmes napravil korak naprej pri poglavju o infozabavnih sistemih. Tule je namreč osrednji zaslon še vedno majhen, enobarven, daleč od oči (in tudi rok, kar je še iz časov, ko po njih še nismo tipkali s prsti) in z manj nalogami – za avdio sistem in za klimatsko napravo je pod njim še vedno za današnje oči ogromno gumbov.

Podobne ugotovitve veljajo za drug zaslon, za tistega med merilnikoma: majhen in informacijsko skop potovalni računalnik, pri katerem pa opazimo posebnost, ki je tekmeci ne ponujajo – ponastavljamo lahko vsako vrednost posebej. Če komu to pride prav.

  • 1VK_0539
  • 1VK_0535
  • 1VK_0537a
  • 1VK_0533
  • 1VK_0538
  • 1VK_0529
  • 1VK_0531
  • 1VK_0532
  • 1VK_0524
  • 1VK_0523
  • 1VK_0534
  • 1VK_0525
  • 1VK_0528
  • 1VK_0527w
  • 1VK_0541
  • 1VK_0569
  • 1VK_0570
  • 1VK_0546
  • 1VK_0564
  • 1VK_0565
  • 1VK_0568

Vsekakor je TC avtomobil, ki se bo skušal prikupiti s prostorom. Če gremo od majhnega proti velikemu: s predali oziroma njihovo prostornino bo težko biti nezadovoljen. Morda koga zmoti, da je le eden zaprt, ostalo je na očeh, ampak tam je, ker je strop za kaka dva decimetra višji kot pri (denimo) Focusu, nad prednjo šipo in daleč od pogledov polica z zajetnim prostorom. Tudi za male plastenke in pločevinke so dobro poskrbeli.

Zdaj pa k velikemu prostoru. Širina se zdi podobna kot pri Focusu, podobno velja za dolžino, višine je pa, kot rečeno, ogromno. Jasno je, da je tam predvsem zaradi zadka in prtljažnika v njem, vseeno pa se človek, ko prvič sede v te vrste avtomobil, vpraša, čemu. Moti seveda nič in če v njem ne sedijo košarkarji, ima človek prijeten občutek ne-utesnjenosti.

Ta avtomobil, ki je nekako tako velik (dolg) kot Focus, je od njega znotraj neprimerno bolj uporaben. Začnimo zadaj in z osnovnim podatkom: v običajni postavitvi sedežev je tam že preko tisoč litrov prostora! Ostale pomembnejše opazke: lučki sta dve, kljukice za vrečke štiri, luknja je menda povsem kvadrasta, zadnja klop je v celoti (torej ne zgolj njeni naslonjali) tretjinsko deljiva in prekucljiva naprej. Končni rezultat: dobrih dva tisoč štiristo litrov.

  • 1VK_0563
  • 1VK_0548
  • 1VK_0549
  • 1VK_0550
  • 1VK_0551
  • 1VK_0552
  • 1VK_0553
  • 1VK_0555
  • 1VK_0556
  • 1VK_0557
  • 1VK_0558
  • 1VK_0559
  • 1VK_0561
  • 1VK_0562

Druga, verjetno vsaj enako pomembna prednost tega TC je klop druge vrste. Če jo gledate z mračnimi očmi, ji boste očitali, da nima vzdolžnega pomika ali da njeno naslonjalo ni nastavljivo po nagibu. Okej, drži. Ampak kdor večkrat sedi na zadnji klopi, bo tule precej zadovoljen – ne gre namreč za klop kot v parku in kot v veliko kombilimuzinah današnjika, ampak za izrazito v tri enako široke sedeže oblikovano klop, v srednjem sedežu pa je še komolčna opora. To pomeni, da ne glede na število potnikov na njej vsi sedijo udobno in brez stresa prenašajo vožnjo, vključno z bočnimi pospeški pri zavijanjih v križiščih ali v ovinkih. Ne, ne govorimo o dirkanju, govorimo o običajni vožnji, pri kateri se v običajnih avtomobilih potniki zadaj pogosto ne počutijo lagodno.

Še skok v prvo vrsto. Udobje je tu še najmanj vprašljivo, klimatska naprava je deljiva, sedeža sta ogrevana (premočno v zadnjico in prešibko v hrbet) in panoramska streha lepo osvetli sicer velik notranji prostor. Vozniku ne bo hudega: TC se pelje izjemno lahkotno in daleč od tistega, kar si marsikdo predstavlja, ko vidi zunanjost takšnega avtomobila.

Za avtomobil, ki je tako visok in ima zato veliko čelno površino, je z uporabniškega vidika bolje izbrati dizelski motor. Tale 1.6 TDCi ima v primerjavi s povprečjem tega razreda nekoliko dvignjeno delovno območje in je zatorej nekoliko športnejši, ko gre za (dizelske) vrtljaje. Njegovo področje vrtljajev, kjer daje od sebe največ, je med 2 in 4 tisoč, do koder se tudi zlahka in brez napora zavrti. Njegov navor je tu znaten in še posebej zaznaven pri večjih hitrostih, ko daje jasen občutek, da bi lahko pri potovalni hitrosti na avtomobilski cesti zlahka vlekel tudi v 7. prestavi, če bi jo menjalnik imel.

Motor je šel medtem v pokoj in zdaj Ford za Tourneo Connect ponuja podobno zmogljivega 1,5-litrskega, ki je to vlogo zelo verjetno prevzel predvsem zaradi izpustov, saj se zdi, da iz uporabniškega zornega kota temu 1,6-litrskemu ne manjka nič. Tudi porabiti zna razmeroma malo, pri lagodni vožnji mu 7 litrov za 100 kilometrov ni tuja številka, upoštevaje velikost čelne površine in mase vozila.

Na drugi strani je menjalnik, katerega gibi ročice so lahkotni, a tudi natančni. Da mu zgoraj morda manjka 7. prestava, pri zabeleženi porabi goriva ni velika hiba, ima pa nekako predolgo drugo prestavo, kar pomeni, da mora voznik pogosteje pretakniti v prvo. Tudi prva prestava se zdi, če je treba kje nekoliko hitreje speljati, rahlo predolga.

A se zato turnejam s takšnim Tourneom ni treba izogibati. Ravno nasprotno: je avtomobil, v katerem bo tudi pet potnikov bolj sproščeno sedelo in se peljalo, trije na zadnji klopi vsekakor bolj kot v Focusu. Da ne govorimo o možni količini njihove prtljage …

Vinko Kernc

Odčitki in meritve

Testni krog: 8,1 l/100 km

Pohvale

+ lahkotnost vožnje

+ sedeži druge vrste (bočni oprijem, mere)

+ oblika in uporabnost prtljažnika

+ notranje mere (predvsem višina)

+ dovolj zmogljiv motor

+ oprema (v splošnem)

+ notranja osvetlitev

+ strešni prtljažnik

+ gretje prednje šipe

+ zadnji brisalnik s prekinjenim in neprekinjenim tekom

+ notranji predali

+ cev za gorivo brez čepa

Graje

– neenakomerno gretje sedežev

– premajhen osrednji zaslon

– preveč gumbov na armaturni plošči

– skop potovalni računalnik

– predolgi prva in druga prestava

Na kratko

Generacijsko gledano je Tourneo Connect eden mlajših ta hip in zato za bivanje (pa ne le za voznika) morda celo najbolje dodelan. Oblikovno všečen in prostorsko več kot le radodaren seveda ni namenjen zgolj turnejam, pač pa verjetno najprej za (večje) družine ali za družine, kot pravi krilatica, z aktivnim načinom življenja. Saj veste, šotor, čoln in podobne športne priprave.

Cene

Ford Tourneo Connect 1.5 TDCi 88 kW Trend: 20.460 evrov (s popustom 3.500 €)

Ford Tourneo Connect 1.5 TDCi 88 kW Titanium: 23.310 evrov (s popustom 3.500 €)

Testni Ford Tourneo Connect 1.6 TDCi 85 kW Titanium: 24.720 evrov*

(*Avtomobil s tem motorjem ni več naprodaj)

Tehnični podatki (proizvajalec)

Motor: 4-valjni – turbodizelski, neposreden vbrizg – gibna prostornina 1.560 cm3 – največji navor 270 Nm pri 1.750-2.500 – največja moč 85 kW (115 KM) pri 3.600/min

Pogon: ročni menjalnik (6) – pogon spredaj

Voz in obese: limuzinski dostavnik – samonosna karoserija, 5 vrat, 5 sedežev – spredaj pomožen okvir, posamične obese, vzmetne noge, trikotna prečna vodila, stabilizator – zadaj poltoga prema, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki – volan z zobato letvijo, električen servo – gume 205/55 R 17 V Continental ContiPremiumContact 2

Mere: dolžina 4.418 mm – širina 1.840 mm – višina 1.852 mm – medosna razdalja 2.660 mm – najmanjša razdalja od tal 177 mm – rajdni krog 11,7 m – notranja širina spredaj: ni podatka, zadaj: ni podatka – prtljažnik 1.029/2.410 l – posoda za gorivo 47 l

Mase: vozilo 1.467 kg – dovoljena skupna obremenitev 588 kg – dovoljena obremenitev strehe 75 kg

Zmogljivosti: največja hitrost 165 km/h – pospešek 0-100 km/h 13,8 s – poraba (kombiniran cikel) 4,9 l/100 km – izpust CO2 130 g/km

Foto: VK