Fiat in Abarth 124 Spider: na slovenskem trgu Fiat in Abarth 124 Spider: na slovenskem trgu
Časi so takšni, da vse bolj prevladuje racionalizem, zato je na avtomobilskih trgih v širšemu krogu kupcev sprejemljivem cenovnem področju bolj malo ponudbe za... Fiat in Abarth 124 Spider: na slovenskem trgu

Tako podobna, a tako različna: Abarth (levo) in Fiat 124 Spider.

Časi so takšni, da vse bolj prevladuje racionalizem, zato je na avtomobilskih trgih v širšemu krogu kupcev sprejemljivem cenovnem področju bolj malo ponudbe za zabavo in užitke. K sreči so tu še vedno redke izjeme in ena takšnih je 124 Spider, pri nas naprodaj za od 26.990 evrov.

O Fiatu 124 Spider ni več skrivnosti: oživlja izjemno uspešnico s sredine 60 let prejšnjega stoletja, ki še danes zbuja skomine, Fiat 124 Sport Spider. Pa ne le z imenom in z vrsto karoserije (dvosedežni kabriolet ali roadster), temveč tudi z zunanjim videzom. Le tri sekunde so potrebne, da voznik pospravi (ali ponovno napne) streho, ki je dvoslojna za boljšo zvočno zaščito.

Novi 124 Spider ima lahko marsikaj, tudi 3- ali 7-palčen osrednji zaslon (slednji z navigacijsko napravo ter aplikacijama AHA in Stitcher), Bose zvočniški sistem z dodatnimi zvočniki v sedežih, žaromete LED, samodejno klimatsko napravo in 17-palčna lahka platišča. Lahka karoserija (skupna masa le 1.050 kilogramov), idealna razdelitev mase, nizko težišče, natančen in neposreden volan, pogon na zadnji kolesi, živahen, 103-kilovaten turbobencinski motor in 7,5-sekunden pospešek z mesta do 100 pridejo serijsko.

Ne bo se težko odločiti, saj so na voljo le tri različice: osnovna, bogatejša Lusso in avtomatizirana (menjalnik), cene pa so, upoštevaje 2.000-evrski popust, po vrsti 26.990, 29.490 in 31.490 evrov.

  • 1VK_2874ar
  • 1VK_2886ac
  • 1VK_2877a
  • 1VK_2875a
  • 1VK_2884ac
  • 1VK_2882
  • 1VK_2881
  • 1VK_2866a
  • 1VK_2878la
  • 1VK_2861a
  • 1VK_2868a
  • 1VK_2883
  • 1VK_2859
  • 1VK_2860a
  • 1VK_2858l
  • 1VK_2887l
  • 1VK_2854
  • 1VK_2853
  • 1VK_2862
  • 1VK_2865

Na pogled zelo podoben, a čisto svoja zgodba, je Abarth 124 Spider, ki vrača čustva dirkaških zanesenjakov in ljubiteljev različice Fiat Abarth 124 Rally iz leta 1972. Marsikaj imata skupnega: črne pokrove (motor in prtljažnik), predelavo v Torinu (Abarth, Mirafiori), športno oprema (sedeža, volanski obroč, veliko Alcantare v kokpitu, aluminijaste stopalke) in seveda športno tehniko. Sem sodijo 125-kilovaten turbobencinski stroj, mehanska zapora diferenciala, zavore Brembo, blažilniki Bilstein, le 10-kilogramski prirastek mase v primerjavi z različico Fiat, izpušni sistem Officine Abarth, razmerje med maso in močjo le 6,2 kilograma na ‘konja’ in gumb Sport, ki za 20 Njutonmetrov poveča motorni navor (z 230 na 250), spremeni glas izpuha, spremeni značaj stabilizacijskega sistema ESC (v manj restriktivnega), spremeni značaj odziva motorja na stopalko plina, zmanjša pomoč volanskega serva in – v primeru samodejnega menjalnika – spremeni značaj pretikanja (hitrejše in pri višjih vrtljajih).

Dvobarvnost karoserije (črna pokrova) ni nujna (cena pa je v obeh primerih enaka), dvobarvna (z rdečimi sedeži v njihovem srednjem delu) pa je lahko tudi notranjost. V ceniku sta dve različici, ki se razlikujeta le v menjalniku, staneta pa 36.990 oziroma 39.490 evrov.

Ljubitelji brezstrešne in/ali zabavne športne vožnje, izvolite!◄

Foto: VK