Dacia Duster 1.5 dCi 4×4 Laureate Dacia Duster 1.5 dCi 4×4 Laureate
Nekaj v zvezi s prahom Prah v splošnem dojemamo kot nekaj neprijetnega, pa vendar je Duster Daciina prodajna uspešnica in Dacia z njim (trenutno)... Dacia Duster 1.5 dCi 4×4 Laureate
Dacia Duster: srečnež z 'zabetoniranim' dobrim imidžem na več celinah, ne le v Evropi.

Dacia Duster: srečnež z ‘zabetoniranim’ dobrim imidžem na več celinah, ne le v Evropi.

Nekaj v zvezi s prahom

Prah v splošnem dojemamo kot nekaj neprijetnega, pa vendar je Duster Daciina prodajna uspešnica in Dacia z njim (trenutno) najhitreje rastoča evropska avtomobilska znamka.

Morda kaže Duster (ang. krpa za prah) jemati v bolj dobesednem pomenu besede.

  • 1VK_8844aw
  • 1VK_8845aw
  • 1VK_8850
  • 1VK_8843
  • 1VK_8842a
  • 1VK_8827
  • 1VK_8826
  • 1VK_8829
  • 1VK_8821
  • 1VK_8833
  • 1VK_8834
  • 1VK_8815
  • 1VK_8837
  • 1VK_8836
  • 1VK_8818
  • 1VK_8819
  • 1VK_8820
  • 1VK_8824
  • 1VK_8892a
  • 1VK_8873a
  • 1VK_8874
  • 1VK_8867a
  • 1VK_8886
  • 1VK_8875
  • 1VK_8876a
  • 1VK_8882a

Na glede na to imajo kupci Duster očitno zelo radi – navkljub ‘le’ trem zvezdicam Euro NCAP in navkljub temu, da se je nekoč davno na nekaterih trgih enako imenoval ne posebej slavni ARO 10. Duster je tako jasen znak, da je lahko avtomobil uspešen, če je (tehnično) uporaben, cenovno sprejemljiv in predvsem – všečen.

Zadeva je resnično posrečena in po prenovi tudi dosti bolj uporabniško prijazna. S tem so sicer delno zarezali v jasne znake zasnove s poudarkom na varčevanju, a nekatere sledi še vedno ostajajo, ponekod celo nerazumljive. Tako je naprimer v merilnikih dokaj velik zaslon, a je na njem pretežno en sam (številski) podatek s potovalnega računalnika. Ko denimo vklopite tempomat, se pojavi še ta podatek, a je zaslon vendarle dovolj velik, da bi lahko prikazoval več podatkov hkrati. Podatki namreč so, zaslon tudi, zatorej to, da na njem ni več podatkov, ne more biti posledica varčevanja.

Bolj logično je, da je volanski obroč le po višini nastavljiv, a se – vsaj za medicinsko povprečnega človeka – zdi njegova postavitev dovolj dobra, da tega ne potrebuje nujno. Na njemu so (4) gumbi za potovalni računalnik, ki niso osvetljeni, a štiri gumbe, ki so še dovolj veliki povrh, si res ni težko zapomniti v prvih dveh minutah vožnje.

S prenovo je precej napredovala armaturna plošča – z videzom in z vgrajeno tehniko, ne pa tudi z materiali. Zato pričakujte tudi kakšnega (ne sicer posebej nadležnega) črička. Varčevanje je očitno tudi pri merilniku vrtljajev motorja, ki nima rdečega polja – najbrž zato, da je enak za dizle in bencinarje. Nič ne de, svetovalec za pretikanje lepo pove, da kaže pri 4.000 pretakniti navzgor.

Duster ima zdaj (lahko) tudi navigacijsko napravo in zvočni parkirni pripomoček, a je slednji zelo preproste narave, saj se ne zna zadreti glasneje od (tudi ne posebej glasno naravnanega) avdio sistema. Morda še najbolj nerodna reč pri novem ‘infotainmentu’ pa je to, da je postavljen (pre)nizko, povsem navpično in (pre) blizu voznikovim očem, kar pomeni, da mora ta za pogledovanje na zaslon kar preveč odvrniti pozornost s ceste.

Kljub povečanemu naboru opreme bodo (nekateri) kupci še vedno kaj pogrešali na seznamu možnosti, a se v praksi izkaže, da večine tega, kar si zaželiš doma za mizo, v (tem) avtomobilu potem ne pogrešaš. Morda bo še najbolj pogrešal, pa naj se sliši še tako smešno, predala v zadnjih vratih. Saj veste, življenje na zadnji klopi je vsaj enako zahtevno kot na prednjem desnem sedežu, če ne celo bolj.

  • 1VK_8801
  • 1VK_8802
  • 1VK_8798
  • 1VK_8810
  • 1VK_8799
  • 1VK_8806
  • 1VK_8814
  • 1VK_8804
  • 1VK_8838
  • 1VK_8839
  • 1VK_8811
  • 1VK_8813
  • 1VK_8864
  • 1VK_8865
  • 1VK_8866

Prtljažnik v Dusterju je v glavnem še vedno tak kot prej: velik v osnovi in tretjinsko povečljiv, sicer pa nič posebnega. Ena lučka, ki je celo malce skrita, brez kljukic za vrečke, brez dodatnih predalov, brez električne vtičnice, ima pa ušesa za mrežo. Zlaga se samo naslonjalo sedežne klopi, a je dno tako visoko, da po zlaganju naslonjala ni stopnice.

Daleč najboljša odločitev je, da si v Dusterju omislite Renaultov dCi. Če je 110, še toliko bolje. Motor je živahen, poskočen, tudi spodobno ne-glasen, navsezadnje tudi skromen, kolikor to zaradi (terenske) oblike karoserije lahko je. Skupaj z odličnim menjalnikom je celo zabaven; menjalnik, ki se krasno pretika, ima tudi kratka prestavna razmerja, pa se zdi, kot bi vozili motokros motor, tako hitro naraščajo motorni vrtljaji. Na cesti je to, kot rečeno, lahko zabavno, vsekakor tudi uporabno, pa vendar se Duster prodaja kot terenec.

To seveda je: zaradi oddaljenosti trebuha od tal, zaradi bolj terenskih kot cestnih koles, zaradi gum na njih (čeravno bi oko po profilu sodilo, da bodo slabe, a se na pesku in zemlji povsem ustrezno obnesejo) in zaradi 4-kolesnega pogona. Menjalnik je kratko izračunan predvsem zato, da je (kratka) prva malo terenska, a bi dal reduktor temu avtomobilu zaradi dobrega podvozja in odličnega motorja povsem nove razsežnosti na terenu. Tam zdaj še najbolj trpi sklopka, ko je treba počasi lezti čez kako oviro, sklopka pa je najbrž kar Loganova, no, morda malce večja, a na vsak način prenežna. Včasih si lahko pomagamo z vzvratno vožnjo (vzvratna je še krajša od prve prestave), a zelo redko, saj terenska vožnja pomeni tudi milimetrsko natančno krmiljenje preko ovir. Na koncu sta tu še ABS, za katerega se zdi, da nima terenske ‘pameti’, saj ne pusti blokirati koles, ko bi bilo to potrebno (blato, sneg, …), in samonosna karoserija, ki hitro ‘zaječi’, ko pride do terenskih vzvojnih obremenitev karoserije.

Potemtakem se zdi, da je prah, na katerega namiguje Duster, tisti prah, ki se dviguje za njim in za Dacio, ker slednja preprosto tako dobro posluje na trgih, ki se še vedno krepko otepajo s težavami kot posledica gospodarske recesije. Kar je sicer po osnovi ekonomije Dacii in Daciam vprid, a vseeno.

Vinko Kernc

Odčitki in meritve

Okoliščine meritev: temperatura okolice 9° C – mokra cesta – stanje merilnika kilometrov 14.919 km – menjalnik v 6. prestavi – vklopljen program ECO – gume Continental Crosscontact LX 215/65 R 16 H M+S – digitalni prikazovalnik trenutne porabe goriva (cifre, 1 decimalno mesto)

Poraba in trušč

60 km/h, 1.300/min: 4,4 l/100 km – 89 dB

100 km/h, 2.200/min: 6,2 l/100 km – 91 dB

130 km/h, 3.000: 9,1 l/100 km – 95 dB

160 km/h, 3.700: 12,4 l/100 km – 100 dB

Testni krog: 9,2 l/100 km

Pohvale

+ videz zunanjosti

+ motor, menjalnik

+ za uporabo nezahteven pogon

+ ‘infotainment’: preprost in učinkovit

+ zmogljiv hladilni del klimatske naprave

+ videz armaturne plošče

+ parkirni pripomoček

+ terenske sposobnosti

+ dovoljena obremenitev strehe

Graje

– notranji materiali

– razmeroma velik, a neizkoriščen zaslon v merilnikih

– postavitev zaslona sistema ‘infotainment’

– zadnjo meglenko je moč vklopit le ko gorita prednji

– parkirni pripomoček ne preglasi avdio naprave

– enosmeren potovalni računalnik

Na kratko

Dusterju še nekaj časa ne bo treba posebej skrbeti za uspeh, saj si je hitro zgradil imidž dobrega avtomobila s terenskimi značilnostmi za spodoben denar, treba ga je le malo negovati v smislu občasnih popravkov in (lepotnih) sprememb. Navsezadnje je tudi vsakodnevno in družinsko uporaben, ne le zabava za prosti čas ali delovni stroj za ljudi na terenu. Njegova edina pomanjkljivost pa je v tem, da je šele najdražji (pogon, oprema) tisti ‘pravi’.

Cene

Dacia Duster 1.5 dCi 4×4: 16.600 evrov

Dacia Duster 1.5 dCi 4×4 Laureate: 17.500 evrov

Testni Dacia Duster 1.5 dCi 4×4 Laureate: 19.535 evrov

(Če ni drugače označeno, so navedene cene z uradnega cenika in ne upoštevajo posebnih akcijskih ponudb.)

Tehnični podatki (proizvajalec)

Motor: 4-valjni – vrstni – dizelski – neposreden vbrizg – turbopuhalo – gibna prostornina 1.461 cm3 – največji navor 240 Nm pri 1.750/min – največja moč 81 kW (110 KM) pri 4.000/min

Pogon: ročni menjalnik (6) – pogon na vsa 4 kolesa

Voz in obese: terenski kombi – samonosna karoserija, 5 vrat, 5 sedežev – spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikotna prečba vodila – zadaj prema z več vodili, vzmetne noge – volan z zobato letvijo, elektrohidravličen servo, gume Continental Crosscontact LX 215/65 R 16 H M+S

Mere: dolžina 4.315 mm – širina 1.821 mm – višina 1.695 mm – medosna razdalja 2.674 mm – najmanjša razdalja od tal 210 mm – rajdni krog 10,8 m – notranja širina spredaj 1.411 mm, zadaj 1.440 mm – prtljažnik 408 (443 brez rezervnega kolesa)/1.570 (1.604 brez rezervnega kolesa) l – posoda za gorivo 50 l

Mase: vozilo 1.320 kg – dovoljena skupna obremenitev 555 kg – dovoljena obremenitev strehe 100 kg

Zmogljivosti: največja hitrost 168 km/h – pospešek 0-100 km/h 12,9 s – poraba (kombiniran cikel) 5,1 l/100 km – izpust CO2 135 g/km km – terenski koti: vstopni 29,3°, prehodni 23°, izstopni 34,9°

Foto: VK