Ford Fiesta ST 1.6 GTDi Ford Fiesta ST 1.6 GTDi
Imate radi čili? Čili. Da bi izkoristili vse njegove pozitivne učinke, ga je treba uživati s premislekom. Fiesto ST prav tako. Trik te Fieste... Ford Fiesta ST 1.6 GTDi
Ford Fiesta ST: tako zabavna reč, da jo takšne zabave željan preprosto hoče imeti.

Ford Fiesta ST: tako zabavna reč, da jo takšne zabave željan preprosto hoče imeti.

Imate radi čili?

Čili. Da bi izkoristili vse njegove pozitivne učinke, ga je treba uživati s premislekom.

Fiesto ST prav tako.

  • 1VK_3514
  • 1VK_3324
  • 1VK_3322
  • 1VK_3323la
  • 1VK_3357
  • 1VK_3490
  • 1VK_3344
  • 1VK_3356
  • 1VK_3332
  • 1VK_3326
  • 1VK_3330
  • 1VK_3329
  • 1VK_3503a
  • 1VK_3359a
  • 1VK_3528
  • 1VK_3331la
  • 1VK_3343
  • 1VK_3345

Trik te Fieste je na videz zelo preprost, a nedvomno učinkovit. Fiesta ST ima sicer veliko moči v motorju, a veliko moči ima še kateri drug podobno velik avtomobil. Recimo Peugeot 208 XY. A je Fiesta vseeno zelo drugačna. Fiesta ST je zabavna. Resnično zabavna. Ob njej so podobni avtomobili samo (zelo) dobri in hitri.

Ko jo pogledate, vidite agresivno športen avtomobil(ček), res je, čeden, privlačen, prepričljiv, s številnimi karoserijskimi detajli, vrednimi večkratnega pogleda. A tudi drugi so takšni, vsak na svoj način.

Ko se zazrete v njeno notranjost, vidite športno interpretacijo Fieste, z aluminijastimi stopalkami, s številnimi logotipi ‘ST’ tu in tam, pretežno odeto v črno, a tudi z dovolj oranžnimi vložki, da razbijejo dolgočasje črnine in vlijejo nekaj športnosti. Vendar morate biti pozorni na eno samo stvar: na sedeža. Recaro. Ni dvomov.

Ko sedete v te vrste avtomobil, zagotovo komaj čakate, da poženete njegov stroj. In tale takoj, ko se zgane, pocrklja vaše hormončke. HRRRrhrhrhrrrr! Mene spomni na hromenje starih letalskih strojev iz časa druge velike vojne. Dlančice se narahlo spotijo.

  • 1VK_3360
  • 1VK_3362
  • 1VK_3495
  • 1VK_3498
  • 1VK_3363
  • 1VK_3371
  • 1VK_3348
  • 1VK_3499
  • 1VK_3365
  • 1VK_3369
  • 1VK_3351
  • 1VK_3531
  • 1VK_3535
  • 1VK_3532
  • 1VK_3533
  • 1VK_3353
  • 1VK_3355
  • 1VK_3354
  • 1VK_3352
  • 1VK_3538

Ni izgovorov: še posebej v takšnem avtomobilu morate zavzeti pravilen položaj za vodenje. Ni težko, čeprav ima sedež ‘le’ dodatno višinsko nastavljivost. Nastavitve sedeža in volanskega obroča dajejo veliko manevrskega prostora, a zares prava je ena sama nastavitev. Potrudite se!

Okej, volanski obroč bi lahko bil kak centimeter manjšega obsega in rad bi ga spustil še niže, pa mi pokrije merilnik vrtljajev. Prav, naj bo, gre menda le za en centimeter in ne moti. Je pa za divjo vožnjo odlično oprijemljiv. Volan tako ali tako ne zahteva preprijemanja, razen v resničnih ekstremih surove vožnje. Vsekakor na koncu ugotovite, da bi težko bolje sedeli, predvsem na račun odličnih sedežev z odlično bočno oprijemljivostjo.

Zamislite si cesto z ovinki, kjer gume cvilijo pri vožnji v drugi ali tretji prestavi. To je to. Menjalnik je izjemno hiter in natančen, volan tudi. Odzivnost motorja je čudovita. Zunaj ne plašite divjadi, znotraj pa so sesalni šumi fantastični. Ne preglasni, da se ne počutite kot v dirkalni konzervi, ravno prav, da lahko sopotnika medtem zamotite z glasbo.

Ampak vseeno razdražljivo hrope. Motor je turbo, zato z vožnjo do 5 tisoč vrtljajev naredite 90 odstotkov, med 4 in 5 tisoč pa tudi najlepše grgra. Ne daje vtisa, da se muči, da bi iztisnil tistih 240 Njutonmetrov navora, ravno nasprotno, uživa. Uživa on, uživa voznik. Sopotnik pa … Morda ne. Pustite ga doma!

Na merilniku vrtljajev se rdeče polje nežno prične pri številki 6.000, pri 6.400 elektronika prekine delovanje motorja, polno rdeče polje se prične pri 6.700. Za hip pomislite, da bi vam heker odstranil blokado pri 6.400. Pozabite. Ne lovimo sekund in desetink, pač pa veselje in zabavo.

Naj bo tista cesta narahlo mokra, vlažna tu, lužica tam. Pa malo gor, malo dol, malo naravnost, pa levo-desno. Pohodite v tretji prestavi, tu in tam utripne lučka za ESP. Opa! Pohodite v četrti, tu in tam utripne lučka za ESP. OPA! Pohodite v peti prestavi, vrtljajev je tam okoli 4.000, raje ne glejte merilnikov predolgo za preveč natančen odčitek …OPA!!! Saj veste, lučka!

ESP deluje vrhunsko in zabavno se je igrati s plinom do nežnega utripanja njegove lučke. Samo opozarja, (skoraj) nič se ne čuti njegov vpliv. Ja, bodite surovi in ubil bo zabavo, jasno. Za to je tam. Lahko pa ga seveda tudi izklopite. No, ni ‘seveda’, danes je možnost izklopa ESP  prej izjema kot pravilo, žal tudi pri športnih avtomobilih. A tale Fiesta je tako dobro uravnotežena, da se z nevtralnostjo dolgo bori proti nenadzorljivim situacijam, ko pa že prične oddrsavati, to lepo posreduje vozniku, da ta lahko ukrepa. Ponavadi je dovolj hipen odvzem plina in spet na polno. Še bolje bi bilo z letnimi gumami; tile ‘zimaki’ so sicer odlični, a pri 10 stopinjah Celzija je od njih težko pričakovati čudeže.

Takole odvijugate eno ali dve kitici, pa domov. Po tem ni čudežev – porabili ste 15 litrov goriva na 100 kilometrov. Posoda za gorivo bi morala biti večja!

Zdaj Fiesto ST za roge prime gospa. Gre po mularijo v šolo. Motor vleče od 1.500 vrtljajev v minuti in dobro je, da je nežna s plinom, saj pri 2.000 že kar dobro zagrabi. Naj hitro zmeče prestave navzgor, da pri 2.000 varčuje z gorivom, pa tudi s tistim prekrasnim sesalnim zvokom, ker vem, da ga ne mara. Zadovoljna bo.

Prosite jo, naj na poti domov v cvetličarni kupi šopek okrasnih čilijev. So odlični v govejem golažu. (VK)

Odčitki in meritve

Okoliščine meritev: temperatura okolice 4°C – menjalnik v 6. prestavi – gume 205/40 R 17 H M+S Bridgestone Blizzak LM-25 – digitalni prikazovalnik trenutne porabe goriva (cifre, 1 decimalno mesto)

Poraba in trušč

60 km/h: 4,8 l/100 km – 85 dB

100 km/h: 6,2 l/100 km – 90 dB

130 km/h: 8,1 l/100 km – 92 dB

160 km/h: 10,3 l/100 km – 95 dB

Testni krog: 12,6 l/100 km

Pohvale

+ zabavna športna vožnja

+ zvok motorja v notranjosti

+ podvozje, lega na cesti

+ motorne zmogljivosti in odzivnost

+ volan

+ sedeža

+ dober, nerestrektiven ESP

Graje

– nima parkirnega pripomočka (zadaj)

– domet (majhna posoda za gorivo)

– neprijetno točkovno gretje sedežev

Na kratko

Če so hoteli narediti zabaven avtomobil, jim je to absolutno uspelo v najboljši možni obliki. No, pustimo prostor še drugačnim interpetacijam športnosti: v izjemno dobri obliki. Zabaven v hitri in zelo hitri vožnji. Tudi na fizikalni meji. In pri vsem tem je tudi čisto pohleven in uporaben pri mestnih omejitvah. ‘Družinsko’ boljši je le – Focus ST.

Cene

Ford Fiesta ST 1.6 GTDi: 19.590 evrov

Testni Ford Fiesta ST 1.6 GTDi ST2: 21.360 evrov

Tehnični podatki (proizvajalec)

Motor: 4-valjni – turbobencinski, neposredni vbrizg – gibna prostornina 1.596 cm3 – največji navor 240 Nm pri 1.600-5.000/min – največja moč 134 kW (182 KM) pri 5.700/min

Pogon: ročni menjalnik (6) – pogon spredaj

Voz in obese: kombilimuzina – samonosna karoserija, 3 vrat, 5 sedežev – spredaj pomožen okvir, posamične obese, vzmetne noge, trikotna prečna vodila, stabilizator – zadaj poltoga prema, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki – volan z zobato letvijo, električen servo –gume 205/40 R 17 H M+S Bridgestone Blizzak LM-25

Mere: dolžina 3.975 mm – širina 1.787 mm – višina 1.456 mm – medosna razdalja 2.489 mm – najmanjša razdalja od tal 152 mm – rajdni krog 11,2 m – notranja širina spredaj 1.350 mm, zadaj 1.300 mm – prtljažnik 290/974 l – posoda za gorivo 42 l

Mase: vozilo 1.163 kg – dovoljena skupna obremenitev 412 kg – dovoljena obremenitev strehe 50 kg

Zmogljivosti: največja hitrost 220 km/h – pospešek 0-100 km/h 6,9 s – poraba (kombiniran cikel) 5,9 l/100 km – izpust CO2 138 g/km

Foto: VK