Fiat 500L 1.3 Multijet II 16V City Fiat 500L 1.3 Multijet II 16V City
Pojava Dlje ga gledamo, bolj nam je všeč. Morda tudi zato, ker je bivanje v njem prijetno. *** Surov avtomobilski trg na račun podobno... Fiat 500L 1.3 Multijet II 16V City

Prikupen obraz, družinska uporabnost in prijazna cena: Fiat 500L.

Pojava

Dlje ga gledamo, bolj nam je všeč.

Morda tudi zato, ker je bivanje v njem prijetno.

***

  • 1VK_3512a
  • 1VK_3493caw
  • 1VK_3521a
  • 1VK_3496a
  • 1VK_3294a
  • 1VK_3295a
  • 1VK_3297a
  • 1VK_3298a
  • 1VK_3299a
  • 1VK_3300a
  • 1VK_3287a
  • 1VK_3508
  • 1VK_3507
  • 1VK_3302a
  • 1VK_3292la
  • 1VK_3288a
  • 1VK_3487
  • 1VK_3511a

Surov avtomobilski trg na račun podobno velikih športnih terencev (kot je denimo 500X) izpodriva limuzinske kombije, še posebej (tako) majhne. A se 500L še vedno drži in lanska prenova je zagotovo k temu nekoliko pripomogla. Zunanjost, predvsem njen prednji del, je nekoliko drugačna, a zanimivi detajli krog in krog ostajajo. Prikupno.

Dosti bolj padejo v oči notranje spremembe. Volanski obroč je ‘posodil’ 500X in merilniki so precej drugačni, kar je vsekakor dobra novica – tako s stališča videza kot s stališča ergonomije. Nov je tudi osrednji zaslon – zdaj je barven, k sreči še vedno z veliko gumbi (9+2), z več funkcijami kot doslej, žal pa še vedno dokaj majhen.

Marsikaj od opreme lahko v takšnem 500L pogrešamo, a sta tu dve opravičili; prvič, dodatki (posamično ali v paketih) so sprejemljivo ugodnih cen; in drugič, posebej za naš trg pripravljen paket City je naravnan na ugodno ceno z dovolj opreme. Primerjava sicer ne vzdrži v celoti, a vseeno: najdražji 500L je malenkostno dražji od najcenejšega Scénica, tale je pa v osnovi še za tri tisočake cenejši.

  • 1VK_3313ra
  • 1VK_3312a
  • 1VK_3310a
  • 1VK_3306
  • 1VK_3309
  • 1VK_3307
  • 1VK_3315r
  • 1VK_3316
  • 1VK_3335
  • 1VK_3317
  • 1VK_3319ab
  • 1VK_3321b
  • 1VK_3332b
  • 1VK_3324ab
  • 1VK_3334ab
  • 1VK_3330ab
  • 1VK_3326ab
  • 1VK_3328ab

Pri opremi velja opozoriti še na dvoje in oboje se nanaša na notranjo prilagodljivost. Tudi pri dražjih podobnih je namreč redkost: poklopno naslonjalo sovoznikovega sedeža in decimetrski vzdolžni pomik zadnje klopi v razmerju 40:60. Praktično in zato pohvalno. S tem se je povečala uporabnost (prilagodljivost) nekoliko večjega prtljažnika, ki je že v osnovi z dvojnim dnom pripraven. Vse drugo drži že od časa pred prenovo, vključno z notranjo prostornostjo ter z notranjimi predali ter odlagalnimi mesti.

Cenejšega 500L z dizelskim motorjem ta hip ne morete kupiti. Majhen 1,3-litrski Multijet je še vedno za svoje zmogljivosti, zapisane v številkah, prijetno poskočen. Res potrebuje vsaj 1.750 vrtljajev, še raje pa 2.000, da se povsem zbudi, kar pomeni, da je treba v mestu pogosteje pretakniti v prvo prestavo – 1.750 vrtljajev v minuti v drugi prestavi je namreč 30 kilometrov na uro. A je od te vrednosti naprej zelo elastičen: v 5. prestavi je uporaben vsaj od 60 kilometrov na uro in do največje hitrosti, ker je pač prestav v menjalniku (le) pet. Še vedno velja: šesta prestava bi lahko rešila tako pogostost pretikanja v prvo prestavo kot zmanjšala notranji trušč.

Pri porabi goriva verjetno kaj dosti ne bi mogla narediti, saj je že tako prijetno ugodna: ni treba ovirati prometa, da bi porabil 5, resnično in že lepo živahno življenje je malo nad 6, za 8 litrov na 100 kilometrov pa je treba že mesariti med semaforji v prvi prestavi na polno.

Čeprav tudi ta limuzinski kombi nima nekih športnih ambicij, velja vseeno spomniti na podvozje. Komplet se zdi lepo dinamičen in odziven, volan pa je za povrh še prijetno komunikativen.

***

Na cesti se zdi 500L z leti vse bolj ‘pojava’: nenavaden, izstopajoč, drugačen, vse bolj pa tudi prikupen. A ne glede na to – še vedno je uporaben in družinsko prikladen na le dobre 4,2 metra dolžine.

Vinko Kernc

Pohvale

+ notranja prostornost

+ prilagodljivost zadnje klopi in prtljažnika

+ poklopno naslonjalo sovoznikovega sedeža

+ notranji predali in odlagalna mesta

+ pretikanje menjalnika

+ poskočen in elastičen motor

+ poraba goriva

+ volan, podvozje

+ cev za gorivo brez čepa

+ prijetni notranji materiali

+ podatkovno bogat potovalni računalnik

Graje

– drseče stopalke v mokrem

– 5 samodejnih utripov smernikov

– prednja varnostna pasova nista višinsko nastavljiva

Na kratko

Predvsem notranje spremembe so 500L naredile bolj privlačen in bolj uporaben, družinska prostornost pa je poznana že od prej. S poskočnim a varčnim dizlom je prijetno dinamičen, s ceno pa dostopen. Dober paket avtomobila.

Cene

Fiat 500L 1.3 Multijet II 16V City: 16.690 evrov

Testni Fiat 500L 1.3 Multijet II 16V City: 17.975 evrov

 (Če ni drugače označeno, so navedene cene z uradnega cenika in ne upoštevajo posebnih akcijskih ponudb.)

Odčitki in meritve

Okoliščine meritev: temperatura okolice 18° C – suha cesta – stanje števca prevoženih kilometrov 19.577 – menjalnik v 5. prestavi – gume 205/55 R 16 V Goodyear EfficientGrip – digitalni prikazovalnik trenutne porabe goriva (cifre, 1 decimalno mesto)

Poraba in trušč

60 km/h, 1.900/min: 2,0 l/100 km – 88 dB (4. prestava)

60 km/h, 1.400/min: 2,6 l/100 km – 84 dB

100 km/h, 2.300/min: 4,3 l/100 km – 83 dB

130 km/h, 3.000/min: 6,0 l/100 km – 88 dB

160 km/h, 3.700/min: 10,2 l/100 km – 94 dB

Testni krog: 6,0 l/100 km

Tehnični podatki (proizvajalec oziroma zastopnik)

Motor: 4-valjni – turbodizelski, neposreden vbrizg – gibna prostornina 1.248 cm3 – največji navor 200 Nm pri 1.500 – največja moč 70 kW (95 KM) pri 3.750/min

Pogon: ročni menjalnik (5) – pogon spredaj

Voz in obese: limuzinski kombi – samonosna karoserija, 5 vrat, 5 sedežev – spredaj pomožen okvir, posamične obese, vzmetne noge, trikotna prečna vodila, stabilizator – zadaj poltoga prema, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki – volan z zobato letvijo, električen servo – gume 205/55 R 16 V Goodyear EfficientGrip

Mere: dolžina 4.242  mm – širina 1.784 mm – višina 1.658 mm – medosna razdalja 2.612 mm – najmanjša razdalja od tal: ni podatka – rajdni krog 10,0 m – notranja širina spredaj: ni podatka, zadaj: ni podatka – prtljažnik 412-465/1.480 dm3 – posoda za gorivo 50 l

Mase: vozilo 1.380 kg – nosilnost 465 kg – nosilnost strehe 60 kg

Zmogljivosti: največja hitrost 171 km/h – pospešek 0-100 km/h 13,9 s – poraba (kombiniran cikel) 4,1 l/100 km – izpust CO2 107 g/km

Foto: VK