Fiat 8V Supersonic Fiat 8V Supersonic
Leta 1952 je tovarna Fiat na ženevskem avtomobilskem salonu predstavila Fiat 8V, športni avtomobil, ki ga je oblikoval italijanski oblikovalec Luigi Rapi. Na podlagi... Fiat 8V Supersonic
Oblikovan po vzoru reaktivnih letal: Fiat 8V Supersonic.

Oblikovan po vzoru reaktivnih letal: Fiat 8V Supersonic.

Leta 1952 je tovarna Fiat na ženevskem avtomobilskem salonu predstavila Fiat 8V, športni avtomobil, ki ga je oblikoval italijanski oblikovalec Luigi Rapi.

Na podlagi tega avtomobila so bile izdelane tudi številne karoserijske izvedbe znanih italijanskih oblikovalskih hiš, kot so Vignale, Michelotti, Zagato in Ghia.

Na ‘lepotnem’ tekmovanju Concorso d’Eleganza Villa d’Este 21. maja je bil predstavljen Fiat 8V Supersonic, ki je bil izdelan v podjetju Carrozzeria Ghia. Vozilo je bilo prvič predstavljeno oktobra leta 1953 na pariškem avtomobilskem salonu, kjer bil proglašen kot najlepše vozilo salona. Oblikoval ga je Giovanni Savonuzzi (1911-1987), ki je bil med drugim tudi odgovoren za obliko vozila Cisitalia 202, enega najlepših športnih avtomobilov, katerega oblika je zelo vplivala na povojne športne avtomobile drugih proizvajalcev.

  • FIAT V8 SUPERSONIC 6497
  • FIAT V8 SUPERSONIC6165
  • FIAT V8 SUPERSONIC 6166
  • FIAT V8 SUPERSONIC 6168

Zanimivo je vedeti, kako je sploh prišlo do realizacije oblike Suoersonic. Virgilio Conrero je leta 1951 osnoval svoje podjetje Autotecnica Conrero, kjer je predeloval (tuning) predvsem vozila tovarne Alfa Romeo. Švicarski voznik Robert Fehlmann je pri Conreru naročil predelavo vozila Alfa Romeo 1900 C Sprint, katerega bi uporabil za udeležbo na dirki Mille Miglia leta 1953. Fehlman je hotel za ta avtomobil imeti tudi posebej oblikovano karoserijo. Za ta namen se je Conrero obrnil na svojega prijatelja Giovannija Savonuzzija, ki je prav takrat postal vodja oblikovanja pri podjetju Carrozzeria Ghia. Savonuzzi je pri oblikovanju karoserije dobil navdih iz takratnih reaktivnih letal, kar je posebej opazno na zadnjem delu vozila. Izredno dinamična sodobna oblika ja pritegnila tudi obiskovalce avtomobilskega salon v Torinu spomladi leta 1953.

Fehlmann na dirkah ni imel velikega uspeha, ne glede na to pa so se v podjetju Carrozzeria Ghia odločili, da bodo to izjemno oblikovano karoserijo postavili na podvozje takrat čisto novega Fiata 8V. Po nekaterih podatkih naj bi bilo narejenih 8 vozil, po drugih pa 14. Ve se zagotovo, da so to karoserijo dobili trije Jaguarji XK 120 in en Aston Martin DB 4. V eni precej spremenjeni obliki je bil narejen tudi  za DeSoto Adventure koncept.

Fiat 8V Supersonic, ki je bil predstavljen na Concorso d’Eleganza, je last  belgijskega zbiratelja Marca Behagela.

Georg Gedl

Foto: GG