Citroen C4 Cactus PureTech 130 Shine Citroen C4 Cactus PureTech 130 Shine
Prvi in drugi pogled Z očmi ne moreš zgrešiti: to je Cactus, kot ga poznamo od leta 2014. Toda potem .. *** Tudi posvečeni... Citroen C4 Cactus PureTech 130 Shine

Citroen C4 Cactus PureTech 130 Shine: približan širšemu krogu kupcev in bencinsko privlačen.

Prvi in drugi pogled

Z očmi ne moreš zgrešiti: to je Cactus, kot ga poznamo od leta 2014.

Toda potem ..

***

  • 1VK_2943a
  • 1VK_2994a
  • 1VK_2937a
  • 1VK_2914a
  • 1VK_2916a
  • 1VK_2919
  • 1VK_2918
  • 1VK_2912
  • 1VK_2936a
  • 1VK_2996a
  • 1VK_2908
  • 1VK_2909a
  • 1VK_2907
  • 1VK_2906
  • 2018-08-22 22.36.04

Tudi posvečeni viri pravijo, da gre za (v tem primeru) prenovo, čeprav pri Citroënu govorijo, da gre za novo generacijo. In slednje do neke mere kar drži. Platforma, ki pomeni tehnično osnovo, je ostala, pa tudi oko še vedno najde podobnosti: desni del armaturne plošče daje še vedno videz, da je tja položen kovček (ki je v resnici ‘le’ predal in to precej velik), prednja vrata se še vedno zapirajo s trakovi, večina predalov je še vedno nepraktično plastičnih, okna v zadnjih vratih se še vedno odpirajo navzven in videz ter prevleke prednjih sedežev še vedno spominjajo na povojne Citroëne in so na oko dvomljivi, se pa izkaže, da čisto spodobno držijo in podpirajo telo.

  • 1VK_2922a
  • 1VK_2920
  • 1VK_2923
  • 1VK_2925aw
  • 1VK_2932
  • 1VK_2924w
  • 1VK_2931
  • 1VK_2928a
  • 1VK_2927a
  • 1VK_2930ab
  • 1VK_2934ab

Zunanje spremembe so opazne in mnenja so deljena: kljub ne prav korenitim popravkom naj bi imel videz prenovljenega Cactusa drugačen značaj. Morda drži. Ni treba dosti, da človek loči novega od starega. Le malo več (občutka) je potrebnega, da isti človek opazi razliko v mehaniki. Najprej motor; medtem se je zgodil odpor do dizlov in pri PSA imajo dober odgovor – družino PureTech. Trivaljnik v tem Cactusu ima 131 ‘konj’, 230 Njutonmetrov, dobri krivulji in predvsem zelo živahen značaj. Ne le, da je bencinsko elastičen (uporaben preko velikega dela vrtljajev), je tudi navdušujoče ‘turbo’ prožen: pri pohojenem plinu pri 130 kilometrih na uro v 6. prestavi še prav lepo pospeši. Za povrh njegov trušč, če ga poslušamo pri stalni hitrosti, ne moti vse do 160 kilometrov na uro, prav tako je pri stalni hitrosti zmeren s porabo. V resničnem življenju porabi pri zmerni na avtomobilski cesti okoli 7 litrov na 100 kilometrov, podobno velja tudi za mestne vožnje. Jasno, več od dizla, a taka je pač fizika.

Za motorjem – podvozje; tisto, kar je bilo ob predstavitvi eden glavnih adutov. Tehnika, ki je v ozadju, ni vesoljska, je pa zanimiva kombinacija dolgo znanih dejstev – preprosto povedano blažilnik v blažilniku. V resnici je Cactus res udoben – v veliki meri je zmanjšano nabijanje podvozja pri vožnji po slabem asfaltu in tudi grbine lepo blaži. Ni pa čudež – hitrostne ovire so še vedno malce neprijetne, pa tudi vzdolžnega nagibanja (denimo pri hitrejšem speljevanju, ko se prednji del avtomobila znatno dvigne) je še vedno kar nekaj.

  • 1VK_2950_exposure
  • 1VK_2951_exposure
  • 1VK_2952_exposure
  • 1VK_2953_exposure
  • 1VK_2954_exposure
  • 1VK_2955_exposure
  • 1VK_2956_exposure
  • 1VK_2957a_exposure
  • 1VK_2958_exposure
  • 1VK_2959_exposure
  • 1VK_2960_exposure
  • 1VK_2961

Pri prostoru za potnike ni večjih sprememb, spredaj ga je dovolj, zadaj ga je presenetljivo veliko za kolena, a manj za glavo. Tudi prtljažnik ostaja litrsko praktično enak, še vedno nastane pri podiranju naslonjala zadnje klopi velika stopnica (ker nima dvojnega dna) in še vedno sta položeni naslonjali poševni, je pa bistveno to, da je naslonjalo zadnje klopi zdaj nesimetrično deljivo, zato pri povečevanju zdaj Cactus ne postane dvosed.

***

Iz vseh zgornjih črk se morda ne vidi, a drži: prenovljeni Cactus ni revolucionarno drugačen, a ga vsaj voznik dojame precej drugače kot pred prenovo. Morda dovolj, da prepriča dosedanje dvomljivce. Drugi pogled namreč razkrije nekaj pomembnih, menda ključnih sprememb.

Vinko Kernc

Odčitki in meritve

Okoliščine meritev: temperatura okolice 23° C – suha cesta – stanje števca prevoženih kilometrov 9.784 km – menjalnik v 6. prestavi – gume 205/05 R 17 V Goodyear EfficientGrip – digitalni prikazovalnik trenutne porabe goriva (cifre, 1 decimalno mesto), nima merilnika vrtljajev

Poraba in trušč

60 km/h: 3,3 l/100 km – 82 dB (5. prestava)

60 km/h: 2,2 l/100 km – 82 dB

100 km/h: 4,4 l/100 km – 85 dB

130 km/h: 6,4 l/100 km – 88 dB

160 km/h: 9,3 l/100 km – 93 dB

Testni krog: 6,9 l/100 km

Pohvale

+ motor: elastičnost, prožnost, poskočnost, poraba

+ udobno podvozje

+ nemoteč trušč pri stalnih hitrostih

+ velikost predala pred sovoznikom

+ prikupno nostalgična notranjost

+ notranja prostornost

+ velikost prtljažnika

+ dober predvajalnik glasbe

+ več ‘običajne’ opreme kot doslej

+ 3-stopenjska klimatska naprava

+ učinkovita notranja osvetlitev

+ bogat potovalni računalnik

+ asistenčni sistemi

Graje

– nima mest za odlaganje plastenk

– trda plastika predalov in površin

– počasen zagon infozabavnega sistema

– upravljanje klimatske naprave (preko infozabavnega sistema)

– opremljenost zadnje klopi

– skopi merilniki

– nima ročajev nad vrati

– ogledalce le v voznikovem senčniku

Na kratko

Cactus je bil zamišljen, da prikliče nostalgijo časov Spačka (2CV) in ideja je dobra, a se je izkazalo, da so jo vzeli preveč dobesedno. Zato je s prenovo Cactus dobil več opreme vse do sodobnih asistenčnih sistemov, pa seveda tudi boljše motorje. Zdaj utegne biti spekter potencialnih kupcev precej širši.

Cene

Citroen C4 Cactus PureTech 130 (Feel): 16.000 evrov

Citroen C4 Cactus PureTech 130 Shine: 17.600 evrov

Testni Citroen C4 Cactus PureTech 130 Shine: 20.805 evrov

(Če ni drugače označeno, so navedene cene z uradnega cenika in ne upoštevajo posebnih akcijskih ponudb.)

Tehnični podatki (proizvajalec oziroma zastopnik)

Motor: 3-valjni – turbobencinski, neposreden vbrizg – gibna prostornina 1.199 cm3 – največji navor 230 Nm pri 1.750 – največja moč 96 kW (131 KM) pri 5.500/min

Pogon: ročni menjalnik (6) – pogon spredaj

Voz in obese: kombilimuzina – samonosna karoserija, 5 vrat, 5 sedežev – spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikotna prečna vodila, stabilizator – zadaj poltoga prema, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki – volan z zobato letvijo, električen servo – gume 205/50 R 17 V Goodyear Efficient Grip

Mere: dolžina 4.170 mm – širina 1.714 mm – višina 1.480 mm – medosna razdalja 2.595 mm – najmanjša razdalja od tal: ni podatka – rajdni krog 10,9 m (med pločniki) – notranja širina spredaj 1.420 mm, zadaj 1.392 mm – prtljažnik 358/1.170 dm3 – posoda za gorivo 50 l

Mase: vozilo 1.085 kg (brez voznika) – nosilnost 490 kg – nosilnost strehe: ni podatka

Zmogljivosti: največja hitrost 208 km/h – pospešek 0-100 km/h 8,1 s – poraba (kombiniran cikel) 5,0 l/100 km – izpust CO2 113 g/km

Foto: VK