Fiat 124 Spider Fiat 124 Spider
Nostalgija in veselje v vožnji Dvosedežni kabrioleti imajo svoje (prodajne) vzpone in padce, a nikdar niso tisti, ki nosijo denar. Fiat ima precej izkušenj... Fiat 124 Spider
Zunaj bolj, znotraj manj Fiatov, pod kožo nekje vmes, vsekakor pa roadster za izjemne užitke v vožnji: Fiat 124 Spider.

Zunaj bolj, znotraj manj Fiatov, pod kožo nekje vmes, vsekakor pa roadster za izjemne užitke v vožnji: Fiat 124 Spider.

Nostalgija in veselje v vožnji

Dvosedežni kabrioleti imajo svoje (prodajne) vzpone in padce, a nikdar niso tisti, ki nosijo denar. Fiat ima precej izkušenj na tem področju, zadnji njihov roadster je bila barchetta, tokrat pa se vračajo z reinkarnacijo legendarnega 124 Sport Spiderja.

Zadnji pogon …!!

***

  • 1VK_1692a
  • 1VK_1379aw
  • 1VK_1699a
  • 1VK_1463a
  • 1VK_1693a
  • 1VK_1694a
  • 1VK_1708aw
  • 1VK_1681aw
  • 1VK_1701a
  • 1VK_1720aw
  • 1VK_1364a
  • 1VK_1365a
  • 1VK_1356a
  • 1VK_1389a
  • 1VK_1386a
  • 1VK_1367a
  • 1VK_1348a
  • 1VK_1711
  • 1VK_1354
  • 1VK_1453
  • 1VK_1462
  • 1VK_1376
  • 1VK_1334
  • 1VK_1337a
  • 1VK_1336
  • 1VK_1714a
  • 1VK_1554
  • 1VK_1702a
  • 1VK_1716a

O novem 124 Spiderju (pri reinkarnaciji je ‘izpadla’ beseda Sport) je bilo že veliko napisanega, zato ne bi še enkrat ponavljali znanega. Morda le tole: Fiat izdela motor, ga naloži na ladjo, na drugi strani Sveta ga prevzame Mazda in ga vgradi v Fiat 124 Spider, ki je v marsičem enak kot MX-5. Kar je dobro – tehnika je odlična, izdelava prav tako, vsi skupaj pa s tem nekoliko prihranijo. Fiat in Mazda zagotovo, koliko pa kupci, pa najbrž ne bomo (iz)vedeli.

Lahko seveda to sodelovanje vidimo tudi kot slabo za Fiat ali za kupce – Fiat 124 Spider pač ni več povsem Fiat. A nekaj zagotovo drži: Fiat je izbral odličnega partnerja in odličen partnerski model. Če bi ga snovali sami, bi se znašli pred težko (in drago) nalogo zasnovati zadnji pogon, najverjetneje pa bi bil v takšnem primeru novi roadster te znamke sploh spredaj gnan.

  • 1VK_1436aw
  • 1VK_1414a
  • 1VK_1445a
  • 1VK_1319aw
  • 1VK_1320a
  • 1VK_1420
  • 1VK_1422a
  • 1VK_1415a
  • 1VK_1357a
  • 1VK_1339a
  • 1VK_1373a

Zakaj so se odločili oživiti ravno 124 Sport Spider, najbrž ni neko presenečenje: avtomobil je bil izjemno popularen v Evropi in v ZDA, kamor danes počasi in z velikimi željami prihaja Fiat, pri tem pa bo, tod in na oni strani luže, 124 Spider v precejšnjo pomoč. Marsikdo se ga še dobro spomni, če ne drugače iz filmov ali pa iz rallyev, kjer je bil kot Abarth uspešen, vsekakor pa tudi opazen.

Drugo vprašanje, ki se pojavi tako za prvim, je, zakaj novi staremu ni (še) bolj podoben. Jasno, prednji del je ‘moral’ postati takšen, da opravi svoje poslanstvo. Bok je v veliki meri dan z izbiro (japonskega) partnerja. Pa zadek? Človek, ki je bil pri Fiatu zadolžen za obliko novega 124 Spiderja, argentinec Rubén Wainberg, je najbolj poklican, da pojasni, pravi pa takole. Problem je dvojen; prvič, aerodinamika, ki danes igra krepko bolj odločilno vlogo, je narekovala večje spremembe; in drugič, oblika zadnjih blatnikov, ki je bila poleg prednjega dela morda najbolj značilen del starega 124 Sport Spiderja, danes znotraj proizvodnega procesa ni več izvedljiva. Med letoma 1966 in 1985 so zadnja blatnika pri Pininfarini oblikovali – ročno! Preveč razlik v polmerih ukrivljenosti pločevine ne dopušča avtomatizacije stiskanja pločevine v (ekonomsko) razumnih korakih. Zato je 124 Spider danes zadaj takšen, kot je – nekaj potez ‘originala’ je Rubén povzel z zadnjimi lučmi, te pa deloma ponavljajo tudi izvedbo zadnjih luči kot pri novem 500 – tudi tu so luči le ‘kolobar’, v sredini pa je del v barvi karoserije.

  • 1VK_1456a
  • 1VK_1329
  • 1VK_1327
  • 1VK_1377l
  • 1VK_1322a
  • 1VK_1341l
  • 1VK_1344
  • 1VK_1344pai
  • 1VK_1325
  • 1VK_1433
  • 1VK_1326sha
  • 1VK_1324
  • 1VK_1328
  • 1VK_1332a
  • 1VK_1395
  • 1VK_1394

Toliko o videzu, vseeno pa velja spomniti na podkožje. Tam je, kot rečeno, Fiatov dobro poznani 1,4-litrski MultiAir s turbopuhalom, ki zmore manj moči od zmogljivejše MX-5, a več navora. A kar je menda najbolj pomembno: motor je postavljen spredaj sredinsko, torej za prednjo premo. In prav tako pomembno: motor je postavljen vzdolžno, ker preko (odličnega) ročnega menjalnika poganja zadnji kolesi. Morda še o podvozju: zadnja prema z več vodili je danes pri boljših avtomobilih že standard, prednja z dvojnimi prečnimi vodili pa ostaja redkost tudi pri avtomobilih višjega cenovnega razreda.

V praksi – na podlagi pravkar opisanega – ni presenečenj: odlično krmiljenje in vodenje, lahkotna vožnja in precejšnja mera zabave po zaslugi zadnjega pogona. Le tisti, ki so višji od kakih 190 centimetrov, ne bodo uživali, sicer pa je 124 Spider tiste vrste avtomobil, ki zmore (znova?) pri vozniku vzljubiti vožnjo zaradi vožnje. S poveznjeno streho ali – v le nekaj sekundah – brez nje. Zelo lep primerek sožitja nostalgije in užitka v vožnji.

Vinko Kernc

Na kratko

Za las daljši od 4 metrov je 124 Spider pravi (ali tipičen) roadster: z živahnim motorjem, z odličnim menjalnikom, z zadnjim pogonom, z natančnim vodenjem koles in z vetrom v laseh, če potnika to želita. Odločilna bo seveda cena – v Italiji bo precej dražji kot v Nemčiji in nemških 24 tisočakov bi se tudi pri nas lepo slišalo …

Fiat 124 Spider - tabela s tehničnimi podatki.

Fiat 124 Spider – tabela s tehničnimi podatki.

Foto: VK

Video: Fiat