Citroën C4 Cactus e-HDi 92 Shine Citroën C4 Cactus e-HDi 92 Shine
Rumennnn….ozelenega! Optimistično ali pesimistično? Pesimist negoduje: kaj sploh počne ta avtomobil na tem svetu, ko pa ne sodi v nobenega od predalčkov? Svetujem optimizem,... Citroën C4 Cactus e-HDi 92 Shine
Citroen C4 Cactus: avtomobil, ki navdušuje staro in mlado.

Citroen C4 Cactus: avtomobil, ki navdušuje staro in mlado.

Rumennnn….ozelenega!

Optimistično ali pesimistično? Pesimist negoduje: kaj sploh počne ta avtomobil na tem svetu, ko pa ne sodi v nobenega od predalčkov?

Svetujem optimizem, saj je takšen – menda – tudi splošen odziv kupcev: povpraševanje je večje od predvidevanj.

Najprej filozofija. V Cactus ne smeš sesti poln predsodkov, kajti v takšnem primeru je o njem (o nakupu) povsem nesmiselno razmišljati. Nanj človek ne sme gledati po nemškem vzoru, se pravi koliko je tehnično napreden, koliko ima (najsodobnejše) opreme. Je tako drugačen, da s svojo bitjo zahteva, da ga vzameš takšnega, kot je. In s svojo bitjo (še posebej pa s takšnim pogonom) vsiljuje lagoden način vožnje, sploh ne vzbuja neke želje po divjanju, cviljenju skozi ovinke. Vse kaže, da so pri Citroënu natanko to tudi hoteli doseči.

  • 1VK_0395aw
  • 1VK_0384
  • 1VK_0406lac
  • 1VK_0380
  • 1VK_0383
  • 1VK_0344
  • 1VK_0420aw
  • 1VK_0335
  • 1VK_0349
  • 1VK_0351
  • 1VK_0381
  • 1VK_0382
  • 1VK_0396
  • 1VK_0340
  • 1VK_0408a
  • 1VK_0333
  • 1VK_0341a
  • 1VK_0342a
  • 1VK_0336
  • 1VK_0337
  • 1VK_0415
  • 1VK_0339
  • 1VK_0419arc

Po eni strani je Cactus takoj prepoznaven (sodobni) Citroën, zamenjati ga za, naprimer, Peugeot, ni mogoče. Po drugi strani pa je tudi dovolj prepoznaven, da nanj z drobnimi prstki dobrovoljno kažejo tudi otroci iz vrtca. Še bolj poseben želi biti v notranjosti. Prednja sedeža, denimo, dajeta vtis starinske zasnove enotne klopi. V resnici ni tako; sta med seboj ločena in nekako zložena iz dveh različno trdih materialov, zaradi katerih se telo vanju pogrezne, takrat pa pride do izraza tudi povsem spodobna bočna opora. Škoda le, da v komolčni opori med sedežema ni predala.

Spaček ali uradno 2CV je neponovljiv, sploh v časih, v katerih živimo, vseeno pa skuša Cactus vsaj delno naslediti njegov duh. A prav zato so bili pri Citroënu pred težko nalogo, kako uskladiti nostalgijo, varnostni paket, ceno in izbor opreme. Pri slednji mu z nekaj tolerance prav dosti ne manjka: ni merilnika vrtljajev, ni samodejnega pomika šip v prednjih vratih, ni navpičnega pomika zadnjih šip, ni deljivega naslonjala zadnje klopi. Danes se morda sliši odbijajoče, če avtomobil nima merilnika vrtljajev, ampak – ali gledate nanj? Samodejni pomik šip – koliko pa vas stane, če držite gumb tistih nekaj sekund? Navpični pomik šip v zadnjih vratih – kolikokrat pa ga zares potrebujete? Deljiva zadnja klop? No, to bi pravzaprav morda še najbolj prišlo prav.

A Cactus želi vozniku in potnikom uliti občutek zadovoljstva in ponuditi udobno vožnjo. Tudi 2CV ni imel hidravličnega vzmetenja in kmalu ga noben Citroën ne bo več imel. V Cactusu se udobno sedi, udobno vozi, prijetno počuti. Udobno je podvozje, razen na udarnih jamah. Pa tudi volan, ki je sicer precej posreden in daleč od športne natančnosti, omogoča lahkotno vožnjo.

  • 1VK_0297
  • 1VK_0305a
  • 1VK_0302
  • 1VK_0296
  • 1VK_0299
  • 1VK_0319
  • 1VK_0320
  • 1VK_0300
  • 1VK_0301
  • 1VK_0307
  • 1VK_0308
  • 1VK_0310a
  • 1VK_0311
  • 1VK_0316
  • 1VK_0317
  • 1VK_0318
  • 1VK_0389l
  • 1VK_0323
  • 1VK_0326l

Izbira vrste pogona se zdi pri Cactusu precej globoko na seznamu želja in zahtev, a se je pač treba odločiti tudi za to. Dizel ni slaba izbira, sploh zaradi porabe in prožnosti pri nizkih vrtljajih. Tu navduši tudi sistem zaustavitve in vnovičnega zagona motorja (pred semaforjem, …), ki je brezhiben in morda med najboljšimi ta hip. Še bolj kot takšen dizel v ta Cactus sodi robotiziran ročni menjalnik. Ja, tisti, ki je v osnovi klasičen ročni, a ima ob sebi nekaj hidravličnih pomagal ter nad sabo neko elektroniko, ki vse delo opravi namesto voznika. Voznik mora le izbrati, kam se želi peljati, za to pa so na armaturni plošči trije gumbi: N za prosti tek, R za vzvratno vožnjo in D za vožnjo naprej.

Preklopi med D in R so hitri in brezhibni, pretikanje med prestavami pa je še kar po starem počasno, kot bi ti menjalniki v poldrugem desetletju tehnično ne napredovali. Morda še bolj kot njegova počasnost zmoti način pretikanja: najprej hipno odvzame plin, nato (počasi) pretakne in spet hipno doda plin. Za potnike je to kar malce neprijetno, saj pri tem početju telo nelagodno omahuje naprej in nazaj.

Ima pa menjalnik odlično logiko pretikanja (kdaj in v katero prestavo), boljšo od večine običajnih samodejnih menjalnikov: ko voznik spusti plin ali ko vozi po klancu navzdol, ne pretakne v višjo prestavo. To gre še posebej lepo skupaj s tempomatom in v tej kombinaciji še posebej v naseljih s spusti.

Kdor se navadi vremena in politike, mu navajanje na takole motoriziran Cactus ne bo predstavljalo težav, je pa v Cactusu vseeno nekaj reči, ki utegnejo zmotiti. Samodejna klimatska naprava in tri stopnje intenzivnosti njene avtomatike se slišijo lepo, toda manjka reža na armaturni plošči skrajno desno, iz srednjih dveh pa (v toplih dneh) vselej piha nekomu v glavo že pri nežni nastavitvi pihanja.

Cielo, panoramska streha, vredna 450 evrov, je tudi na oko prijetna, saj obljublja veliko notranje svetlobe. A je te včasih le preveč in Cielo nima senčnika zanjo. Oko zapazi kar nekaj predalčkov okoli prednjih sedežev, a so le redki uporabni. Vsi so iz trde plastike, po kateri se stvari ‘vozijo’ levo in desno, iz nekaterih celo padajo pod noge pri običajnem zavijanju v križišču. In zadnja vrata, ki pokrivajo prtljažnik: utor za zapiranje je zgolj na desni strani (voznik, ki jih običajno zapira, prihaja z leve …) in prav zanimivo bi bilo vedeti, koliko je Citroën privarčeval s tem, da utora ni oblikoval še na levi strani.

Ko (če) se boste odločali za Cactus, pristopite z optimizmom in izberite rumenozelenega. Čeprav se vam bo morda ta barva zdela zanj preveč šablonska, je večina drugih preveč ‘mrtvih’ zanj. Cactus je vendarle po svojem značaju živahen avtomobil.

Vinko Kernc

Odčitki in meritve

Okoliščine meritev: temperatura okolice 12° C – suha cesta – stanje števca prevoženih kilometrov 11.205 km – vklopljen način ECO  – menjalnik v položaju D – gume 205/50 R 17 V Goodyear EfficientGrip – digitalni prikazovalnik trenutne porabe goriva (cifre, 1 decimalno mesto) – brez merilnika vrtljajev

Poraba in trušč

60 km/h: 2,5 l/100 km – 81 dB

100 km/h: 3,3 l/100 km – 85 dB

130 km/h: 6,6 l/100 km – 91 dB

160 km/h: 8,8 l/100 km – 93 dB

Testni krog: 6,1 l/100 km

Pohvale

+ ideja, videz zunanjosti

+ nostalgičen videz sedežev

+ prožen motor

+ udobje v vožnji

+ menjalnik: logika pretikanja ter preklopi med D in R

+ notranja prostornost

+ informacijski sistem (potovalni računalnik)

+ sistem stop/start

Graje

– počasno in sunkovito pretikanje menjalnika

– malo uporabnih predalov

– ni učinkovitega mesta za plastenko

– ni žepov na hrbtih sedežev

– neudobno podvozje na udarnih jamah

– utor za zapiranje zadnjih vrat le na desni strani

– ponoči neučinkovita kamera za vzvratno vožnjo

– slaba samodejnost klimatske naprave

– nedeljiva zadnja klop, stopnica pri podaljšanju prtljažnika

– panoramsko strešno okno brez senčila

– skopi osnovni merilniki

– nerodna ročica ročne zavore

Na kratko

Cactus je po imenu ena od izvedb Citroënovega C4, tehnično pa to ni in dobro je to vedeti vnaprej. Zmore pa gostiti povprečno družino in ji dobro služiti tako v mestu kot na cestah izven njega. Je tudi prijetna poživitev v vse bolj uniformirani družbi avtomobilov in dober kompromis opreme med tistim, kar res pride prav, in tistim, kar ni nujno imeti.

Cene

Citroen C4 Cactus e-HDi 92 Live: 17.020 evrov

Citroen C4 Cactus e-HDi 92 Shine: 19.820 evrov

Testni Citroen C4 Cactus e-HDi 92 Shine: ni podatka

(Cene so povzete z internetnih strani www.citroen.si.)

Tehnični podatki (proizvajalec)

Motor: 4-valjni – turbodizelski, neposreden vbrizg – gibna prostornina 1.560 cm3 – največji navor 230 Nm pri 2.750 – največja moč 68 kW (92 KM) pri 3.750/min

Pogon: robotiziran ročni menjalnik (6) – pogon spredaj

Voz in obese: kombilimuzina – samonosna karoserija, 5 vrat, 5 sedežev – spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikotna prečna vodila, stabilizator – zadaj poltoga prema, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki – volan z zobato letvijo, električen servo – gume 205/50 R 17 V Goodyear EfficientGrip

Mere: dolžina 4.157 mm – širina 1.729 mm – višina: ni podatka – medosna razdalja 2.595 mm – najmanjša razdalja od tal: ni podatka – rajdni krog 11,2 m – notranja širina spredaj 1.420 mm, zadaj 1.392 mm – prtljažnik 350/1.170 l – posoda za gorivo 50 l

Mase: vozilo 1.055 kg – dovoljena skupna obremenitev 550 kg – dovoljena obremenitev strehe: ni podatka

Zmogljivosti: največja hitrost 182 km/h – pospešek 0-100 km/h 11,4 s – poraba (kombiniran cikel) 3,5 l/100 km – izpust CO2 92 g/km

Foto: VK