Dacia Sandero: na slovenskem trgu Dacia Sandero: na slovenskem trgu
Dve generaciji Sandera sta se zvrstili od leta 2007 (druga 2012) in pri tem uspeli leta 2017 postati najbolje prodajan evropski avtomobil fizičnim osebam.... Dacia Sandero: na slovenskem trgu

Dacia Sandero (levo) in Sandero Stepway: še vedno razumna ponudba za razumno ceno, a vseeno precejšen napredek v videzu in opremi.

Dve generaciji Sandera sta se zvrstili od leta 2007 (druga 2012) in pri tem uspeli leta 2017 postati najbolje prodajan evropski avtomobil fizičnim osebam. Do zdaj so jih prodali 2,1 milijona in zdaj je čas za tretjo generacijo, ki je pri nas naprodaj za od 8.990 evrov.

Novi Sandero je nastal na platformi, ki nosi tudi nove generacije Clia, Capturja in Juka, le da je za Sandera platforma nekoliko prilagojena. Platforma zadnje generacije pomeni za Sandero kar nekaj prednosti, predvsem pa več pasivne varnosti in sodobnejšo tehniko pogonov in asistenčnih sistemov.

Videz zunanjosti je evolucija prejšnje generacije, a zadosti korenita (motorni pokrov z več značaja, izrazitejši motorna maska in odbijača), da je avtomobil videti prepričljivejši. Pri nekoliko spremenjenih merah – daljši za 19, širši za 37 in nižji za 10 milimetrov – je prednja šipa položnejša, koloteka sta širša, zunanja razmerja so očesu prijetnejša in enako velja tudi za poteze znotraj silhuete. Sem sodi seveda danes obvezna svetlobna oprema – nižja žarometa sta ožja in širša ter vselej LED, dnevne luči pa dajejo svetlobni podpis v obliki zvrnjene črke Y. Z vsem skupaj so nekoliko izboljšali tudi aerodinamiko.

  • 1VK_3118caw
  • 1VK_3117la
  • 1VK_3125
  • 1VK_3122
  • 1VK_3126
  • 1VK_3143
  • 1VK_3150
  • 1VK_3144
  • 1VK_3152
  • 1VK_3145
  • 1VK_3155
  • 1VK_3156a
  • 1VK_3154
  • 1VK_3147

Notranjost je, na drugi strani, povsem nova in drugačna, začenši z armaturno ploščo in z merilniki na njej. Ti imajo zdaj tudi podatkovno bogatejši potovalni računalnik, vključno s preglednejšim nadzorom nad porabo plina, če je opremljena z motorjem ECO-G, ki deluje na bencin ali na plin (LPG).

V celem so izboljšali ergonomijo, predvsem s po višini nastavljivim voznikovim sedežem in z v dve smeri nastavljivim volanskim obročem, a tudi s sedežema (boljša oblika ter kakovostnejše prevleke) in z izboljšanim sistemom prezračevanja. Novi Sandero ima lahko tudi tempomat, omejevalnik hitrosti, samodejno klimatsko napravo (serijsko je sicer brez klimatske naprave ne glede na paket opreme), pametni ključ (kartica kot pri Renaultih), tri vrste infozabavnega sistema (osnovni za uporabo vseh funkcij potrebuje priklopljen pametni telefon) in dvojno dno v 410-litrskem prtljažniku, ki je nesimetrično povečljiv na račun podiranja naslonjala zadnje klopi. Zaradi povečanih mer, vključno z medosjem, je znotraj več prostora (predvsem na zadnji klopi za kolena) za potnike in za drobnarije – zanje je na voljo do 21 litrov prostornine.

Ko gre za asistenčne sisteme, Sandero ponuja sistem samodejnega zaviranja, opozorilnik za mrtve kote, sistem za pomoč pri parkiranju (tudi kamera) in sistem za pomoč pri speljevanju v klanec. Pri avtomobilski tehniki pri Dacii omenjajo še novo prednjo premo, bolj natančen, električen volanski servo, čvrstejši nosilni okvir za pogonski del (tudi za manj tresljajev v kabini) in izboljšano vzmetenje za manj nagibanja v ovinkih pri enakem udobju v vožnji.

Motorji so seveda koncernski, vsi litrski bencinski 3-valjniki. Osnovni je SCe 65 (49 kW), sledita pa TCe 90 (67 kW) in bencinsko-plinski ECO-G 100 (74 kW). Slednji z ekonomičnostjo (cenejši kilometer vožnje, doseg do 1.300 km!) nadomešča dizla, a je hkrati tudi najzmogljivejši motor v ponudbi – 74 kilovatov doseže pri pogonu na plin, z bencinom pa ‘le’ 67. Nanj, očitno, polagajo največ upov, saj stane natanko toliko kot (šibkejši) TCe.

Okoli dve tretjini Sanderov so do zdaj prodali v, kot pravijo sami, pustolovski različici Stepway, ki se od običajnega Sandera razlikuje v za 41 milimetrov večji oddaljenosti od tal (174 mm) v motornem pokrovu, v odbijaču, v več plastike kovinskega videza, v dodatnih črnih plastičnih zaščitah karoserije in v dekorativnih oranžnih vstavkih v notranjosti. Nekaj posebnega sta tudi vzdolžna strešna nosilca, ki ju je moč hitro obrniti za pravi kot, s čimer postaneta prečna nosilca za denimo strešne kovčke. Še to: Stepway ni na voljo z osnovnim motorjem, prav tako ne z osnovnim paketom opreme Access.

Cenik ta hip ponuja 5 različic Sandera in štiri različice Stepwaya. Znesek iz uvoda zadostuje za Sandero 1.0 SCe 65 Access, za dodatnih 800 evrov ima ta različica boljši paket Essential, zgolj še dodaten tisočak pa je zadosti za 1.0 ECO-G 100 Essential! Za najbogatejši paket Comfort, na voljo za zmogljivejša motorja, je treba odšteti 12.290 evrov. Pri Stepwayu je vse skupaj še lažje; ne glede na motor stane Stepway s paketom Essential 12.290 evrov, s paketom Comfort pa 13.990 evrov.

Tudi v Sloveniji pri zastopniku pričakujejo, da bo okoli dve tretjine prodanih Sanderov v različic Stepway, načrtujejo pa ohraniti (Sandero) oziroma povečati (Sandero Stepway) tržni delež v svojem razredu.◄

Foto: VK