Detroit 2016: daljnovzhodne znamke Detroit 2016: daljnovzhodne znamke
Čeprav z našega zornega kota ni tako samo po sebi umevno, igrajo daljnovzhodne avtomobilske znamke na ameriškem trgu osebnih avtomobilov izjemno pomembno vlogo. Vrstni... Detroit 2016: daljnovzhodne znamke
Japonske znamke držijo med osebnimi avtomobili v ZDA prvih pet mest!

Japonske znamke držijo med osebnimi avtomobili v ZDA prvih pet mest!

Čeprav z našega zornega kota ni tako samo po sebi umevno, igrajo daljnovzhodne avtomobilske znamke na ameriškem trgu osebnih avtomobilov izjemno pomembno vlogo. Vrstni red 2015 v ZDA: Toyota Camry, Toyota Corolla, Honda Accord, Honda Civic, Nissan Altima in šele na 6. mestu je prvi ameriški avtomobil – Ford Fusion ali po naše Mondeo. In na 7. mestu: Hyundai Elantra!

  • Acura Precision Concept
  • Acura Precision Concept
  • Acura Precision Concept

V rdeče odet razstavni prostor Acure, Hondine prestižne avtomobilske znamke, zamišljene v prvi vrsti za ameriški trg, je bilo lepo videti. Pa ne (le) zaradi superšportnika NSX, a katerim kani Honda na novo povrniti svoj nekdanji športni ugled; zvezda je bil Acura Precision Concept, za katerega pri Hondi pravijo, da prinaša nov videz te znamke. V osnovi je to 4-vratna limuzina, ki pa bo prav takšna težko prišla v serijsko proizvodnjo, saj nima stebrička B, zadnji par vrat pa se odpira nazaj. Rešitev ni (več) nova (Opel Meriva!), je pa draga in takšna vselej pušča dvom o serijski izdelavi. A pustimo se presenetiti. Še manj verjetna je notranjost, kjer so sedeži zelo tanki, armaturna plošča pa je zelo futuristična. Še mere za lažje razumevanje te kupelimuzine: dolžina 5,2 metra, širina 2,1 metra, višina 1,3 metra, medosna razdalja 3,1 metra.

  • HondaRidgeline
  • HondaRidgeline
  • HondaRidgeline
  • HondaRidgeline

Trg velikih pickupov je v ZDA tako velik, da ga ni za zanemariti: upoštevaje vse ‘avtomobile’ skupaj, torej klasične osebne in velike pickupe, so na prvih treh mesti pickupi. Ameriški! To so Ford serije F, Chevrolet Silverado in RAM Pickup. Kje je Honda? Morda se ji uspe preriniti med najbolje prodajane z novo generacijo modela Honda Ridgeline. Ker so v tem segmentu ‘Američani’ tako suvereni, skuša Ridgeline prepričati z za Hondo značilnimi aduti: s tehnično inovativnostjo in z lego na (asfaltni) cesti. Med prve sodi predvsem dodelan keson – ta ima možnost dvojnega odpiranja zadnje stranice (klasično navzdol ali vstran), poleg tega so našli čisto zadaj pod dnom še toliko prostora, da je zdaj tam dodaten velik prostor. K cestnim kvalitetam pa sodijo voznost, udobje podvozja, malo notranjega trušča in sposobnosti na cesti. Zanimivo – Ridgeline ima samonosno karoserijo. In, seveda možnost 4-kolesnega pogona. Motor v njem je 3,5-litrski bencinski V6 z neposrednim vbrizgom.

Infiniti Q60 Sports Coupe

Infiniti Q60 Sports Coupe

Od vseh daljnovzhodnih znamk se zdijo avtomobili znamke Infiniti (luksuzna Nissanova znamka) še najbolj všečni – tako po videzu kot s svojo filozofijo modelov znamke. Na salon v Detroitu so pripeljali klasičen športni kupe Infiniti Q60 Sports Coupe, na katerem seveda izstopa ‘močna’ motorna maska, delno pa tudi žarometa, znotraj pa seveda tehnika. Motor zanj (3.0 V6 Twin-Turbo) naj bi bil povsem nov in na voljo v dveh različicah (224 in 298 kW, na voljo pa bo tudi 2-litrski 4-valjnik s 155 kW), pogon je, jasno, na zadnji kolesi, za doplačilo pa tudi 4-kolesni, napredno pa naj bi bilo tudi podvozje (volan, obese). Novi G60 naj bi zamenjal dosedanji G37.

  • KiaTelluride Concept
  • KiaTelluride Concept
  • KiaTelluride Concept
  • KiaTelluride Concept
  • KiaTelluride Concept

Pri Kii so bili zagledani v bližnjo prihodnost. Predstavili so koncept večjega športnega terenca Kia Telluride Concept, ki se sicer zdi zelo blizu serijske proizvodnje (tudi zato, ker sloni na obstoječi platformi sedanjega Sorenta), a ima tudi ta zadnja vrata obešena zadaj. Vsa vrata se odpirajo za 90 stopinj, kar ob dejstvu, da Telluride nima stebrička B, pomeni lahek vstop v notranjost, ki je videti zelo prestižna in (tudi prostorsko) udobna. Znotraj so sicer tri vrste sedežev, kjer se srednji sedež druge vrste poklopi in ustvari občutek razkošja, poleg tega pa potnika druge vrste lahko z novim, za dotik občutljivim sistemom izbirata glasbo, ki se predvaja na zvočnikih Harman Kardon. Nekateri elementi notranjosti so izdelani s trirazsežnostnim tiskalnikom, ki je omogočil izdelavo bolj zapletenih oblik. Pogon je hibriden in zmore skupnih 298 kilovatov. Pri Kii sicer strogo zanikajo možnost serijske izdelave, zagotovo pa bodo posamezni elementi oblike in tehnike našli pot v nove modele te znamke.

  • LexusLC 500
  • LexusLC 500
  • LexusLC 500
  • LexusLC 500
  • LexusLC 500
  • LexusLC 500
  • LexusLC 500
  • LexusLC 500

Po štirih letih je koncept LF-LC postal serijski luksuzni kupe Lexus LC 500. Na dolgem medosju (2,9 metra) je nastal serijski izdelek, ki si s konceptom deli veliko oblikovalskih detajlov in splošen vtis. Odlikuje ga zelo nizko težišče, voznik pa v tem kupeju sedi zelo blizu tega težišča, torej precej nizko, kot se za športne kupeje spodobi. Pri tehniki opozarjajo na povsem nov zadnji del platforme in obes, akumulator v zadku, veliko ogljikovih vlaken, idealno razdelitev mase (52:48), kolesa različnih mer spredaj in zadaj, sesalni V8 (348 kW pri 7.100/min in 527 Nm) s posebnim poudarkom na motornem zvoku in 10-stopenjski(!) samodejni menjalnik.

  • MazdaCX-9
  • MazdaCX-9
  • MazdaCX-9
  • MazdaCX-9
  • MazdaCX-9

Čeprav bo nova Mazda CX-9 zaobšla evropske trge, je kljub temu videti zanimiva alternativa dražjim velikim športnim terencem s tremi vrstami sedežev. Oblikovalski jezik Kodo se zdi tu nekoliko manj izrazit, je pa kljub temu dobro prepoznaven, tako kot je prepoznavna skladnost družini CX. Mazda je CX-9 pokazala že v Los Angelesu, a vseeno: 5,1 metra dolžine (za 3 centimetre krajša od prejšnje generacije), stebrička A sta za 10 centimetrov bolj nazaj, znotraj je tišja, poganja pa jo nov motor družine Skyactiv in sicer 2,5-litrski bencinski turbo s 186 kilovati ter 420 Njutonmetri navora.

  • NissanTitan Warrior Concept
  • NissanTitan Warrior Concept
  • NissanTitan Warrior Concept
  • NissanTitan Warrior Concept
  • NissanTitan Warrior Concept

Na ameriškem trgu velikih pickupov je močan tudi Nissan s svojim Titanom XD, da pa bi z njim zbudil še več pozornosti, so v Detroit pripeljali koncpetni Nissan Titan Warrior Concept. Sloni na serijskem izdelku, a je od njega krepko bolj impozanten. Pri izdelavi tega koncepta so upoštevali želje sedanjih lastnikov Titata XD, vse skupaj pa so oblikovali tako, da naj bi spominjalo na vojake iz grške mitologije. Kar opazno so ga dvignili in razširili, da so pospravili večja kolesa pod streho in jim omogočili daljše hode, dodali nove (seveda drugačne) luči in motorno masko, pogonu pa namenili 5-litrski turbodizelski V8. Titan Warrior Concept je dolg skoraj 6,2 metra.

  • ScionC-HR Concept
  • ScionC-HR Concept
  • ScionC-HR Concept
  • ScionC-HR Concept
  • ScionC-HR Concept

Scion, Toyotina avtomobilska znamka, ki cilja na kupce ‘generacije Y’, se je zdel kot zapuščen otrok: samo avtomobili na pravokotnem prostoru in nobenega osebja, ki bi znalo kaj pojasniti. Vseeno se je zdel njihov konceptni Scion C-HR Concept (predstavljen že v Los Angelesu) vreden pozornosti. Črke označujejo ‘Compact size and High Ride height’, torej gre za majhen športni terenec, a zanj pravijo, da ne sodi v nobeno od znanih avtomobilskih kategorij, kar naj bi bil tudi eden od glavnih razlogov za nakup omenjene populacije. Da ima 5 vrat, a ni kombilimuzina, da je velik za 5 ljudi, a da ni limuzinski kombi, in da ima nizko ter padajočo streho, pa da ni športen avtomobil. Na ogled je bil sicer koncept, a je serijska proizvodnja zagotova.

  • SubaruImpreza Sedan Concept
  • SubaruImpreza Sedan Concept
  • SubaruImpreza Sedan Concept
  • SubaruImpreza Sedan Concept
  • SubaruImpreza Sedan Concept
  • SubaruImpreza Sedan Concept

Prav tako iz Los Angelesa je tudi Subarujev koncept nove Impreze v limuzinski različici (kombilimuzinsko so predstavili že na salonu v Tokiu). Ta, kot ji zaenkrat pravijo Subaru Impreza Sedan Concept, je vsekakor vreden pogleda, saj gre za verjetno prvi Subaru, odkar obstaja ta znamka, za katerim se človek ozre dvakrat in obakrat zaradi ugodja. Tako silhueta kot detajli znotraj oblike postavljajo ta Subaru visoko na lestvici boljših oblik sodobnih avtomobilov. Samo upamo lahko, da bodo pri Subaruju tokrat vztrajali pri preobrazbi koncepta v serijski avtomobil brez večjih sprememb videza.

  • ToyotaMirai & Kymeta Satellite Communication Research Vehicle
  • ToyotaMirai & Kymeta Satellite Communication Research Vehicle
  • ToyotaMirai & Kymeta Satellite Communication Research Vehicle
  • ToyotaMirai & Kymeta Satellite Communication Research Vehicle
  • ToyotaMirai & Kymeta Satellite Communication Research Vehicle

Glavni poudarek pri Toyoti, sicer številki ena v ZDA in na svetu nasploh, je bila komunikacija avtomobila s sateliti. Vse skupaj so zapakirali v še vedno vroč Mirai, prvi serijski avtomobil na gorivne celice, čeprav bi lahko zadevo prikazali tudi na katerem koli drugem vozilu. Na zadnjem delu strehe raziskovalnega vozila Toyota Mirai & Kymeta Satellite Communication Research Vehicle lahko opazite šet šestkotnih odprtin. Tri (modre) služijo kot ohišje sončnim celicam, ena (svetlo siva) gosti satelitsko anteno, dve (temni) pa sta zgolj luknji, da je na zadnji klopi več svetlobe. Povezovanje avtomobilov s sateliti ima namreč več prednosti: možnost prenosa velike količine podatkov, odlična dostopnost v vsak kotiček sveta in preko državnih meja ter bolj stabilno in zanesljivo povezavo. Za voznika in potnike to praktično pomeni, da bi lahko gledali filme s sprotnim pretakanjem podatkov, spremljali vreme bolj podrobno in ne glede na točko na planetu, spremljali televizijske programe, pridobivali podatke o prometu in o morebitnih zastojih, nesrečah in podobno. Večina tega se sicer ne sliši kot znanstvena fantastika, prednost je, kot rečeno, v količini podatkov, v zanesljivosti povezave in v dostopnosti podatkov ne glede na lokacijo. Med obiskom smo denimo na zadnjih sedežih gledali film Nazaj v prihodnost, vozniku pa so bili namenjeni podatki o vremenu in navigaciji. Pri tem projektu Toyota sodeluje z ameriškim podjetjem Kymeta, ki je specialist za satelitsko komunikacijo.◄

Foto: VK