Ford Puma: na slovenskem trgu Ford Puma: na slovenskem trgu
Puma, takšna, kot je danes, nima predhodnika. Je novi model v Fordovi ponudbi, mersko pa sodi med mali EcoSport in večjo Kugo. Na našem... Ford Puma: na slovenskem trgu

Ford Puma: križanec na fiestini osnovi, a znatno večji in bolj bogato opremljen.

Puma, takšna, kot je danes, nima predhodnika. Je novi model v Fordovi ponudbi, mersko pa sodi med mali EcoSport in večjo Kugo. Na našem trgu stane Puma od 21.030 evrov.

S prav tako Fordovo Pumo iz let 1997-2001 ima zgolj eno vzporednico: obe sta nastali na Fiestini platformi. Takrat je bila Puma klasičen (mali) kupe, danes je po filozofiji nekaj takega kot denimo C-HR, torej križanec kot zmes športnega terenca (spodnji del), družinske kombilimuzine (srednji del) in kombikupeja (zgornji del). A da ne bo zmede: Toyotin C-HR je za razred večji avtomobil.

S 4,2 metra dolžine je od Fieste daljša za 146 milimetrov (kar ni malo), medosje je za 95 milimetrov daljše, Puma je tudi za 71 milimetrov širša in za 54 milimetrov višja. Kupejevski vtis torej daje bolj ali manj le zaradi visokih bokov oziroma nizkih bočnih šip, delno morda tudi zaradi proti zadku nekoliko padajoče strehe.

  • FORD_2020_Puma_Titanium_X_022-LOWc
  • FORD_2020_Puma_Titanium_X_014-LOWc
  • FORD_2020_Puma_Titanium_X_066-LOW
  • FORD_2020_Puma_Titanium_X_061-LOW
  • FORD_2020_Puma_Titanium_X_031-LOW
  • 2019_FORD_PUMA_ST-Line_17_Sport-LOW
  • FORD_2020_Puma_ST-Line_X_066-LOW
  • FORD_2020_Puma_ST-Line_X_067-LOW
  • FORD_2020_Puma_Titanium_X_048-LOW
  • 2019_FORD_PUMA_ST-Line_20-LOW
  • FORD_2019_IAA_PUMA_TITANIUM__5-LOW
  • FORD_2020_Puma_ST-Line_X_031-LOW
  • FORD_2020_Puma_ST-Line_X_033-LOW
  • 2019_FORD_PUMA_ST-Line_14_bikes-LOW
  • Ford Puma_najvecji prtljazni prostor v segmentu_MegaBox

Puma je tako največji avtomobil tega razreda v Fordovi ponudbi, pravijo tudi, da je najbolj eleganten, predvsem pa da je prostorsko genialno zasnovan. Tu predvsem izpostavljajo prtljažnik; ta ima dvojno dno – zaradi uporabne predeljivosti in hkrati zato, da se poravna s podrtimi sedeži zadnje klopi; pod vsem skupaj ima na dnu še dodaten prostor MegaBox, ki meri 80 litrov (globok je 306 mm) in ki služi umazanim predmetom (čevlji, …) ali navpični postavitvi dveh torb za palice za golf; in končno, prtljažnik meri od 456 do 1216 litrov oziroma pri hibridnih različicah od 401 do 1161 litrov, ukaz za pomik vrat prtljažnika pa je lahko prostoročen.

Armaturna plošča je sprva na las podobna Fiesti, a ima Puma lahko digitalne merilnike na 12,3-palčnem zaslonu polnega barvnega spektra, ki jim je moč nastavljati prikaze in pri tem tudi določati prioriteto izbranih prikaznih elementov. Poleg tega ima lahko Puma tudi masažno funkcijo sedežev, pa nadgrajeni infozabavni sistem (Sync 3), ki razume govorne ukaze za avdio sistem, za navigacijski sistem ter za povezane telefone (iOs in Android). Sistem deluje na 8-palčnem zaslonu, ki razume tudi nekaj kretenj.

Elektronskih pomagal s tem še ni konec. Z modemom FordPass Connect ima Puma dostopno točko Wi-Fi za povezljivost z do 10 napravami. Z mobilno aplikacijo FordPass lahko voznik na daljavo najde avtomobil, preveri stanje (gorivo, alarm, motorno olje, …), odklepa in zaklepa ter zažene motor, a slednje le v primeru vgrajenega samodejnega menjalnika. Še varnostni asistenčni sistemi: ti temeljijo na 12 ultrazvočnih, treh radarskih in dveh video (kamera) tipalih, pri čemer je ena od kamer 180-stopinjska.

Pumi so namenili zgolj bogatejše pakete opreme, tako da sta osnovna Titanium (več elegance) in ST-Line (več športnosti), nadgrajena pa Titanium X in ST-Line X (slednja bo na voljo od maja). Titanium v osnovi med drugim ponuja serijske žaromete LED, parkirna tipala zadaj, navigacijski sistem in masažno funkcijo, ST-Line pa športna videz in podvozje, digitalne merilnike, temno notranjost in zagon motorja brez ključa.

Pri pogonih ni veliko izbire. Ta hip sta na voljo dva litrska bencinska 3-valjnika (92 in 114 kW), pri čemer je s šibkejšim možnost doplačila za blago hibridno tehniko, pri zmogljivejšem pa je ta serijska. Cenik, ki ne omenja možnosti samodejnega menjalnika, v tem trenutku ponuja 12 različic (možne so vse kombinacije treh motornih različic in štirih paketov), pri čemer je najcenejši (cena iz uvoda) 1.0 EcoBoost 92 kW Titanium, najcenejši ST-Line pa ob enaki motorizaciji stane 22.140 evrov. Paketi X so dražji za od okoli tisoč do dva tisoč evrov, odvisno od različice. Od maja bo v ponudbi tudi dizelska možnost (1,5 litra, 88 kW), pri slovenskem zastopniku pa menijo, da bodo pri nas letos prodali okoli 350 Pum.◄

Foto: Ford