Fiat Tipo Station Wagon 1.6 Multijet 16V TCT Lounge Fiat Tipo Station Wagon 1.6 Multijet 16V TCT Lounge
Optimalno, racionalno Svet je danes takšen: razkošen, neracionalen. Tudi v avtomobilizmu. Racionalnost se zdi manj vredna. *** Za Tipo SW bi težko rekli, da... Fiat Tipo Station Wagon 1.6 Multijet 16V TCT Lounge

Veliko prostora, dober paket opreme in precej dinamike: Fiat Tipo SW.

Optimalno, racionalno

Svet je danes takšen: razkošen, neracionalen. Tudi v avtomobilizmu.

Racionalnost se zdi manj vredna.

***

Za Tipo SW bi težko rekli, da je čisto racionalen. Oziroma da ni emocionalen. Kakor se njegova pojava zdi na eni strani klasična, takšna, ki vzbuja občutek uporabnosti, zmore na drugi strani vzbuditi nekaj čustev – je namreč tudi dovolj prepoznaven, karoserijsko skladen, nekoliko dinamičen.

  • 1VK_0631ra
  • 1VK_0636a
  • 1VK_0619a
  • 1VK_1603rca
  • _G7B1943a - Copyw
  • 1VK_0622a
  • 1VK_0588
  • 1VK_0590
  • 1VK_0607
  • 1VK_0608
  • 1VK_0613
  • 1VK_0610
  • 1VK_0612
  • 1VK_0593
  • 1VK_0609
  • 1VK_0601a
  • 1VK_0594a
  • 1VK_0602a
  • 1VK_0596
  • 1VK_0600
  • 1VK_0626a

Kar nekaj podobnih je na trgu in že dolgo je recept poznan: iz kombilimuzine v kombi z večjim zadnjim previsom (skupne dolžine je pri SW za dva decimetra več kot pri kombilimuzini) in z ustrezno podaljšano streho. Že davno so oblikovalci ugotovili, da ima nekoliko poševna šipa v zadnjih vratih prijeten učinek – takšen kombi se zdi bolj dinamičen od tistih s povsem navpično. Tipo SW daje prednost videzu.

Zato tudi v primeru Tipa SW drži, da se velik del njegovih značilnosti od platforme navzgor bere kot pri kombilimuzini, sploh če je podobno opremljen. Če izvzamemo nekaj svetlih tekstilnih vstavkov (ki nekoliko poživijo notranjost) pri SW, sta kokpita praktično identična: dinamične poteze armaturne plošče, ‘čista’ merilnika, dobra ergonomija, prijetno debel volanski obroč in spodobno velik zaslon infozabavnega sistema.

  • 1VK_0556raw
  • 1VK_0555a
  • 1VK_0558sh
  • 1VK_0545
  • 1VK_0544
  • 1VK_0543
  • 1VK_0549
  • 2018-07-30 19.11.36
  • 1VK_2505
  • 1VK_0550
  • 1VK_0560
  • 1VK_0551
  • 1VK_0546
  • 1VK_0552
  • 1VK_0581
  • 1VK_0582
  • 1VK_0586ab
  • 1VK_0587ab

Tudi tu je treba v dobrem izpostaviti potovalni računalnik, pretežno dober HMI (‘Human Machine Interface’, meni za upravljanje z infozabavnim sistemom), splošno preprostost upravljanja, dobra, neutrujajoča sedeža in gibe prestavne ročice. Nič pa ne bi bilo narobe, če bi bil kak predal in kaka 12-voltna vtičnica več.

Ključni razliki v primerjavi s preskušeno kombilimuzino sta dve. Prvič, dvosklopčni menjalnik TCT. Ta ne želi biti dirkaške sorte, kot je denimo DSG, ampak dober nadomestek običajnega ročnega menjalnika: v vseh pogledih mu je enak (predvsem pri porabi goriva), le da vozniku pač ni treba pretikati. Glede na poskočnost motorja in dinamiko podvozja z volanom vred bi si morda voznik od njega zaželel nekaj več iskrosti, a takšnim pač ostane serijski ročni menjalnik in 1.500 evrov v žepu.

  • 1VK_0573
  • 1VK_0575
  • 1VK_0574
  • 1VK_0576
  • 1VK_0579
  • 1VK_2519sh_exposure
  • 1VK_2521sh_exposure
  • 1VK_2522sh_exposure
  • 1VK_2523sh_exposure
  • 1VK_2524sh_exposure
  • 1VK_2525sh_exposure
  • 1VK_2526sh_exposure
  • 1VK_2527sh_exposure
  • 1VK_2528sh_exposure
  • 1VK_2529sh_exposure
  • 1VK_2530sh_exposure
  • 1VK_2531sh_exposure
  • 1VK_2532

In drugič, prtljažnik. Ta je, jasno, znatno večji in sicer za lepih 110 litrov v osnovni postavitvi. Je tudi eden redkih, kjer se pri podiranju zadnje klopi umakneta tudi sedalna dela (ni pa nujno, da ju pri podiranju naslonjal umaknete), kar naredi novo nastalo površino vodoravno.

Poleg tega je prtljažnik tule tudi dosti bolje opremljen: ima dva predala v bokih, dvojno dno in dve lučki za osvetlitev, namesto police pa rolo, ki se zmore zaustaviti tudi v srednjem položaju. Priročna sta tudi dva ročaja za zapiranje zadnjih vrat (zvečine imajo avtomobila samo enega) in ko smo ravno pri prtljagi, sta dobrodošla tudi vzdolžna strešna nosilca.

***

Z dvema decimetroma prirastka pri zunanji dolžini je tudi Tipo SW znatno bolj uporaben in prilagodljiv (od kombilimuzine), z eno besedo družinski. Optimalnost in racionalnost se tu nanašata na prostor, na opremo in na ceno, s pojavo in v vožnji pa vendarle navduši tako z dinamiko kot z varčnostjo pri porabi goriva. Slednje pa spet sodi v racionalnost …

Vinko Kernc

Pohvale

+ lahkotnost vožnje

+ ergonomija

+ sedeža

+ velikost in prilagodljivost prtljažnika

+ zlaganje zadnje klopi

+ cev za gorivo brez čepa

+ prostornost spredaj in zadaj

+ oprema

+ volanski obroč

+ motor: prožnost, elastičnost, poraba

+ športne zmogljivosti (motor, podvozje)

+ lega na cesti

+ gibi prestavne ročice

+ dnevne luči tudi zadaj

+ samodejnost klimatske naprave

+ potovalni računalnik

+ prekinjen in neprekinjen tek zadnjega brisalnika

+ večja nosilnost (tudi na strehi) od kombilimuzine

+ dve odlični mesti za pločevinko/plastenko

+ izklopljiv stabilizacijski ESC

Graje

– nima sredinskega naslona za roko na zadnji klopi

– 5(!) samodejnih utripov smernikov

– parkirni pripomoček samo zadaj

– oprema za zadnjo klop

Na kratko

Uporabna in univerzalna reč: všeč bo tako povprečnim kot dinamike željnim voznikom, predvsem pa zna biti enako prikladen v mestu, na podeželskih cestah in na dolgih poteh. Za tiste, ki niso podlegli evforiji športnih terencev.

Odčitki in meritve

Okoliščine meritev: temperatura okolice 19° C – suha cesta – stanje števca prevoženih kilometrov 6.218 km – menjalnik v položaju D – gume 225/45 R 17 V Hankook Ventus S1 EVO2 – digitalen prikazovalnik trenutne porabe goriva (cifre, eno decimalno mesto)

Poraba in trušč

60 km/h, 1.100/min: 3,7 l/100 km – 83 dB

100 km/h, 1.900/min: 3,9 l/100 km – 86 dB

130 km/h, 2.500/min: 6,3 l/100 km – 93 dB

160 km/h, 3.000/min: 8,4 l/100 km – 98 dB

Testni krog: 7,0 l/100 km

Cene

Fiat Tipo SW 1.6 Multijet 16V (Easy): 17.890 evrov

Fiat Tipo SW 1.6 Multijet 16V TCT Lounge: 20.290 evrov*

Testni Fiat Tipo SW 1.6 Multijet 16V TCT Lounge: 21.400 evrov*

(*Cena s popustom 1.500 €.)

Tehnični podatki (proizvajalec oziroma zastopnik)

Motor: 4-valjni – dizelski, turbopuhalo, neposreden vbrizg – gibna prostornina 1.598 cm3 – največji navor 320 Nm pri 1.750/min – največja moč 88 kW (120 KM) pri 3.750/min

Pogon: menjalnik z dvojno sklopko (6) – pogon spredaj

Voz in obese: kombi – samonosna karoserija, 5 vrat, 5 sedežev – spredaj pomožen okvir, posamične obese, vzmetne noge, trikotna prečna vodila, stabilizator – zadaj poltoga prema, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki – volan z zobato letvijo, električen servo – gume 225/45 R 17 V Hankook Ventus S1 EVO2

Mere: dolžina 4.571 mm – širina 1.792 mm – višina 1.512 mm – medosna razdalja 2.638 mm – najmanjša razdalja od tal ni podatka – rajdni krog 10,9 m (med robniki) – notranja širina spredaj ni podatka, zadaj ni podatka – prtljažnik 550/1.650 dm3 – posoda za gorivo 50 l

Mase: vozilo 1.320 kg – nosilnost 550 kg – nosilnost strehe 75 kg

Zmogljivosti: največja hitrost 200 km/h – pospešek 0-100 km/h 10,4 s – poraba (kombiniran cikel) 3,9 l/100 km – izpust CO2 99 g/km

Foto: VK