Ford Ranger Double Cab 3.2 TDCi Wildtrak Ford Ranger Double Cab 3.2 TDCi Wildtrak
Med potepuhom in komandosi Po enem od slovarjev ima angleška beseda ‘ranger’ 13 pomenov, poleg zgornjih dveh med drugim tudi ‘skavtinja (tabornica), starejša od... Ford Ranger Double Cab 3.2 TDCi Wildtrak
Ford Ranger Double Cab 3.2 TDCi Wildtrak: zanimiva, prepričljiva in čedna igrača za teren.

Ford Ranger Double Cab 3.2 TDCi Wildtrak: zanimiva, prepričljiva in čedna igrača za teren.

Med potepuhom in komandosi

Po enem od slovarjev ima angleška beseda ‘ranger’ 13 pomenov, poleg zgornjih dveh med drugim tudi ‘skavtinja (tabornica), starejša od 16 let’.

No, vsaj v primeru Fordovega Rangerja ni dvoma, za kaj gre. Samo eden je Texas Ranger, to vemo vsi, a tudi Ford Ranger ni od muh. Kombinacija se namreč zdi skoraj popolna: ameriško poreklo, da ni obremenjen z evropskim ali daljnjevzhodnim teženjem k perfekcionizmu in dovršenosti, in evropske mere, da je na naših cestah še obvladljiv.

  • 1VK_0054
  • 1VK_9870
  • 1VK_9872a
  • 1VK_9873l
  • 1VK_9866
  • 1VK_9868
  • 1VK_9867
  • 1VK_9869l
  • 1VK_9856a
  • 1VK_0065
  • 1VK_0034
  • 1VK_9930a
  • 1VK_0070a
  • 1VK_0078a
  • 1VK_0084
  • 1VK_9958a
  • 1VK_9959a
  • 1VK_0069a
  • 1VK_0148a
  • 1VK_0149
  • 1VK_0159
  • 1VK_0163
  • 1VK_0181
  • 1VK_0183ac
  • 1VK_0136
  • 1VK_0195
  • 1VK_0187a

Življenje z in v pickupih kaže, da so pickupi družinsko povsem neprimerni avtomobili in z Rangerjem ni dosti drugače. Takšnega avtomobila ne kupiš (ženi, ljubici, …), da bi z njim vozila otroke v vrtec. Kam naj pospravi 5,4 metra dolgo zverino, kateri parkirni prostor pred katero šolo je tako dolg? In kam naj obesi vrečke iz trgovine? In navsezadnje: kam boste dali prtljago – torbice, dežnike, nahrbtnike, počitniško prtljago? Če naložite v tak avtomobil sebe in še štiri potnike, bo – rečeno malce karikirano – nekdo moral držati v rokah škatlo prve pomoči, drugi pa varnostni trikotnik.

Ampak drži tudi, da so pickupi (vse bolj) privlačni.

Čemu? Najbrž dajejo občutek (vsaj fizične) večvrednosti, ko sediš za volanskim obročem, kljub svojim zunanjim meram pa se – morda le zaradi drugačnosti – zdijo nekaj posebnega.

Kaj vse človek sliši, ko se potika okoli njega. (Tudi) da je lep. In to od ženske. Uau. Okej, zakaj ne, kot pravi moj prijatelj, »sto ljudi, dvesto superg«. Morda ji je res všeč, morda se tudi zaveda pomanjkljivosti za vsakdanjo rabo, a ji verjetno zasijejo oči, ko ugotovi, da z njim k pločniku povsem drugače ‘pristopiš’ kot z osebnim avtomobilom ali s športnim terencem. Ženska bo vesela ugledne in funkcionalne armaturne plošče, ki je videti kot v osebnih Fordih, še najbolj pa kamere in zvočnega pripomočka za vzvratno vožnjo, saj kakšne Mazde MX-5 za seboj brez teh pripomočkov sploh ne vidiš. Verjetno vidi tudi ‘MountainTop Roll’, rolo nad tovornim delom, ki je zagotovo bolje kot nič, saj nič dobiš v osnovni ceni, za ta rolo je treba pa doplačati. Morda bo tovor zadaj bolj suh (v dežju) kot brez roloja in morda se kak nepridiprav le ustraši tiste ključavnice, ki naj bi varovala prav pred takšnimi nepridipravi. Edino odprto vprašanje je, čemu v imenu tega kosa opreme ‘Mountain’ (gora), saj je povsem enako uporaben tudi ob Jadranu.

Keson pod rolojem meri 206 (odprt in s polico) oziroma 140 (zaprt) centimetrov v dolžino, 113 (med kolotekoma), 130 (med robovoma roloja) oziroma 155 (največja vrednost) v širino in 47 v višino, polica pa je od tal oddaljena 90 centimetrov. Z metodo integralnih približkov bi rekel, da je v zaprtem kakih 900 litrov prostora ali povedano po gozdarsko slab ‘kubik’. Nekaj prostora je tudi v kabini: zadnja klop se dvigne (predni del sedala), kar omogoči višji zasilni prtljažni prostor, v dnu pa je en velik predal in eden še večji. Ni slabo, a je v tem primeru Ranger le še dvosedežnik.

Voziti ga fizično ni težko, le dolžino je treba znati nadzorovati pri raznih manevrih v prometu. Vse osnovne komande so dovolj lahkotne, da ga zmore peljati tudi dama iz visoke družbe in brez abonmaja v fitnes klubu, a spet ne tako lahkotne, kot so pri (manjših) osebnih avtomobilih. Za volan bi celo upal trditi, da je še s kroglicami, a če pravijo, da je z zobato letvijo, tudi prav. Malce arhaična se zdi tudi ročica menjalnika oziroma njeni dolgi ter nenatančni gibi. Zvečine sicer normalno teče med prestavami, tu in tam pa za hudiča noče skočiti v 5. in v 1. prestavo, še posebej ko je mehanika hladna.

  • 1VK_9934
  • 1VK_9942
  • 1VK_9935
  • 1VK_9936
  • 1VK_9878
  • 1VK_9931
  • 1VK_9940
  • 1VK_9879
  • 1VK_9949
  • 1VK_9938
  • 1VK_9882
  • 1VK_9937
  • 1VK_9956
  • 1VK_9943
  • 1VK_9944
  • 1VK_9947
  • 1VK_9948
  • 1VK_9953
  • 1VK_9955
  • 1VK_9926
  • 1VK_9927
  • 1VK_9928

Motor je boljši od vseh kosov pogona. Pravzaprav sploh nima kake posebne slabosti, morda je le njegovo turbopuhalo nekoliko počasi odzivno, no, navsezadnje – upoštevaje maso in aerodinamiko – tudi ne porabi veliko, je pa res, da s svojimi zmogljivostmi kar vabi k hitrejši vožnji. Pri vožnji okoli 3.000 vrtljajev v minuti si z njim že zelo hiter, za naše omejitve tudi hitro prehiter. Na avtomobilski cesti pa se takšnemu, krvavo oranžnemu Rangerju vozniki dosti prej umaknejo kot kakemu (športnemu) Audiju. Najbrž jih je strah. Tudi zato se da z Rangerjem nestresno in hitro potovati, vedeti je treba le, da gre za terenski avtomobil, kjer je notranji trušč ustrezno višji kot v lepih športnih terencih.

Prva prestava menjalnika je zelo kratka, tako da lahko za normalno vožnjo voznik za speljevanje mirno uporablja drugo prestavo, je pa s prvo tako poskočen, da bi v prvih metrih presenetil tudi veljaka v M5. A kratka prva prestava je tu le ena od tipičnih terenskih lastnosti. Takšni pickupi so namreč živi fosili, se pravi redki preživeli terenci s pravo terensko zasnovo: s karoserijo na šasiji, s togo zadnjo premo na listnatih vzmeteh in s klasičnim 4-kolesnim pogonom brez vmesnih sklopk. Ranger vse to ima, ima pa tudi reduktor in ker je takšnih vozil danes zelo malo, velja na kratko pojasniti: položaj 2H (zadnji pogon) služi običajni vožnji, ko se začne malo bolj dogajati pod kolesi (spolzek asfalt, sneg, blato, …) je tu 4H (4-kolesni pogon), ko pa kolovoz izgine in tistemu pod kolesi rečemo ‘teren’, voznik vklopi 4L oziroma 4-kolesni pogon z reduktorjem. Ranger ima še elektronski nadzor na hitrostjo spusta (HDC) in izklopljiv pogonski ASR, kar morda v ključnem trenutku izvleče vozilo iz globokega blata. Naj rečejo, kar hočejo, ta zasnova je še vedno – vsaj izza volana – bolj intuitivna pri premagovanju terena, če je voznik le malo vešč ‘branja’ signalov, ki jih daje avtomobil med premikanjem.

Zato je Ranger menda res lahko vse, kar piše v slovarju, od potepuha po podeželju do komadosa v mestni gneči. Morda je lahko tudi 16- in več letna tabornica nekje v divji naravi. Smiseln nakup za povprečno družino seveda ni, je pa lahko za silo vsakdanje uporabna, a izjemno zabavna igrača.

Vinko Kernc

Odčitki in meritve

Okoliščine meritev: temperatura okolice 13° C – suha cesta – stanje merilnika prevoženih kilometrov 31.212 – menjalnik v 6. prestavi – vklopljen 2-kolesni pogon – gume Continental Crosscontact LX 265/60 R 16 T M+S – digitalni prikazovalnik trenutne porabe goriva (cifre, 1 decimalno mesto)

Poraba in trušč

60 km/h, 1.400/min: 5,3 l/100 km – 85 dB (5. prestava)

60 km/h, 1.100/min: 5,1 l/100 km – 84 dB

100 km/h, 1.900/min: 7,3 l/100 km – 86 dB

130 km/h, 2.500: 11,6 l/100 km – 90 dB

160 km/h, 3.100: 16,2 l/100 km – 91 dB

Testni krog: 12,8 l/100 km

Pohvale

+ videz (v oranžni barvi)

+ prvinska pogonska (terenska) tehnika

+ terenske zmogljivosti

+ motor: zmogljivosti, poraba

+ menjalnik: prestavna razmerja

+ keson za športne rekvizite

+ ugledna notranjost

+ cev za gorivo brez čepa

+ domet

+ pomoč pri vzvratni vožnji

+ ogrevanje prednje šipe

Graje

– gibi prestavne ročice

– keson za prtljago

– gumb za potovalni računalnik med merilniki

– potovalni računalnik

– udobje na zadnji klopi (toga prema)

– nima navigacijske naprave (potepuh!)

– volanski obroč le višinsko nastavljiv

Na kratko

Znotraj kot osebni avtomobil, zunaj polikan terenec, pod kožo pa čisto pravi, kleni terenec stare šole. Oranžen je nekaj posebnega, sicer pa je le eden od mnogih. Za naše razmere je precej dolg avtomobil, a je izza volana zlahka obvladljiv . Marsikaj je lahko, le mestni avtomobil je zelo težko.

Cene

Ford Ranger Double Cab 3.2 TDCi: 29.650 evrov*

Ford Ranger Double Cab 3.2 TDCi Wildtrak: 32.010 evrov*

Testni Ford Ranger Double Cab 3.2 TDCi Wildtrak: 35.450 evrov*

(*: z 2.400 evri popusta)

Tehnični podatki (proizvajalec)

Motor: 5-valjni – vrstni – dizelski – neposreden vbrizg – turbopuhalo – gibna prostornina 3.198 cm3 – največji navor 470 Nm pri 1.500-2.750/min – največja moč 147 kW (200 KM) pri 3.000/min

Pogon: ročni menjalnik (6) – pogon na vsa 4 kolesa, reduktor

Voz in obese: terenski pickup –karoserija na šasiji, 4 vrata, 5 sedežev – spredaj posamične obese, vzmetne noge, dvojna trikotna prečna vodila – zadaj toga prema, listnate vzmeti, teleskopski blažilniki – volan z zobato letvijo, hidravličen servo, gume Continental Crosscontact LX 265/60 R 16 T M+S

Mere: dolžina 5.359 mm – širina 1.850 mm – višina 1.815 mm – medosna razdalja 3.220 mm – najmanjša razdalja od tal 232 mm – rajdni krog 12,4 m – notranja širina spredaj 1.440 mm, zadaj 1.430 mm – keson širina 1.544 mm, širina med kolotekoma 1.139, dolžina 1.560 mm, višina 511 mm, nakladalna višina 835 mm – posoda za gorivo 80 l

Mase: vozilo 2.073 kg – dovoljena skupna obremenitev 1.127 kg – dovoljena obremenitev strehe 80 kg

Zmogljivosti: največja hitrost 175 km/h – pospešek 0-100 km/h 10,3 s – poraba (kombiniran cikel) 9,5 l/100 km – izpust CO2 249 g/km km

Terenske zmogljivosti: najmanjša razdalja od tal 232 mm – dovoljena globina bredenja vode 0,8 m – koti: vstopni 27,7°, prehodni 24,4°, izstopni 25,9°

Foto: VK