Fiat 500e: na slovenskem trgu Fiat 500e: na slovenskem trgu
Bili so že električno gnani Fiati. Bil je tudi že električno gnani 500, a le za severnoameriški trg. Zdaj pa je ikonični 500 na... Fiat 500e: na slovenskem trgu

Fiat 500e: mini elektromobil, katerega doseg je za polovico večji kot pri Hondi e.

Bili so že električno gnani Fiati. Bil je tudi že električno gnani 500, a le za severnoameriški trg. Zdaj pa je ikonični 500 na voljo tudi evropskim kupcem, vključno s slovenskimi. Najceneje se je moč z njim odpeljati za 28.440 evrov.

Ni posebej zapleteno: leta 1957 je Fiat predstavil mali 500, ki so ga izdelali v 6 milijonih primerkov; leta 2007, natanko 50 let kasneje, se je rodil novodobni 500, ki so mu leta 2016 namenili večjo prenovo; in zdaj je čas za 500e: električno gnani in rahlo večji 500.

Po novem je 500 dolg 3,63 metra, kar je za 61 milimetrov več kot doslej, hkrati je za 56 milimetrov širši (zdaj 1,68 m), daljše (za 22 mm) pa je tudi medosje. Bolj kot zunaj se menda ti milimetri poznajo znotraj, prtljažnika pa je za od 185 do 550 litrov.

  • New 500 HB (3)c
  • 10c
  • New 500 HB (16)
  • New 500 HB (17)
  • New 500 HB (19)
  • 05
  • 11
  • New 500 HB (27)
  • 15_New 500
  • New 500 HB (41)
  • New 500 HB (24)
  • New 500 HB (25)
  • New 500 HB (36)
  • New 500 HB (38)
  • New 500 HB (28)

Dvema karoserijama (3 vrata in kabriolet, pri katerem so na voljo štiri barve platna) se bo v kratkem pridružila še tretja, ki ji pravijo 3+1. Njena posebnost je, da so na desni strani še ena (manjša) vrata, ki se odpirajo šele, ko se odpro prednja, in ki omogočajo lažji dostop na zadnjo klop. Tu so imeli v mislih predvsem naraščaj, ker se zvestim kupcem pač menja življenjski slog. Nova vrata so dodala zgolj 30 kilogramov mase.

Zunanjost ostaja zvesta sama sebi oziroma izvirniku iz leta 1957, a je vseeno prepoznavno drugačna predvsem na račun detajlov: žarometa (halogenska, LED za doplačilo) sta zdaj deljiva, spredaj ni več logotipa Fiat (temveč le 500), kljuke so drugačne in zadnje luči so znova polne, sicer pa je vse drugače, vključno z velikostjo šip.

Notranjost je neprepoznavna: igrivost se je umaknila resnosti, ko gre za videz, a tudi za tehniko. Merilniki so digitalni na 7-palčnem zaslonu, infozabavni Uconnect je nove generacije in s 7- ali z 10,25-palčnim zaslonom, 500e se odzove na ukaz »Hej Fiat«, aplikacija za pametne telefone Fiat pa omogoča tudi nadzor na daljavo.

Nova za 500e je tudi platforma in motor je zdaj električen. Na izbiro sta dve moči, 70 ali 87 kilovatov, pri čemer sta tudi pogonski bateriji različni (23,7 ali 42 kWh). Šibkejši doseže največ 135 kilometrov na uro in prvih 100 v 9,5 sekunde, močnejši pa 150 kilometrov na uro in do sto pospeši v 9 sekundah. Manjša baterija, ki polna zadostuje za do 180 kilometrov vožnje (WLTP), se na hitri polnilnici do 80 odstotkov napolni v 30 minutah, večja (doseg 320 km) pa v 35 minutah. Na domači vtičnici (3 kW) se napolnita v 8 urah in tričetrt oziroma 15 urah in četrt.

Tudi pri 500e je moč izbirati med različnimi voznimi programi, ki vplivajo tudi na intenzivnost rekuperacije zavorne energije, elektronika pa igra glavno vlogo še pri asistenčnih sistemih, ki med drugim omogočajo avtonomno vožnjo druge stopnje.

V začetku so na voljo le dve karoseriji (3 vrata in kabriolet), zmogljivejši motor in dva paketa opreme, kar nanese tri možne kombinacije. Najcenejši je Icon, ki stane 33.940 evrov, Icon Cabrio stane 35.880 evrov, La Prima pa 37.820 evrov. Cena bo nižja za nadaljnjih 4.500 evrov, kolikor znaša državna subvencija, pa še za 1.000, koliko vam odštejejo, če se odločite za njihovo financiranje. Tako lahko najcenejši 500e Icon stane le še 28.440 evrov. Letos naj bi pri nas prodali kakih 30 novih 500e.◄

Foto: Fiat

No comments so far.

Be first to leave comment below.