Fiat 500L Living 1.3 Multijet II 16V 85 Dualogic Lounge Fiat 500L Living 1.3 Multijet II 16V 85 Dualogic Lounge
Namesto Multiple? Gledano linearno bo že držalo: Multipla je imela 6 sedežev, Living jih ima 7, oba pa sodita v spodnji srednji avtomobilski razred... Fiat 500L Living 1.3 Multijet II 16V 85 Dualogic Lounge
Fiat 500L Living: avtomobil, ki želi nadomestiti Multiplo, a je ne more povsem. Veliko prostora, premalo šarma.

Fiat 500L Living: avtomobil, ki želi nadomestiti Multiplo, a je ne more povsem. Veliko prostora, premalo šarma.

Namesto Multiple?

Gledano linearno bo že držalo: Multipla je imela 6 sedežev, Living jih ima 7, oba pa sodita v spodnji srednji avtomobilski razred limuzinskih kombijev.

Tako so najbrž gledali tudi pri Fiatu – že pri odločanju o velikosti in obliki novega modela Living.

Tehnično zadeva kar drži; avtomobil je za tri vrste sedežev dovolj dolg, da je v njem dovolj kolenskega prostora – vsaj v prvi in drugi vrsti. Tretja vrsta je, kot je pri sedemsedežnikih že običajno, namenjena bolj ali manj odraščajočim. Pet odraslih torej lahko sedi dovolj (prostorsko) udobno, tretja vrsta je posvečena manjšim, tja do metra in pol višine. Edina merska zamera gre na račun dokaj kratkih sedalnih površin sedežev, kar velja za vse Petstotice, le da tu, pri dolžinsko največji, še bolj zbode oči.

  • 1VK_4776a
  • 1VK_5070c
  • 1VK_5062aw
  • 1VK_4729
  • 1VK_4724
  • 1VK_4727
  • 1VK_5120aw
  • 1VK_5068aw
  • 1VK_4730
  • 1VK_4722ac
  • 1VK_4723
  • 1VK_4731a
  • 1VK_4775
  • 1VK_5164aw
  • 1VK_5080aw
  • 1VK_5071aw
  • 1VK_4769
  • 1VK_4766al

Vsaj voznikov sedež bi lahko imel bolj nagnjen sedalni del (spredaj malce višje kot zadaj), pa tudi bočna oprijemljivost (vseh) ni posebej za zgled. Voznik si bo lahko sedež dovolj spustil; tudi volanski obroč, a takrat ne bo videl skoraj nič merilnikov. Ti se sicer z barvnim kontrastom (črno in belo) zdijo privlačni, a so na obeh koncih močno (preveč) zasenčeni in zato tam podnevi slabo vidni. Tam je, med drugim, tudi ura, ki jo seveda vidi le voznik, pa še ta bo imel težave, saj so cifre majhne in tanke. Sicer pa gre za kokpit, ki je enak kot v 500L, torej v običajni ali krajši (5-sedežni) karoserijski različici.

Druga vrsta ponuja velika predala v vratih, na vsakem od naslonjal prednjih sedežev po eno poličko in zamrežen žep, zelo velik predal med sedežema, pa komolčno oporo in dve bralni lučki. Pri tem je treba omeniti, da je druga klop tretjinsko neodvisno in kar izdatno vzdolžno pomična – za več prostora za noge v tretji vrsti ali pa za večji prtljažnik. Za lažji dostop do tretje vrste se sedežna dela druge (ob poprejšnjem preklopu naslonjala) pošteno prekucneta naprej. Še najmanj prijetna stvar druge vrste so (pre)trde vzmeti vzvodov za nastavljanje sedežev.

V tretji vrsti sta dva neodvisna sedeža, ki se vsak posebej potopita v dno, ki postane povsem vodoravno. Takrat je seveda večji prtljažnik: dolg je 80 centimetrov, širina luknje je lepih 100. Pod polico je kake pol metra in ravno toliko je nakladalni rob oddaljen od tal. Ko poklopite naslonjali druge vrste, je dolžine 180 centimetrov. Je pa tam še nekaj prikladnih reči: dva velika predala v bokih, dve lučki (ena je na stropu in je v osnovi namenjena potnikom tretje vrste), 12-voltna vtičnica, dve kljukici in (žal) le en oprimek za zapiranje prtljažnih vrat – na desni.

  • 1VK_4749wa
  • 1VK_4738
  • 1VK_4737
  • 1VK_4734
  • 1VK_4744aw
  • 1VK_4741w
  • 1VK_4742w
  • 1VK_4750
  • 1VK_4743
  • 1VK_4739
  • 1VK_4760a
  • 1VK_4762
  • 1VK_4752
  • 1VK_4754
  • 1VK_4755
  • 1VK_4757
  • 1VK_4753
  • 1VK_4758
  • 1VK_4759
  • 1VK_4796
  • 1VK_4791
  • 1VK_4793

Za 1,4 tone suhe mase tega avtomobila, ki s skoraj 4,4 metra dolžine tudi prav kratek ni, je morda izbira 1,3-litrskega turbodizla manj priporočljiva, če se vozniku, ki si je 500L Living izbral zaradi italijanskega temperamenta, kdaj zahoče dvigniti tempo vožnje, vključno s prehitevanji na podeželski cesti. Je pa vsekakor odličen za tistega, ki želi varčevati z gorivom: navkljub že omenjeni masi lahko z njim brez velikanskih naporov dosežete povprečno porabo 6 litrov na 100 kilometrov, ne glede na zasedenost sedežev. Okoli 1.000 kilometrov dometa je povsem resnična številka pri nekoliko bolj zmerni vožnji.

V kombinaciji, kot je na fotografijah, je še bolj kontroverzna odločitev za robotiziran ročni menjalnik. Če odštejemo ultra drage na pol dirkaške različice v splošnem, ne glede na znamko, ti menjalniki navkljub svojim teoretičnim prednostim niso napravili zaznavnega koraka naprej, odkar so se pred dobrim desetletjem pojavili. Še vedno se zdi, da znajo samo (pre)počasi pretikati in da so prepočasi odzivni. Ne pomaga niti ročno pretikanje, ki je v tem primeru mogoče tako z ročico kot z zavolanskima ušesoma.

Med posebnosti tega menjalnika šteje tudi to, da v ročnem načinu navzgor ne pretakne sam, tudi če motor poženete do 5.200 vrtljajev v minuti, sam pa pretakne navzdol, če (ko) vrtljaji preveč padejo. Njegova dobra stran je tudi ta, da sam pri vožnji po klancu navzdol ne pretakne navzgor, tudi ko spustite plin (kot to počnejo nekateri samodejni menjalniki), s tem pa omogoča zaviranje z motorjem. V nasprotju s samodejnimi tudi ne leze v prvi prestavi v mirovanju, je pa speljevanje nekoliko sunkovito, kar zagotovo ne bo prikladno pri približevanju oviri.

Za vsakogar, ki se z njim sreča prvič, velja, da rokovanje z njim ni nikakršna znanost (gre kot pri običajnih samodejnih menjalnikih), da pa se je treba nekoliko navaditi posebnosti njegovega vedenja. Posebej priporočal ga ne bi, trdim pa, da bo marsikdo z njim zelo zadovoljen.

Z vso sodobno tehnologijo plus s sedežem več bi torej lahko dejali, da je 500L Living odlična alternativa tudi za dosedanje voznike Multipel. A nekaj drži: Multipla je imela 6 mersko enakih sedežev, dolga je bila 4 metre (manj kot Punto!), predvsem pa je bila kot pojava nekaj posebnega. Enako zagretih privržencev 500L Living zato najbrž nikoli ne bo imel.

Vinko Kernc

Odčitki in meritve

Okoliščine meritev: temperatura okolice 19° C – suha cesta – menjalnik v samodejnem položaju (A) – vklopljen program ECO – gume 225/45 R 17 V Continental ContoEcoContact – digitalni prikazovalnik trenutne porabe goriva (cifre, 1 decimalno mesto)

Poraba in trušč

60 km/h, 1.800/min: 2,6 l/100 km – 85 dB (4. prestava)

60 km/h, 1.300/min: 2,6 l/100 km – 83 dB

100 km/h, 2.400/min: 3,7 l/100 km – 86 dB

130 km/h, 3.000/min: 4,6 l/100 km – 91 dB

160 km/h, 3.700/min: 8,5 l/100 km – 96 dB

Testni krog: 6,7 l/100 km

Pohvale

+ notranja prostornost v prvi in drugi vrsti

+ prilagodljivost (druga in tretja vrsta)

+ poraba goriva, domet

+ vzdolžno pomična klop druge vrste

+ prtljažnik (pri 5-sedežni postavitvi)

+ samodejnost menjalnika pri vožnji navzdol

+ možnost nizkega sedenja

+ cev za gorivo brez čepa

+ oprema

Graje

– nima sodobnih varnostnih sistemov

– ne najbolj posrečen videz

– kratki sedalni deli sedežev

– merilniki

– počasen menjalnik

– trde vzmeti za nastavljanje druge sedežne klopi

– nima navigacijske naprave

Na kratko

Če na 500L Living gledate kot na alternativo enako velikim limuzinskim kombijem (od Scénica naprej), vas utegne prepričati – predvsem s prostornostjo in prilagodljivostjo, tale pa še z varčnostjo. Zagotovo pa ne bo dosegel legendarnosti (nove) Multiple, pa tudi sicer v splošnem med mimoidočimi ni vzbujal zanimanja s svojim videzom.

Cene

Fiat 500L Living 1.3 Multijet II 16V 85 Dualogic: 17.190 evrov (* s popustom 2.000 €)

Fiat 500L Living 1.3 Multijet II 16V 85 Dualogic Lounge: 19.090 evrov (* s popustom 2.000 €)

Testni Fiat 500L Living 13 Multijet II 16V 85 Dualogic Lounge: 21.980 evrov (* s popustom 2.000 €)

Tehnični podatki (proizvajalec)

Motor: 4-valjni – turbodizelski, neposreden vbrizg – gibna prostornina 1.248 cm3 – največji navor 200 Nm pri 1.500/min – največja moč 62 kW (85 KM) pri 3.500/min

Pogon: robotiziran ročni menjalnik (5) – pogon spredaj

Voz in obese: limuzinski kombi – samonosna karoserija, 5 vrat, 5 sedežev – spredaj pomožen okvir, posamične obese, vzmetne noge, trikotna prečna vodila, stabilizator – zadaj poltoga prema, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki – volan z zobato letvijo, električen servo – gume 225/45 R 17 V Continental ContoEcoContact

Mere: dolžina 4.352  mm – širina 1.784 mm – višina 1.667 mm – medosna razdalja 2.612 mm – najmanjša razdalja od tal: ni podatka – rajdni krog 10,7 m – notranja širina spredaj: ni podatka, zadaj: ni podatka – prtljažnik 560-638/1.584-1.704 l (odvisno od položaja klopi druge vrste) – posoda za gorivo 50 l

Mase: vozilo 1.395 kg – dovoljena skupna obremenitev 475 kg – dovoljena obremenitev strehe 60 kg

Zmogljivosti: največja hitrost 164 km/h – pospešek 0-100 km/h 16,0 s – poraba (kombiniran cikel) 4,0 l/100 km – izpust CO2 105 g/km

Foto: VK