Citroën C4 Cactus BlueHDi 100 Shine Citroën C4 Cactus BlueHDi 100 Shine
Ljubezen na prvi pogled Je kot ljubezen; pravega vzroka ne poznaš, a ti je pri srcu. S časom se pa ohladiš. *** Čuden tič,... Citroën C4 Cactus BlueHDi 100 Shine
Citroen C4 Cactus BlueHDi 100 Shine: s tem motorjem in s to opremo kar prepričljiv.

Citroen C4 Cactus BlueHDi 100 Shine: s tem motorjem in s to opremo kar prepričljiv.

Ljubezen na prvi pogled

Je kot ljubezen; pravega vzroka ne poznaš, a ti je pri srcu.

S časom se pa ohladiš.

***

Čuden tič, vam pravim. Igra na prvo karto, kaj vem, kot Marilyn Monroe, morda, te zakuri, s časom pa postane sitna baba. Cactus zakuri velik del populacije, to je jasno, prodajne številke so zgovorne, tudi na oni strani naše doline, tam, kjer govorijo drugačne jezike od našega.

  • 1VK_4863ar
  • 1VK_5181a
  • 1VK_5026ac
  • 1VK_4866c
  • 1VK_4861
  • 1VK_4859
  • 1VK_4854
  • 1VK_4838
  • 1VK_4839
  • 1VK_4855
  • 1VK_4840
  • 1VK_5183
  • 1VK_4868
  • 1VK_4847
  • 1VK_4850
  • 1VK_4841
  • 1VK_4845

Vse, kar ste prebrali o Cactusu, še vedno nesporno drži. Ali vsaj večina. Marsikaj, kar danes običajno in v splošnem smatramo za slabo, mu je tudi lahko odpustiti. Tudi tisto nerodno ročico ročne zavore smo mu, pa se je zdaj v tem znašla drugačna, takšna, kot je pri (skoraj) vseh avtomobilih, ki imajo klasično mehansko ročno zavoro. In ni edini, ki ima volanski obroč nastavljiv le po višini.

Primorcem odsvetujem takšno kombinacijo; temno moder vpije ogromno sončne energije, panoramska streha je čudovita, a je ni moč zasenčiti, klimatska naprava pa ne zmore. Pri 30 stopinjah zunaj tudi v položaju ‘fast’ ne zmore. Vsaj delček tega prevzemajo tudi slabo razporejene šobe na armaturni plošči, tista skrajno desno pa sploh manjka. In potem, ko se stemni, avtomatika klimatske naprave pošilja preveč toplega zraka v noge. Na Gorenjskem bo najbrž topoglednih težav manj.

  • 1VK_5141
  • 1VK_5140
  • 1VK_5146a
  • 1VK_5147
  • 1VK_5139
  • 1VK_5144a
  • 1VK_5149a
  • 1VK_5151
  • 1VK_5153
  • 1VK_5154
  • 1VK_5156a
  • 1VK_5157ab
  • 1VK_5150
  • 1VK_5173waw
  • 1VK_5175alwb
  • 1VK_5177alwb

Na prednjih sedežih ni dosti zamer. Tipični kupci najbrž ne bodo pogrešali merilnika vrtljajev, kdo ve, tistega za temperaturo hladilne tekočine pa še manj. Škoda tudi, da predvajalnik glasbe nima gumba za pavzo (niti za zaustavitev predvajanja), vsaj zdelo se je tako, če ga nisem našel, je to le znak, da so ga dobro skrili.  A, kot rečeno, to so malenkosti, vključno z dizelskimi tresljaji, ki jih je predvsem v prostem teku nekaj več kot pri današnjih tako velikih in dizelsko gnanih avtomobilih. Še trušč se zdi bolje zadušen – tja do 100 kilometrov je manjši kot pri njemu podobnih avtomobilih, nad to hitrostjo pa se nekoliko poveča v primerjavi z omenjenimi.

Ne bi pa želel dlje sedeti na zadnji klopi, ker je tam najbrž hitro dolgčas. Potnikom sta namenjena po en predal v vsakih vratih in po en žep na vsakem hrbtu prednjih sedežev. Ni pa čisto nobene lučke, električne vtičnice, sredinske komolčne opore, mesta za kakršnokoli obliko embalaže pijače (v celem Cactusu je eno samo mesto za pločevinko spredaj), zračnih rež, ki bi se jim dalo nastavljati smer pihanja, še šip ni moč odpreti – te se pustijo le odriniti zadaj navzven za par centimetrov.

  • 1VK_5166
  • 1VK_5168
  • 1VK_5169
  • 1VK_5170
  • 1VK_5171

Cactus se želi predstaviti tudi kot družinski avtomobil, kar bi pomenilo imeti le njega za družino treh ali več ljudi. Ti kdaj tudi kam gredo ali kaj peljejo kar tako iz kakega drugega razloga. Luknja zadaj je velika, krasno. Tam so še lučka plus pritrdišča za mrežo. A to je to. Vse drugo je kot pri Stoenkah, če se jih še kdo spomni: podre se naslonjalo zadnje klopi le v celoti (ni deljivo), podrto ostane precej poševno in napravi nerodno stopnico; ni dvojnega dna oziroma višinsko prilagodljivega dna; in ni predalov na bokih. Tudi podiranje naslonjala zadnje klopi zahteva sposobnost Barbapape (ko smo ravno v času Stoenk), saj je treba hkrati stisniti dva gumba, ki sta vsak na svojem koncu vrha naslonjala.

Če bi hoteli v zadek Cactusa potisniti škatlo, bi ta smela biti največ 87 centimetrov široka (znotraj je potem širine kakih 100 centimetrov), 90 visoka in dolga okoli 60. Pri podrti zadnji klopi se zdi še bolje, dolžine nastane za približno 140 centimetrov, kar so kar dobre številke. Prostornina zadaj je pohvalna.

Ena od svetlih točk testnega Cactusa je bil tudi njegov motor. Danes 100 ‘konj’ ni več zagotovilo za športnost v tako velikih avtomobilih in Cactus navkljub nekaj lažji gradnji ni izjema. Pri avtocestnih hitrostih je že nekoliko slaboten, sploh če ga naloženega poženete v kak naš domači klanec, je pa tja do 100 kilometrov na uro kar živahen.

A na športnost pozabite, približevanje fizikalnim mejam namreč izkazuje slabo lego na cesti. Ne razumite narobe: Cactus je predvidljiv avtomobil, ima pa slabo lego na cesti in slab volan. Eno z drugim vas še tako zagretega hitro prepriča, da odnehate s takšnim početjem. Eden od otipljivih dokazov za to je tudi dejstvo, da se stabilizacijski sistem na običajni cesti v ovinkih pogosto oglaša, tudi če vozite nekako v ritmu običajnega prometa. Vse skupaj morda niti ni slabo – pri zmerni vožnji se lagodno počutijo tako voznik kot potniki, pri hitri pa se danes prehitro poveča možnost praznjenja denarnice s strani državnih organov.

Ne glede na način vožnje pa se tale Cactusov motor izkaže za zelo varčnega. Porabo plinskega olja je skoraj nemogoče spraviti preko 7 in nemogoče na 9 litrov za 100 kilometrov. Povprečje na testu je ugodno presenetilo tudi mene. In to je najbrž eden od ključnih argumentov Cactusa – poleg tega, da se pač človek vanj zaljubi kar tako, na prvi pogled.

Vinko Kernc

Odčitki in meritve

Okoliščine meritev: temperatura okolice 20° C – suha cesta – stanje števca prevoženih kilometrov 11.560 km – vklopljen način ECO  – menjalnik v 5. prestavi – gume 205/05 R 17 V Goodyear Efficient Grip – digitalni prikazovalnik trenutne porabe goriva (cifre, 1 decimalno mesto)

Poraba in trušč

60 km/h: 1,9 l/100 km – 84 dB (4. prestava)

60 km/h: 2,1 l/100 km – 91 dB

100 km/h: 3,7 l/100 km – 85 dB

130 km/h: 5,0 l/100 km – 94 dB

160 km/h: 8,0 l/100 km – 97 dB

Testni krog: 5,9 l/100 km

Pohvale

+ motor: prožnost, poraba

+ prikupna zunanjost

+ udobje zmerne vožnje

+ notranja prostornost

+ velikost prtljažnika

+ panoramska streha

+ avdio sistem z notranjim diskom

+ kamera za vzvratno vožnjo, navigacijska naprava, ogrevanje sedežev, tempomat

+ informacijski sistem (potovalni računalnik)

Graje

– nima mest za odlaganje plastenk

– panoramsko strešno okno nima senčila

– učinkovitost klimatske naprave

– volanski obroč je nastavljiv le v višino

– nedeljivo naslonjalo zadnje klopi, fiksna sedala

– opremljenost in udobje zadnje klopi

– skopi merilniki

– ogledalce le v voznikovem senčniku

– skopa notranja osvetlitev

Na kratko

Če imaš nekoga rad, mu (nekaj) napak ni težko odpustiti, in Cactus je narejen tako, da ga imajo ljudje radi. Da se vanj zaljubijo na prvi pogled. Videl sem rdeče in peščene in rumenozelene, vsi so prikupnejši od takole pusto temno modre, priporočam pa ta motor in ta paket opreme. A vseeno pred nakupom preverite, koliko bi tako motoriziran in opremljen stal običajen C4.

Cene

Citroen C4 Cactus BlueHDi 100 (Feel): 17.920 evrov

Citroen C4 Cactus BlueHDi 100 Shine: 19.730 evrov

Testni Citroen C4 Cactus BlueHDi 100 Shine: 20.210 evrov

(Če ni drugače označeno, so navedene cene z uradnega cenika in ne upoštevajo posebnih akcijskih ponudb.)

Tehnični podatki (proizvajalec)

Motor: 4-valjni – turbodizelski, neposreden vbrizg – gibna prostornina 1.560 cm3 – največji navor 254 Nm pri 1.750 – največja moč 70 kW (100 KM) pri 3.500/min

Pogon: ročni menjalnik (5) – pogon spredaj

Voz in obese: kombilimuzina – samonosna karoserija, 5 vrat, 5 sedežev – spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikotna prečna vodila, stabilizator – zadaj poltoga prema, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki – volan z zobato letvijo, električen servo – gume 205/05 R 17 V Goodyear Efficient Grip

Mere: dolžina 4.157 mm – širina 1.729 mm – višina 1.530 mm – medosna razdalja 2.595 mm – najmanjša razdalja od tal: ni podatka – rajdni krog 11,2 m – notranja širina spredaj 1.420 mm, zadaj 1.392 mm – prtljažnik 350/1.170 l – posoda za gorivo 50 l

Mase: vozilo 965 kg – dovoljena skupna obremenitev 535 kg – dovoljena obremenitev strehe: ni podatka

Zmogljivosti: največja hitrost 167 km/h – pospešek 0-100 km/h 12,9 s – poraba (kombiniran cikel) 3,1 l/100 km – izpust CO2 82 g/km

Foto: VK