Citroën C-Elysee BlueHDi 100 BVM Shine Citroën C-Elysee BlueHDi 100 BVM Shine
Malo denarja, malo ‘muzike’? Ne čisto tako … Pred časom so se pojavljali kot gobe po dežju. Nizkocenovniki so bili moda, vsekakor tudi tržna... Citroën C-Elysee BlueHDi 100 BVM Shine

Citroën C-Elysee BlueHDi 100 BVM Shine: klasična štirivratna limuzina, ki te lahko naredi sproščenega.

Malo denarja, malo ‘muzike’? Ne čisto tako …

Pred časom so se pojavljali kot gobe po dežju. Nizkocenovniki so bili moda, vsekakor tudi tržna zahteva. Filozofija je pregovorna – malo denarja, malo ‘muzike’. A ni vedno tako. In predvsem ni nujno, da je to zgolj slabo.

***

C-Elysee je Citroënov adut v tej kategoriji, oblikovno klasična štirivratna limuzina, mersko pa avto nižjega srednjega razreda. In ker je po značaju nizkocenovnik, je nujno in logično najprej nekaj zapisati o ceni oziroma cenah. V modelski izvedbi BlueHDi 100 BVM Shine, kar pomeni, da ga poganja 1,6-litrski dizel v kombinaciji z ročnim 5-stopenjskim menjalnikom in opremskim paketom Shine, je naprodaj za 15.140 evrov. Testni avto je imel še nekaj dodatne opreme in je zato cena poskočila na 16.900 evrov! To pa je že številka, ki C-Elysee občutno oddaljuje od nizkocenovnosti, kajti za ta denar si je mogoče omisliti že marsikaj drugega in to brez malce nerodnega pridevnika. Ampak v najcenejši verziji (PureTech 82 Feel) je ta Citroën na voljo že za 9.790 evrov, kar je sicer končna cena v primeru financiranja, vendar je to že nekaj povsem drugega. In vendar je nujno dodati tisto znano resnico – oprema pogosto ‘naredi’ avtomobil in ko je je manj, so tudi občutki precej drugačni.

Klasične štirivratne limuzine zelo različnih mer in tudi razredov na slovenskem in večini drugih evropskih trgov nimajo kakšne velike množice občudovalcev oziroma kupcev. Razlaga se zdi dokaj preprosta: so manj praktične oziroma uporabne tedaj, ko gre za prtljažni prostor in izkoristek notranjosti. Toda na slovenskem trgu se C-Elysee kar dobro drži (v letošnjih devetih mesecih je bilo po statistiki Jato Dynamics prodanih 137 vozil, kar se sicer zdi malo, a vendarle bistveno več kot se je to posrečilo neposredni konkurenci), vendar je očitno, da sta podkaravanški okus in kupec v tem pogledu tipično evropska.

  • IMG_6631ac
  • IMG_6634ac
  • IMG_6637law
  • IMG_6640aw
  • IMG_6641l
  • IMG_6653a
  • IMG_6650la
  • IMG_6645rla
  • IMG_6651la

C-Elysee v oblikovnem pogledu seveda ne ponuja kakšnega posebnega presežka in tega tudi ni bilo mogoče pričakovati. Nekoliko odebeljen zadek napoveduje zelo pomemben adut tega Citroëna: velik prtljažnik, ki v osnovi ponuja kar 506-litrsko prostornino. Zraven gredo znane pomanjkljivosti, verjetno tisto, kar moti oziroma ob tehtanju nagne tehtnico na stran kombilimuzine ali celo kombija – visok in zato neroden prtljažni/nakladalni rob in ob podrtih zadnjih sedežih dokaj skromna odprtina v potniški prostor. Ampak to so že dolgo znane nerodnosti in je precej težko verjeti, da jih odkriješ in se jim čudiš po tistem, ko je avto že v domači garaži.

Notranjost z armaturo vred je pravzaprav klasična – kot je klasična karoserijska podoba. Prednja sedeža ponujata povsem spodobno udobje, ni kakšne posebne bočne opore, a gre. Udobno je zadaj in to še posebej za dva, ki sta lahko nekaj višja in tudi obilnejša. Še bolj ugodno je, da se zadnja vrata odpirajo razveseljivo široko, kar omogoča preprost vstop in seveda izstop. Materiali so solidni, najbolj natančni bi verjetno zmogli prepoznati slabšo plastiko armature – malo potrkajo po njej in je vse jasno –, a kakšne posebne nizkocenovnosti pri končni izdelavi ni opaziti. A vendarle ne moreš spregledati: volan je žal nastavljiv samo po višini in ne tudi po globini, predal pred sovoznikom nima lučke, ob prižganih lučeh je informacijski zaslon zelo težko berljiv, malce se moraš potruditi pri nastavitvah ročne klimatske naprave in zapiranje pokrova prtljažnika je preveč pločevinasto, da bi to lahko preslišal. Ko pogledaš notranji del prtljažnih vrat in tisti del med prtljažnikom in zadnjimi sedeži, ti je malce bolj jasno, zakaj nizkocenovnik – nobene izolacije, le gola pločevina. In verjetno je tako še marsikje oziroma tam, kjer ne vidiš.

Dizelskemu štirivaljniku, ki zmore kar prepričljivih ali nič posebej slabotnih 73 kilovatov oziroma 90 ‘konj’, ni mogoče očitati nobene nizkocenovnosti. Kar zgledno živahen, lepo usklajen s petstopenjskim ročnim menjalnikom (šesta prestava bi bila čisto odveč), s povsem primernimi zmogljivostmi (več kot 180 kilometrov na uro največje hitrosti), pa seveda s povprečno porabo 5,8 litra, kar pa je precej blizu nizkocenovnosti – tokrat seveda v dobrem pomenu). A to je kljub vsemu bistveno več, kot napoveduje tovarna z obljubljenimi povprečnimi 3,8 litra. Je pa zvočna izolacija potniškega prostora vendarle skromnejša, tega ne moreš prezreti ali preslišati in je morda najočitnejši dokaz tolikokrat omenjenega porekla.

Kaj torej? Citroen C-Elysee je sproščen avto ali pa je lahko takšen njegov lastnik. Nima posebnih hib, nima niti 300 strani navodil, ki jih moraš prebrati, da bi se vozil. Sedeš vanj, poženeš motor in se odpelješ. Ko spusti guma, se ti ni treba mučiti z raznimi sodobnimi ‘kiti’, ker imaš v prtljažniku čisto pravo rezervno kolo. Malce spominja na čase, ki jih že zdavnaj ni več – v dobrem smislu. Tudi ni zgolj varianta za one, ki nimam(j)o dovolj denarja za kaj drugega. Je verjetno prava priložnost za tiste, ki imajo dovolj, da bi si lahko omislili bistveno dražji in imenitnejši avto, a se jim to ne zdi pomembno oziroma pametno. In se njihov dan ne začne z rentgenskim in zato stresnim pregledom, ali je karoserija čez noč dobila kakšno prasko.

Janez Kovačič

Pohvale

+ velik prtljažnik

+ udobno sedenje zadaj, precej prostora predvsem za noge

+ široko odpiranje zadnjih vrat

+ uporabna, kratka in zlahka razumljiva navodila za uporabo

Graje

  • – visok nakladalni prtljažni rob
  • – ob podrtih/zloženih zadnjih sedežih nastane stopnica
  • – ob prižganih lučeh težko berljiv večopravilni zaslon
  • – nastavitev volanskega obroča le po višini
  • – pločevinast zvok ob zapiranju pokrova prtljažnika
  • – nerodno nastavljanje tempomata

Na kratko

Ne le za tiste, ki si ne morejo omisliti dražjega avtomobila, pač pa tudi za one, ki se z avtomobilsko pločevino nočejo obremenjevati.

Cene

Citroën C-Elysee Pure Tech 82 Feel: 9.790 evrov

Citroën C-Elysee BlueHDi 100 BVM Shine: 15.140 evrov

Testni Citroën C-Elysee BlueHDi 100 BVM Shine: 16.900 evrov

Odčitki in meritve

Okoliščine meritev: temperatura okolice 23° C – suha cesta – stanje števca prevoženih kilometrov 7.263 – menjalnik v 5. prestavi – gume 195/55 R 16 Michelin Energy Saver

Poraba in trušč

60 km/h, 1600/min: 3,2 l/100 km – 89 dB

100 km/h, 2000/min: 3,7l/100 km – 90 dB

130 km/h, 2500/min: 4 l/100 km – 93 dB

160 km/h, 3000/min: 6,8 l/100 km – 94 dB

Testni krog: 5,8 l/100 km

Tehnični podatki (proizvajalec oziroma zastopnik)

Motor: 4-valjni – turbodizelski, neposreden vbrizg – gibna prostornina 1560 cm3 – največji navor 254 Nm pri 1.750/min – največja moč 73 kW (99 KM) pri 3.5750/min

Pogon: ročni menjalnik (5) – pogon spredaj

Voz in obese: limuzina – samonosna karoserija, 4 vrata, 5 sedežev – spredaj pomožen okvir, posamične obese, vzmetne noge, trikotna prečna vodila, stabilizator – zadaj poltoga prema, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki, stabilizator – volan z zobato letvijo, električen servo – gume 195/55 R 16 Michelin Energy Saver

Mere: dolžina 4.419 mm – širina 1.748 mm – višina 1.466 mm – medosna razdalja 2.652 mm – najmanjša razdalja od tal: ni podatka – rajdni krog 10,7 m – prtljažnik 506 dm3 – posoda za gorivo 50 l

Mase: vozilo 1.090 kg – dovoljena skupna obremenitev 1.585 kg – dovoljena obremenitev strehe ni podatka

Zmogljivosti: največja hitrost 183 km/h – pospešek 0-100 km/h 10,8 s – poraba (kombiniran cikel) 3,8 l/100 km – izpust CO2 98 g/km

Foto: JK