DS 5 BlueHDi 180 EAT6 So Chic DS 5 BlueHDi 180 EAT6 So Chic
Alain Delon? Za naše mame vem, kaj bi odgovorile, ampak tudi drugi moramo priznati: Alain je eden največjih frajerjev prejšnjega stoletja. Če bi jih... DS 5 BlueHDi 180 EAT6 So Chic
DS 5 BlueHDi 180 EAT6 So Chic: zelo dober paket videza in mehanike, do neke mere pa tudi imidža.

DS 5 BlueHDi 180 EAT6 So Chic: zelo dober paket videza in mehanike, do neke mere pa tudi imidža.

Alain Delon?

Za naše mame vem, kaj bi odgovorile, ampak tudi drugi moramo priznati: Alain je eden največjih frajerjev prejšnjega stoletja.

Če bi jih imel danes 25, si ga zlahka predstavljam v DS 5.

***

Ker DS 5 ima, všeč ali ne všeč, presunljivo bogat in prepričljiv dizajn. Spredaj se zdi, kot bi želel biti v Armani odet dinamičen poslovnež, zadaj pa kot avtomobil, ki je namenjen, da ga drugi na cesti gledajo in vidijo le tam. Nobenih prijemov v slogu M ali AMG, a vseeno avtomobil, ki že pri miru govori, da hoče biti (in tale tudi je) hiter.

  • IMG_5756ac
  • IMG_5423a
  • IMG_5449a
  • IMG_5436
  • IMG_5481
  • IMG_5532
  • IMG_5448apai
  • IMG_5435
  • IMG_5536ac
  • IMG_5543ra
  • IMG_5439a
  • IMG_5762ca
  • IMG_5763a
  • IMG_5438a
  • IMG_5531
  • IMG_5441a
  • IMG_5529a
  • IMG_5760a
  • IMG_5442
  • IMG_5433
  • IMG_5431a

Še več oblike je v notranjosti. Stvar okusa, a miselni vzorec z Alainom še vedno stoji. Na spodnjem delu prisekan volanski obroč z bogatimi svetlečimi vstavki takoj prikliče oko nase, hip za tem pa še zajetna konzola med sedežema s stikali za pomik bočnih šip. Jasno, Alain se je znal obleči in okititi – zagotovo je imel tudi ročno uro, katere pašček bi se povsem prilegal videzu oblazinjenja sedežev v čvrstem usnju močne oker barve.

Potem mine mesec, morda dva od nakupa in Alain je v povezavi s Petico počasi pozabljen. Zdaj nastopi resničnost. V DS 5 se sedi visoko ali še malce višje in povprečno visok Evropejec bo z glavo zelo blizu stropa – tudi ta je s tremi okni in vmesno konzolo nekaj posebnega. Davek na frajerstvo terja tudi zadek z dvojno šipo: v suhem se zdi brez pripomb, v dežju pa majčken brisalnik obriše komajda kako tretjino nizke navpične šipe.

Zdi se, da je v DS 5 preveč rdečine: rdečih je veliko znakov v merilnikih in rdeče so (preslabotno) osvetljeni nekateri gumbi. Še vedno je odličen potovalni računalnik, a bi ga lahko malce obogatili, saj so na velikem zaslonu desno od glavnega merilnika le po trije podatki hkrati. Osrednji zaslon daje prav tako jasno vedeti, da je v tesnem sorodu s Citroëni, čeravno je videti nekoliko drugačen. Včasih je tudi nagajiv – po pritisku s prstom pokaže, da je sprejel ukaz, zgodi pa se nič.

  • IMG_5451
  • IMG_5452
  • IMG_5457ac
  • IMG_5463a
  • IMG_5555
  • IMG_5552
  • IMG_5554
  • IMG_5459
  • IMG_5458
  • IMG_5462
  • IMG_5485
  • IMG_5454w
  • IMG_5460
  • IMG_5461
  • IMG_5466a
  • IMG_5467apai
  • IMG_5468aw
  • IMG_5494
  • IMG_5497a
  • IMG_5495a
  • IMG_5487
  • IMG_5490
  • IMG_5492
  • IMG_5469a
  • IMG_5453a
  • IMG_5499a
  • IMG_5498a

Tisti, ki so psihološko alergični na trdo plastiko, bodo v takšnem DS 5 morda zelo zadovoljni; velik del armaturne plošče, osrednje konzole in vratnih oblog je iz mehke, skoraj gumaste črne plastike, strešica nad merilniki pa je celo v usnje odeta. DS 5 ob tem ponuja še eno, skoraj pozabljeno dobroto: veliko analogno uro na vsem potnikom vidnem mestu. Saj ne, da bi šlo za revolucijo v avtomobilski industriji, a splošen vtis zagotovo kotira zelo visoko. Na malenkosti pa romanski živelj tako ali tako velikokrat pozabi – tudi pri snovanju avtomobilov.

DS 5 se zdi najprej večji (daljši), kot v resnici je, a je na zadnji klopi vseeno spodobno prostorsko zasnovan. Toda zadaj je še bolj izrazito slaba bočna opora na gladkem, drsečem usnju. V slogu športnih zadkov tipa shooting brake pa je prtljažnik: sicer tretjinsko podaljšljiv in z luknjo za smuči (a z debelim zvočniškim paketom Denon na boku ter brez dvojnega dna), toda z litri, ki so čisto spodobni, a daleč od rekordnih. Ampak: ali ste kdaj videli, da bi se Alain naokoli preganjal s kovčki?

  • IMG_5470a
  • IMG_5474a
  • IMG_5475a
  • IMG_5480
  • IMG_5476a

Ta zmogljiv turbodizel lahko pri DS 5 dobite le v kombinaciji z novim samodejnim menjalnikom. Sto osemdeset je številka, ki pove, da je v motorju 133 kilovatov, kar se sliši veliko in celo športno. A DS 5 ni zamišljen, da bi bil športen, čeprav drži, da je tudi 400 Njutonmetrov precej in da je tega navora pogosto zadosti, da mu avtocestni vzponi ne pridejo hitro do živega in da je vožnja zato lahko nestresno lahkotna in hitra. Toda v tem primeru se eleganca in športnost izključujeta: za več športnosti (v ovinkih) bi moral biti odziv pogona hitrejši. Pri tem pa, po drugi strani, presenečata zelo dober, športno tog in natančen volan ter vrhunska lega na cesti.

Alain Delon bi, vsaj v filmu, tudi to znal ustrezno izkoristiti.

Vinko Kernc

Odčitki in meritve

Okoliščine meritev: temperatura okolice 10° C – suha cesta – stanje števca prevoženih kilometrov 5906 – menjalnik v položaju D – gume 225/50 R 17 V Michelin Green X Primacy 3 – digitalni prikazovalnik trenutne porabe goriva (cifre, 1 decimalno mesto)

Poraba in trušč

60 km/h, 1.500/min: 3,8 l/100 km – 85 dB (4. prestava)

100 km/h, 1.500/min: 4,7 l/100 km – 88 dB (6. prestava)

130 km/h, 2.000/min: 6,2 l/100 km – 91 dB

160 km/h, 2.500/min: 8,6 l/100 km – 95 dB

Testni krog: 8,6 l/100 km

Pohvale

+ videz zunanjosti

+ usnje na sedežih

+ vtis (predvsem notranjega) prestiža

+ potovalni računalnik

+ mehka plastika v notranjosti

+ velika analogna ura

+ volan, lega na cesti

+ pameten ključ

+ deljiva zadnja klop z luknjo za smuči

Graje

– visoko sedenje, premalo bočnega oprijema, izbočen sedalni del

– velika vrata za praktično neuporaben predal pred sovoznikom

– malo mest za drobnarije

– ni mest za pločevinke ali plastenke

– ni sodobnih asistenčnih sistemov

– slabotna osvetlitev nekaterih stikal

– nima kamere za vzvratno vožnjo

Na kratko

Bolj kot sledljivi žarometi je pri legendarnem Citroënovem DS, od koder so si sposodili ime za novo znamko, navduševalo hidropnevmatsko vzmetenje, ki pa ga tudi pri znamki DS žal ni. A v tem koncernu menijo, da so kupci zanj že izumrli in DS 5 je avtomobil, ki zna navdušiti in prepričati. Predvsem z videzom in z usnjem na sedežih, za katerega pa je treba doplačati dobre tri tisočake.

Cene

DS 5 BlueHDi 150 So Chic: 35.310 evrov

DS 5 BlueHDi 180 EAT6 So Chic: 37.740 evrov

Testni DS 5 BlueHDi 180 EAT6 So Chic: 43.310 evrov

 (Če ni drugače označeno, so navedene cene z uradnega cenika in ne upoštevajo posebnih akcijskih ponudb.)

Tehnični podatki (proizvajalec)

Motor: 4-valjni – turbodizelski, neposreden vbrizg – gibna prostornina 1.997 cm3 – največji navor 400 Nm pri 2.000/min – največja moč 133 kW (181 KM) pri 3.750/min

Pogon: samodejni menjalnik (6) – pogon spredaj

Voz in obese: kombilimuzina – samonosna karoserija, 5 vrat, 5 sedežev – spredaj posamične obese, vzmetne noge, dvojna trikotna prečna vodila, stabilizator – zadaj poltoga prema, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki, stabilizator – volan z zobato letvijo, elektrohidravličen servo – gume 225/50 R 17 V Michelin Green X Primacy 3

Mere: dolžina 4.530 mm – širina 1.871 mm – višina 1.505 mm – medosna razdalja 2.727 mm – najmanjša razdalja od tal: ni podatka – rajdni krog 11,8 m – notranja širina spredaj 1.504 mm, zadaj 1.478 mm – prtljažnik 468/1.290 l – posoda za gorivo 60 l

Mase: vozilo 1.540 kg – dovoljena skupna obremenitev 585 kg – dovoljena obremenitev strehe: strešni prtljažnik ni predviden

Zmogljivosti: največja hitrost 220 km/h – pospešek 0-100 km/h 9,2 s – poraba (kombiniran cikel) 4,3 l/100 km – izpust CO2 110 g/km

Foto: VK