Ford Focus 1.0 EcoBoost Titanium Ford Focus 1.0 EcoBoost Titanium
O pozabljenem Escortu Sploh še ni tako daleč nazaj v zgodovini tisti Escort, ki je 30 let uspešno zastopal Fordove barve v tem priljubljenem... Ford Focus 1.0 EcoBoost Titanium
Ford Focus 1.0 EcoBoost 92 kW Titanium: oblika in velikost, zmogljivosti ter udobje, v tem vrstnem redu imena avtomobila.

Ford Focus 1.0 EcoBoost 92 kW Titanium: oblika in velikost, zmogljivosti ter udobje, v tem vrstnem redu imena avtomobila.

O pozabljenem Escortu

Sploh še ni tako daleč nazaj v zgodovini tisti Escort, ki je 30 let uspešno zastopal Fordove barve v tem priljubljenem velikostnem razredu, začel pa je v času, ko so v Wolfsburgu še vedno izdelovali avtomobile z motorjem v zadku.

Focus, ki ga je zamenjal, je tudi že – pa naj bo še tako težko verjeti – na trgih že celih 17 let!

Pri Fordih je za gledalca iz Evrope kar nekaj zmede pri poimenovanju, saj se naprimer ime Focus pojavlja tudi na avtomobilih nekoliko drugačne oblike kot tule na stari celini, a to je pač posledica globalnosti blagovne znamke. V teh letih je tako globalnemu Focusu uspelo prehiteti Corollo in postati najbolje prodajano avtomobilsko ime na planetu – enega menda vozi tudi sam papež Frančišek.

Vse to je seveda moral Focus doseči sam, brez stricev iz ozadja. Jasno, veliko, morda največ, a kdo ve, je pomagal njegov videz, a o njem nima smisla razpravljati, saj imajo pač vsake oči svojega tapetarja. Tretja generacija, sedanja torej, se zdi bolj posrečena od druge, tudi pred nedavno prenovo, kot ga vidite tule na fotografijah. Njegova zunanjost se zdi popolno utelešenje oznake ‘kompakten avtomobil’, kakor temu razredu rečejo v angleško govorečih deželah. Od tu naprej se stvari generirajo kar same od sebe, vsaj zdi se tako, čeprav je jasno, da za tem ‘sam od sebe’ stoji cela vojska oblikovalcev in inženirjev ter cel štab strategov.

  • 1VK_5518la
  • 1VK_5468a
  • 1VK_5463
  • 1VK_5466a
  • 1VK_5459a
  • 1VK_5492a
  • 1VK_5465
  • 1VK_5472
  • 1VK_5514a
  • 1VK_5474a
  • 1VK_5469a
  • 1VK_5470a
  • 1VK_5475

Počivati na lovorikah že dolgo ne vžge več, kar očitno pri Fordu dobro vedo. Tako so, med drugim, za Focus (a seveda ne le zanj) ‘natuhtali’ litrski turbobencinski stroj(ček), o kakršnem še pri drugi generaciji najbrž večina inženirjev (strategov pa zagotovo) niti sanjala ni, da o časih Escorta sploh ne govorimo. Danes ta motorček v tej različici moči v tem Focusu (ja, tako to danes gre) ni le stroj, ki spodobno vleče dobro tono in tristo kilogramov suhe mase plus dodano vsebino; 92 kilovatov ali domačih 125 ‘konj’ je tule že lepo ‘dinamičnih’, kar bi se reklo, da avtomobil dobro gre. Ne gre toliko, kot leta 1992 Escort RS Cosworth, seveda ne. Je pa od njega v mnogočem boljši: uporaben je v zelo širokem področju vrtljajev, čemur rečemo, da je zelo elastičen, kar pomeni, da sme voznik ali voznica nekoliko lenariti s prestavno ročico, ne da bi se to bistveno poznalo pri dinamiki vožnje; je pa tudi varčen, vsekakor daleč od Cosworthovih 25 plus litrov na 100; če je desna noga številka 45 in več, se poraba dvigne do kakih 11, sicer pa je osem čisto resnična vrednost v današnjem slovenskem prometu, če se izognete Jankovićevemu cestnemu režimu ob prometnih konicah.

Naključij pri Fordu že lep čas ni; motor žene 6-stopenjski ročni menjalnik, ki se odlično pretika, razmerja ozobij pa predstavljajo odličen kompromis med varčnostjo in dinamiko – kar pri tako elastičnem motorju niti ni posebej težko. Sledi pogon k prednjemu kolesnemu paru, ki se s 4-kolesnim Cosworthovim seveda ne more primerjati, je pa znotraj ciljne skupine, tudi če kak posameznik sili iz nje v smeri večje športnosti, prav tako odličen. Spet ima tudi ta del pogona v širšem smislu dobro zaledje – podvozje v veliki meri pomaga k dolgo nevtralni, vselej pa predvidljivi in zatorej varni legi na cesti.

  • 1VK_5511aw2
  • 1VK_5489
  • 1VK_5513
  • 1VK_5476
  • 1VK_5484
  • 1VK_5521a
  • 1VK_5522a
  • 1VK_5478
  • 1VK_5481
  • 1VK_5486
  • 1VK_5487
  • 1VK_5488
  • 1VK_5507

Ob odlikah na račun videza, uporabnosti in pogona, ne moremo mimo opreme. Okej, Trend je najbrž precej posušen, kar se tega tiče, a se menda večina kupcev, tudi pri nas, odloči za Titanium, pa še kaj doda zraven. Tudi Escort zadnje generacije, ki je bila naprodaj pri nas, niti sanjati ni mogel, da bi takšni dodatki sploh lahko obstajali. Cev za gorivo brez čepa, denimo, se ne sliši vesoljsko, a je šele nedavno vzniknila v avtomobilizmu in Focus jo ima. Sistem, ki sam parkira avtomobil – uporabno za vse tiste, ki pač ne znajo parkirati. Električno ogrevanje prednje šipe – tehnologija, ki je stara kot elektrika, a jo je prvi (in dolgo edini) v prednjo šipo avtomobila napeljal Ford in (tale) Focus jo ima. Zadnji brisalnik s prekinjenim in neprekinjenim tekom – daljnovzhodni proizvajalci so spočeli to ‘modo’ v velikem merilu cenovno ugodnih vozil in Focus to ima.

Escortova žarometa v primerjav s ksenoni v Focusu delujeta kot laterni na živalsko olje, parkirni pripomoček je bil v času Focusa rezerviran le za navtične zadeve višjega cenovnega razreda (sonar!), najraje pa vojaške, da o pripomočku za mrtve kote, aktivnem nadzoru vožnje znotraj prometnega pasu, sistemu, ki zažene paniko ob utrujenosti voznika in samodejnemu zaviranju (pri mestnih hitrostih) sploh ne govorimo.

Predvajalnika glasbenih datotek mp3 takrat sploh še ni bilo, da bi se lahko jezili nad slabimi meniji in majhnostjo ekrana; takrat smo prevrtavali glasbene kasete, ki so se vsako poletje v avtomobilu skuhale in postale neuporabne. In armaturna plošča je bila v času Escorta še vedno malo lepše obdelan hlod lesa, povedano v prispodobi, najbrž je stvar jasna.

Samo da te, bralec, spomnim, da govorimo o zgolj 17 letih avtomobilske zgodovine. Je pa res, da primer ni najboljši – pri Fordu so menda, ko gre pri vsem skupaj še za dober serijski paket opreme, v tem času korakali z daljšimi koraki od povprečja. Tudi zato je Escort danes (skoraj) pozabljen, Focus pa eden najbolj zaželenih avtomobilov na tem našem tretjem kamnu od sonca.

Vinko Kernc

Pohvale

+ motor: prožnost, zmogljivosti, poraba

+ menjalnik – pretikanje, prestavna razmerja

+ lega na cesti

+ paket opreme (v splošnem)

+ cev za gorivo brez čepa

+ elektrifikacija, samodejnost pomika vseh šip

+ ogrevanje prednje šipe

+ prekinjen in neprekinjen tek zadnjega brisalnika

Graje

– nima samostojnega števca dnevnih kilometrov

– premajhen zaslon (pred prenovo)

– slabi meniji upravljanja drugotnih naprav (avdio, … – pred prenovo)

– aktiven sistem vzdrževanja vožnje znotraj prometnega pasu deluje le ob zelo majhnih kotih zapuščanja

Na kratko

Pred nedavno prenovo še ni bil takšen, da bi vžigal le zaradi zunanjega videza. Je pa znal zadosti dobro poskrbeti za živo vsebino: voznik je dobil odlično pogonsko mehaniko in zelo dobro ergonomijo, ostali potniki pa prostor in opremo. Avtomobil, s katerim ni moč prav dosti zgrešiti.

Odčitki in meritve

Okoliščine meritev: temperatura okolice 18° C – suha cesta – stanje števca prevoženih kilometrov 5.923 km – menjalnik v 6. prestavi – gume 215/50 ZR 17 W Continental ContiSportConstact 3

Poraba in trušč

60 km/h: 3,2 l/100 km – 85 dB

100 km/h: 4,7 l/100 km – 88 dB

130 km/h: 5,8 l/100 km – 89 dB

160 km/h: 8,6 l/100 km – 92 dB

Testni krog: 8,0 l/100 km

Cene

Ford Focus 1.0 EcoBoost 92 kW Trend: 14.360 evrov*

Ford Focus 1.0 EcoBoost 92 kW Titanium: 16.280 evrov*

Testni Ford Focus 1.0 EcoBoost 92 kW Titanium: 20.775 evrov (s popustom 4.500 €, cena pred prenovo)

(*Cene prenovljene različice in s popustom 4.100 €)

Tehnični podatki (proizvajalec)

Motor: 3-valjni – bencinski, turbopuhalo, neposreden vbrizg – gibna prostornina 998 cm3 – največji navor 170 Nm pri 1.500-4.500/min – največja moč 92 kW (125 KM) pri 6.000/min

Pogon: ročni menjalnik (6) – pogon spredaj

Voz in obese: kombilimuzina – samonosna karoserija, 5 vrat, 5 sedežev – spredaj, pomožen okvir, posamične obese, vzmetne noge, trikotna prečna vodila, stabilizator – zadaj, prema z več vodili, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki, stabilizator – volan z zobato letvijo, električen servo – gume 215/50 ZR 17 W Continental ContiSportConstact 3

Mere: dolžina 4.358  mm – širina 1.823 mm – višina 1.484 mm – medosna razdalja 2.648 mm – najmanjša razdalja od tal 140 mm – rajdni krog 11,0 m – notranja širina spredaj: ni podatka, zadaj: ni podatka – prtljažnik 363/1.148 l (s kitom za popravilo gum) – posoda za gorivo 55 l

Mase: vozilo 1.327 kg – dovoljena skupna obremenitev 573 kg – dovoljena obremenitev strehe 75 kg

Zmogljivosti: največja hitrost 195 km/h – pospešek 0-100 km/h 11,0 s – poraba (kombiniran cikel) 4,7 l/100 km – izpust CO2 108 g/km

Foto: VK