Citroën C4: na slovenskem trgu Citroën C4: na slovenskem trgu
Citroënov C4, ki je že živel dve generaciji, se je po dveh letih odsotnosti s trgov vrnil z nekoliko drugačnim poslanstvom. Na našem trgu... Citroën C4: na slovenskem trgu

Citroën C4: na 4,4 metra dolžine ima lahko kar 4,35 kvadratnega metra steklenih površin.

Citroënov C4, ki je že živel dve generaciji, se je po dveh letih odsotnosti s trgov vrnil z nekoliko drugačnim poslanstvom. Na našem trgu stane od 18.150 evrov.

Novi C4, ki ga je dve leti nadomeščal C4 Cactus, ne želi biti običajna kombilimuzina, kakršne so Golf, Mégane, Corolla in podobni. Zdaj je oziroma želi biti troje hkrati: kupe, kombilimuzina in križanec. Nekako podobno, kot Toyotin C-HR.

Trga, ki pri nas zaseda okoli 20 odstotkov prodaje (pri tem so šteti tudi športni terenci, ki jih je znotraj omenjenih 20 odstotkov skoraj polovica), ne gre zanemarjati. Upoštevaje današnje trende je zatorej C4 vse, kar kupci pričakujejo.

  • 1VK_3645
  • 1VK_3653
  • 1VK_3639a
  • 1VK_3637a
  • 1VK_3635lr
  • 1VK_3638wal
  • 1VK_3647a
  • 1VK_3648
  • 1VK_3667

Prvič, kupe; visoka boka in položna zadnja šipa vlivajo vtis dinamike, morda celo športnosti. Izkazalo se je že, da je številnim kupcem to všeč. Drugič, kombilimuzina; prostorski uporabnost in prilagodljivost sta vselej aduta, ki vabita družinske kupce. In tretjič, križanec; videz, ki želi s črno zaščitno plastiko na spodnjem delu karoserije spominjati na športne terence, je danes modna zapoved številka ena.

Pri slednjem pa ne gre zgolj za videz: s 156 milimetri od tal obljublja manj dvomov, ko je treba premagati manjše ovire (kolovoz, pločnik, …), z visokim sedenjem (oči voznika naj bi bile 1,22 metra od tal) pa zadosti verjetno najbolj omenjanem razlogu za nakup športnih terencev ali križancev.

Pri vsem skupaj želi biti tudi prepoznaven, kajpak je tudi pri C4 to svetlobni podpis, ki je spredaj in zadaj v obliki zvrnjene črke V. Poleg tega se vrača z (s spojlerjem) deljeno zadnjo šipo, kakršno je imel 3-vratni C4 prve generacije. In, jasno, karoserijske barve: 7 jih je, zvečine so živahne, vse skupaj pa je moč začiniti z eno od petih barvnih dekoracij, kar nanese 31 barvnih kombinacij.

Notranjost delno spominja na Cactus (udobje, oblika in tkanina sedežev), na voljo pa je 6 (precej manj živahnih kot pri zunanjosti) barvnih kombinacij. Volanski obroč ima novo obliko, merilniki so digitalni, infozabavnemu sistemu služi 10-palčen osrednji zaslon, kljub digitalizaciji je na armaturni plošči nekaj klasičnih mehanskih stikal, v oči pa takoj pade nekaj poševnih potez na armaturni plošči.

Povezljivost pri novem C4 obsega navigacijsko napravo, povezano kamero (na vrhu prednje šipe), povezovanje s pametnimi telefoni, nosilec za tablico in predal zanjo, brezstično polnjenje mobilnega telefona in upravljanje nekaterih funkcij avtomobila s pametnim telefonom na daljavo.

Tehnika? Tudi C4 je dobil progresivne hidravlične omejevalnike navpičnega hoda koles, poleg tega pa še 20 asistenčnih sistemov (vključno s pomočnikom za stabilnost prikolice) in izdatno izolacijo zoper notranje trušč in tresljaje.

Pri pogonih je moč izbirati med tremi motorji (1,2-litrski PureTech – 74, 96 ali 114 kW, 1,5-litrski BlueHDi – 81 ali 96 kW ter elektromotor – 100 kW) in dvema menjalnikoma (ročni ali samodejni). Glavna zvezda je seveda elektromotor, ki zmore 260 Njutonmetrov navora, pogonska litij-ionska baterija pa zadošča za 350 kilometrov vožnje po ciklu WLTP. Na domači vtičnici se napolni v 15 do 24 urah (odvisno od varovalke), na domači polnilni postaji v 5 do 7,5 ure in na javni polnilnici moči 100 kilovatov v pol ure.

Trenutni cenik, ki poleg pogonov upošteva tudi štiri pakete opreme, ponuja 20 osnovnih različic. Najcenejši (cena iz uvoda) je C4 1.2 PureTech 100 Feel, najcenejši dizel je C4 1.5 BlueHDi 110 Feel (20.050 €), malo bolje opremljeni in zmogljivejši bencinski C4, 1.2 PureTech 130 Shine, pa stane 22.050 evrov. Še električni: ti so na voljo v vseh paketih opreme in stanejo (brez upoštevanja državne subvencije 4.500 evrov) od 35.450 do 39.550 evrov.

Pri slovenskem zastopniku že tradicionalno ponujajo razne ugodnosti (paketi opreme, financiranje, pri električnem pa tudi tisoč evrov ugodnosti pri nakupu domače polnilne postaje), ki izhodiščno ceno nekoliko znižajo, menijo pa, da bodo letos prodali okoli 530 novih C4, od tega kakih 80 električno gnanih.◄

Foto: VK