Fiat (novi) Tipo Fiat (novi) Tipo
Tip z velikimi apetiti Naj vas, ob pogledu na fotografije, ime tega novega Fiata ne zmede in zavede: ta avtomobil bodo tržili pod različnimi... Fiat (novi) Tipo
Čeden in prepoznaven prednji del klasične limuzine, petvratni različici prihajata spomladi: Fiat Tipo.

Čeden in prepoznaven prednji del klasične limuzine, petvratni različici prihajata spomladi: Fiat Tipo.

Tip z velikimi apetiti

Naj vas, ob pogledu na fotografije, ime tega novega Fiata ne zmede in zavede: ta avtomobil bodo tržili pod različnimi imeni, v naših krajih bo Tipo.

Tipo je že bil, a precej drugačen od sedanjega.

Da bi bolje razumeli novega, kaže izhajati iz imena koncepta – Aegea. Ta se sliši zelo podobno kot Marea in tudi v resnici, ne le zato, ker obe govorita o morju, gre za enake vrste avtomobil – klasično limuzino spodnjega srednjega razreda. Nekako tako kot Octavia, če vam je to bolj razumljivo.

  • 1VK_8233a
  • 1VK_8274
  • 1VK_8267a
  • 1VK_8294a
  • 1VK_8282
  • 1VK_8293
  • 1VK_8320a
  • 1VK_8284l
  • 1VK_8318a
  • 1VK_8285a
  • 1VK_8291
  • 1VK_8247
  • 1VK_8255a
  • 1VK_8254
  • 1VK_8242
  • 1VK_8268a
  • 1VK_8295a
  • 1VK_8310
  • 1VK_8244
  • 1VK_8245
  • 1VK_8239
  • 1VK_8234
  • 1VK_8302w
  • 1VK_8305
  • 1VK_8296
  • 1VK_8297
  • 1VK_8256lrash
  • 1VK_8307

V Fiatovem jeziku se je torej skozi časovnico dogajalo takole: 1100, 124, 131, Regata, Tempra, Marea, Linea, Aegea/Tipo. Ime koncepta Aegea bodo za serijski avtomobil obdržali na turškem trgu, kjer se je menda zelo dobro prijelo, saj so Turki močno vpleteni tako v razvoj kot v proizvodnjo tega avtomobila.

Ne glede na ime pa je jasno: Tipo je zdaj štirivratna klasična limuzina, nastala na prilagodljivi platformi, ki že gosti 500X in Renegade. Njuna je tudi prednja prema, zadnjo (poltogo) pa so povzeli in prilagodili od modela 500L. Tipo tako sloni na 2,6 metra dolgem medosju in je dolg dobre štiri metre in pol. Prtljažnika je v tej limuzini za 520 litrov.

Kokpit ne prinaša posebnih presenečenj; večina elementov je znanega ali vsaj pričakovanega videza, začenši s sistemom Uconnect ter z volanskim obročem, morda so še najbolj drugačni merilniki. Armaturna plošča je tekočih, a umirjenih potez ter površin, nekoliko (v dobrem) izstopata sedeža s kar zajetnim bočnim oprijemom, nekaj tega je celo na zadnji klopi. Tam sicer obljubljajo prostor za tri odrasle, a je jasno, da ga kaj dosti več kot pri neposrednih tekmecih ne more biti.

Tipo bodo prodajali v kar 40 državah in v večini njih bodo nad limuzino navdušeni. Na stari celini pa bo, čeprav je sam Alfredo Altavilla, človek tik ob Marchionnu, na predstavitvi zatrdil, da se segment (tako velikih) limuzin vrača tudi v Evropi, večina težko čakala drugi dve karoserijski različici, kombilimuzino in kombi. Obe bomo videli marca 2016 na salonu v Ženevi.

Robero Giolito, šef za obliko pri Fiatu: Tipo je bil v osnovi oblikovan kot limuzina ('Born to be sedan').

Robero Giolito, šef za obliko pri Fiatu: Tipo je bil v osnovi oblikovan kot limuzina (‘Born to be sedan’).

Sicer pa je videz Tipa ‘zagovarjal’ sam šef oblikovalskega oddelka (nekoč Centro Stile, zdaj Product Design Office) Roberto Giolito. Pravzaprav sem mu posebej zagovarjati ni bilo treba, saj je Tipo prepričljiv že sam po sebi. Potrdil je, da so delo nastajanja oblike za Tipa vzeli enako resno kot denimo za Alfo Giulio, kar v praksi pomeni, da so oblikovanju namenili (približno) enako časa. Tipo se res ne zdi kot poceni in površno oblikovan avtomobil; še vedno bo nekomu všeč in drugemu ne, je pa zagotovo – bodite pozorni na detajle in na številne karoserijske gube – skladno in prepričljivo oblikovan. Hkrati je tudi lepo aerodinamičen, količnik upora zraka znaša 0,29.

Tipu so vsaj sprva namenili štiri motorje, dva bencinska (1.4 95HP ter 1.6 110HP) ter dva dizelska (1.3 95HP ter 1.6 120HP), a je jasno, da bo v Evropi ponudba zagotovo bogatejša in predvsem z bencinskimi sodobnejša, morda tudi zmogljivejša. Pri menjalnikih napovedujejo – poleg ročnega in samodejnega – tudi dvosklopčnik. Podvozje je klasično, torej z vzmetnimi nogami spredaj ter s poltogo premo zadaj, za vožnjo v krogu pa potrebuje 11 metrov prostora.

  • 10c
  • 9c
  • 11c
  • _V1C0242
  • EG1C9399
  • EG1C0093
  • Kokpit

V Turčiji, kjer smo na kratko preskusili takrat še Project Aegea (in to le dan za tem, ko je vanj prvič sedel Sergio Marchionne), zaradi kratkosti vožnje, vožnje v koloni in zaradi dejstva, da smo vozili še predserijske avtomobile, prav dosti vtisov nismo uspeli nabrati. Zdelo se je le, da ga je lahkotno krmiliti in da je podvozje udobno.

Ena od večjih ugank je cena tega Tipa. Že na prvi vožnji niso hoteli razkriti njegove cenovne umestitve (glede na tekmece), hoteli pa so biti tudi jasni, da ne bo šlo za nizkocenovnik oziroma za ‘vrednost za svoj denar’. Njihova filozofija je ‘prava cena za pravi avto’, kaj pa so imeli s tem v mislih, bomo videli, ko bo prišel na evropske trge. V Italiji bo menda naprodaj že decembra, zadnje vesti pa obljubljajo hiter prihod tudi na druge trge Evrope, morda (tudi na naš trg) že januarja prihodnje leto.

Vinko Kernc

Na kratko

Fiat Tipo (ali Aegea) je namenjena 40 trgom, od katerih velik del najraje vidi limuzine. Evropejci čakamo kombilimuzino in kombi, ki ju bo Fiat predstavil marca 2016, od tule predstavljenega Tipa pa se bosta razlikovala predvsem po drugačnem zadku.

Cene

Fiat Tipo: cene še niso znane

V Sloveniji še ni znan pričetek prodaje

Fiat Tipo - tabela s tehničnimi podatki

Fiat Tipo – tabela s tehničnimi podatki

Foto: VK, Fiat

Video: Fiat

Preberite tudi