Fiat Fullback 2.4 D 180 AUT 4WD GLX Fiat Fullback 2.4 D 180 AUT 4WD GLX
Globalizacija Fiat se je povezal z Mitsubishijem, ta je po novem v koncernu Renault-Nissan, Mercedes-Benz pa je prav tako dokaj tesno povezan z njim.... Fiat Fullback 2.4 D 180 AUT 4WD GLX

Ta hip najbolj terenski Fiat in na račun pogona ter opreme najboljši Fullback.

Globalizacija

Fiat se je povezal z Mitsubishijem, ta je po novem v koncernu Renault-Nissan, Mercedes-Benz pa je prav tako dokaj tesno povezan z njim. Mercedes-Benze in Fiate pri nas prodaja isto krovno podjetje.

Tega smo že nekaj časa vajeni.

***

Iz te globalizacije izhaja tudi Fullback. Izgovori se lepo, čedno zveni, pomeni pa ne kaj dosti, čeprav namiguje. In Fullback je, jasno, čisto pravi terenski pickup: s čvrsto šasijo, s čvrstim podvozjem, s ‘pravim’ 4-kolesnim pogonom in s terensko oddaljenostjo od tal. Koncept, ki se brez težav drži že več kot pol stoletja. Ker je učinkovit.

  • 1VK_3517a
  • 1VK_3431a
  • 1VK_3447a
  • 1VK_3426la
  • 1VK_3088
  • 1VK_3077a
  • 1VK_3079la
  • 1VK_3443aw
  • 1VK_3080
  • 1VK_3082
  • 1VK_3083
  • 1VK_3116
  • 1VK_3081
  • 1VK_3438a
  • 1VK_3350a
  • 1VK_3072
  • 1VK_3073
  • 1VK_3086a
  • 1VK_3126
  • 1VK_3084
  • 1VK_3089
  • 1VK_3071
  • 1VK_3076l
  • 1VK_3524a
  • 1VK_3070
  • 1VK_3068
  • 1VK_3119
  • 1VK_3121
  • 1VK_3106w
  • 1VK_3108w
  • 1VK_3124
  • 1VK_3448
  • 1VK_3449
  • 1VK_3074
  • 1VK_3113

Na njem piše Fiat, a se bodo morali lastniki Fiatov nanj vseeno privaditi. Ker je v mnogočem drugačen, v dobrem in malo manj dobrem. Ima, denimo, velikanski zavolanski ušesi za ročno pretikanje samodejnega menjalnika, gretje sedežev, pameten ključ, avtomatiko pomika samo za šipo v voznikovih vratih, skop potovalni računalnik, gumb za krmiljenje potovalnega računalnika v merilnikih, zelo dobre, logične in intuitivne menije (avdio, navigacija) infozabavnega sistema, (na vklop) počasi odziven tempomat in še kaj. Človek se hitro privadi.

Z zunanjostjo je dobro skril originalno poreklo, saj so si navsezadnje terenski pickupi precej podobni že tako ali tako. S Fiatovim ‘nosom’ ter platišči, a tudi z velikim logotipom na zadku (Fullback sodi v domeno gospodarskega oddelka Fiat Professional) je Fullback hitro prepoznaven, takole opremljen (testni je bil najdražja od štirih možnih osnovnih različic) pa tudi terensko prepričljiv.

Terenski pickupi so za evropske razmere precej veliki, vsi, vključno s Fullbackom, merijo precej čez pet metrov v dolžino. Odtod tudi prostorna notranjost, kar velja za vse tri smeri prostora. Nad osnovno ergonomijo – upravljanje vozila – ni pripomb, se pa najde kaka manjša (tudi že omenjena) zamera pri upravljanju drugotnih naprav. A nič pretresljivega.

  • 1VK_3100wa
  • 1VK_3095
  • 1VK_3105
  • 1VK_3094a
  • 1VK_3091wl
  • 2017-11-30 15.58.30l
  • 1VK_3101w
  • 1VK_3092
  • 2017-11-27 21.17.16
  • 2017-11-29 10.27.19
  • 1VK_3104w
  • 1VK_3102w
  • 1VK_3103w
  • 1VK_3109b
  • 1VK_3110b
  • 1VK_3111b

Glede na mere in tehniko je marsikaj pričakovano, ko gre za vožnjo. V mestu, denimo, ni posebej prijazen, ker je dolg in ker ima velik obračalni krog. Standardna parkirišča so tudi zanj prekratka in marsikatera pretesna (uvoz in izvoz).

Izven mesta je čudovit. Notranjost je presenetljivo (in tudi običajnim vozilom konkurenčno) tiha in mirna, poraba zmerna (sploh pa glede na maso, aerodinamiko in motorno moč), vožnja pa lahkotna. Tu se celo zazdi, da ima med sebi podobnimi najbolj komunikativen volan, ko ga spravite med ovinke.

Preseneča celo na avtomobilski cesti. Dobro drži smer in pri zmerni vožnji s predvidevanjem (manj zaviranj) ter s tempomatom, nastavljenim na 140 kilometrov na uro (ko je to mogoče), zna s polno posodo brez težav prevoziti 650 kilometrov na uro pri porabi okoli 9 litrov na 100 kilometrov. Na testu jih je uspel prevoziti 700 s tem, da je bila zadnjih 50 kilometrov hitrost 90 kilometrov na uro (tempomat).

Pri 140 kilometrih na uro je še vedno ugodno tih za pogovor ali za poslušanje glasbe, katere zvočniki dajejo vsestransko dober zvok – kljub temu, da se ne kitijo s kakšnim od zvenečih imen. Motorne zmogljivosti, prostornost, udobje in neutrujajoča vožnja so njegovi glavni aduti na avtomobilski cesti. Tu je edina slabša stran zgolj 5-stopenjski menjalnik, saj bi dodatna 6. prestava še dodatno zmanjšala porabo in znižala notranji trušč.

Ne glede na to, kje se peljete, sta vedno dobrodošli veliki zunanji ogledali. Še posebej, jasno, na terenu in tam je Fullback tudi najbolj doma. Najdražja osnovna različica pomeni, da ima zmogljivejšega od obeh možnih turbodizlov, samodejni menjalnik in boljšega od obeh 4-kolesnih pogonov. Slednje pomeni tudi, da ima možnost zapore sredinskega diferenciala, kar zna priti pogosto prav, ko se gume kobacajo preko slabe podlage.

Vklopi pogona so električni in si sledijo v že dolgo znanem zaporedju: najprej le zadnji pogon, potem 4-kolesni pogon, potem 4-kolesni pogon z reduktorjem in čisto na koncu še vklop zapore sredinskega diferenciala. Našteto voznik upravlja z vrtljivim gumbom (le za zaporo zadnjega diferenciala je poseben gumb), zaradi električnih vklopov (in izklopov) pa so ti premiki počasnejši, kot bi bili z ročnim: preklop iz dvo- v štirikolesni pogon (tudi do hitrosti 100 kilometrov na uro!) je dokaj hiter, malo počasnejši so prehodi v in iz reduktorja, najpočasnejši pa so vklopi in izklopi diferencialnih zapor. K sreči je za to vedno dovolj časa, saj jih potrebujemo le na terenu.

Z vso to pogonsko tehniko, vključno z višino od tal in s čvrstostjo šasije ter podvozja, je Fullback na terenu zelo zmogljiv, najbrž ni treba posebej poudariti, da mnogo bolj kot športni terenci. Je pa tudi pri njem jasno: vsa njegova tehnika je na terenu boljša od gum, v katere je bil obut. Kar je pričakovano – kdor se želi z njim voziti vsakodnevno in tja do dobrih 170 kilometrov na uro, mora pač izbrati takšne.

***

K sreči je globalizacija dobra na ekonomski strani in na uporabnost avtomobila oziroma v tem primeru terenskega pickupa ne vpliva. In Fullback je še eden teh, ki zna biti zelo vsestranski.

Vinko Kernc

Pohvale

+ vsestranska uporabnost

+ motor (zmogljivosti, navor)

+ zavolanski ušesi menjalnika

+ prvinska pogonska (terenska) tehnika

+ terenske zmogljivosti

+ volanski mehanizem

+ pameten ključ

+ oprema (v splošnem)

+ tiha notranjost pri stalni hitrosti

+ navigacijska naprava, meniji

+ velikost kesona

+ merilniki

+ kamera za vzvratno vožnjo

+ zvok avdio sistema

+ zunanji ogledali

+ notranji predali

Graje

– nima zvočnega parkirnega pripomočka

– gumb za potovalni računalnik med merilniki

– nima podatka o trenutni porabi goriva

– udobje na zadnji klopi (toga prema)

– težaško zapiranje pokrova kesona

– počasni (električni) vklopi in izklopi pogona

– rajdni krog

Na kratko

Fullback med terenske pickupe ne prinaša ničesar novega, razen tega, da je Fiat in to prvi takšen nasploh. Velja pa ponoviti, da se dobro izkaže tako na dolgih potovanjih kot na težjem terenu, le v mestu je seveda okoren. A s 5,2 metra dolžine drugačen tudi ne more biti.

Cene

Fiat Fullback 2.4 D 155 4WD GLX: 25.490 evrov*

Fiat Fullback 2.4 D 180 AUT 4WD GLX: 27.990 evrov*

Testni Fiat Fullback 2.4 D 180 AUT 4WD GLX: 34.160 evrov*

(*Cene z akcijskim popustom 3.500 €)

Odčitki in meritve

Okoliščine meritev: temperatura okolice 1° C – suha cesta – stanje merilnika prevoženih kilometrov 8.260 – menjalnik v položaju D – pogon v položaju 2H – gume 245/65 R 17 S M+S Toyo A28 Open Country – brez prikazovalnika trenutne porabe goriva

Trušč

60 km/h, 1.300/min: 83 dB (5. prestava)

100 km/h, 1.900/min: 86 dB (6. prestava)

130 km/h, 2.500/min: 91 dB

160 km/h, 3.200/min: 94 dB

Testni krog: 10,6 l/100 km

Tehnični podatki (proizvajalec oziroma zastopnik)

Motor: 4-valjni – turbodizelski, neposreden vbrizg – gibna prostornina 2.442 cm3 – največji navor 430 Nm pri 2.500/min – največja moč 133 kW (178 KM) pri 3.500/min

Pogon: samodejni menjalnik (5) – pogon na vsa 4 kolesa, reduktor

Voz in obese: terenski pickup – karoserija na šasiji, 4 vrata, 5 sedežev – spredaj posamične obese, vzmetne noge, dvojna trikotna prečna vodila, stabilizator – zadaj toga prema, listnate vzmeti, teleskopski blažilniki – volan z zobato letvijo, hidravličen servo – gume 245/65 R 17 S M+S Toyo A28 Open Country

Mere: dolžina 5.275 mm – širina 1.780 mm – višina 1.780 mm – medosna razdalja 3.000 mm – najmanjša razdalja od tal 205 mm – rajdni krog 11,8 m (med stenami) – notranja širina spredaj ni podatka, zadaj ni podatka – keson dolžina 1.520 mm, širina 1.470 mm, širina med kolotekoma ni podatka, višina 475 mm, nakladalna višina 845 mm – posoda za gorivo 75 l

Mase: vozilo 1.875 kg – dovoljena skupna obremenitev 1.035 kg – dovoljena obremenitev strehe ni podatka

Zmogljivosti: največja hitrost 177 km/h – pospešek 0-100 km/h 11,8 s – poraba (kombiniran cikel) 7,5 l/100 km – izpust CO2 196 g/km

Terenske zmogljivosti: najmanjša razdalja od tal 205 mm – dovoljena globina bredenja vode ni podatka – koti: vstopni 30°, prehodni 24°, izstopni 22° – največji prečni nagib 45° – največji vzpon 70%

Foto: VK