Bugatti Chiron Bugatti Chiron
Bugatti Chiron

Več kot zgolj dirkaška tehnika za ‘civilno’ rabo in na 420 kilometrov na uro omejena hitrost: Bugatti Chiron.

Sanjam!

Želja po bogastvu in nečimrnosti izražanja je stara toliko kot človek. Ko gre za avtomobile, ni nič bolj razkošnega, močnega, hitrega in prefinjenega kot je Bugatti Chiron s 1.500 ‘konji’. Z mesta do 100 pospeši v manj kot 2,5 sekunde, doseže 420 kilometrov na uro in stane 2.400.000 evrov!

***

  • _BG-Gold_187
  • _BG-Gold_211
  • _BG-Gold_233
  • _BG-Gold_226
  • _BG-Gold_182
  • _BG-Gold_145
  • _BG-Gold_213
  • _BG-Gold_203
  • _BG-Gold_218
  • _BG-Gold_221
  • _BG-Gold_220
  • _BG-Gold_235
  • _DSC D5024
  • _BG-Gold_263
  • _BG-Gold_229
  • _BG-Gold_243
  • _BG-Gold_250
  • _BG-Gold_264
  • _BG-Gold_023
  • _BG-Gold_024
  • _BG-Gold_159
  • _BG-Gold_158
  • _BG-Gold_160
  • _BG-Gold_015
  • _BG-Gold_016
  • _BG-Gold_260
  • _DSC D5037

Pojem ‘velik motor’ dobiva tu dosti večji pomen kot običajno, na kar opozarja velikost gumba na levi strani volanskega obroča z belim napisom ‘Engine’. Pritisk nanj zgane fantastično arhitekturo 16 valjev v obliki črke W (v praksi gre za dva motorja V8) s silnim zvokom, ki zahteva priprave na ukrepanje. Stroj ima štiri turbopuhala in razvije 1.500 ‘konj’ pri 6.700 vrtljajih v minuti ter 1.600 Njutonmetrov med 2.000 in 6.000 vrtljaji v minuti (praktično neomejena elastičnost, hipen odziv), izjemno hiter dvosklopčni DSG s 7 prestavami pa učinkovito pretika v obe smeri, zaradi česar je vožnja še bolj razburljiva, divja, absurdna, hudičeva – opis voznih občutkov Chirona povsem izčrpa zakladnico pridevnika hitro!

Pospeševanje Chirona je halucinacijsko: z mesta do 100 v manj kot 2,5 sekunde, do 200 v manj kot 6,5 sekunde in do 300 v manj kot 13.6 sekunde. Zaradi zaščite mehanskih delov (in večje varnosti …) je največja hitrost elektronsko omejena, tokrat pa s funkcijo, ki ponuja dve nori ravni največje hitrosti, 380 ali 420 kilometrov na uro. Druga je na voljo zgolj ob aktivaciji drugega ključa Bugatti, ki so ga imenovali ključ ‘Speed’. Analiza trga hiperšportnikov kaže, da se s Chironom lahko kosa Koenigsegg, a je res, da ima ‘Šved’ za pogon 5.0 V8 biturbo plus tri elektromotorje, a v soočenju s Chirononm izgubi pri zmogljivostih na cesti: od 0 do 100 v 2,8 sekunde in ‘le’ 410 kilometrov na uro. Ekskluzivno vstopnico v to prvenstvo imata še LaFerrari (963 ‘konj’) in McLaren P1 (916 ‘konj’).

Chiron ima dve omejitvi hitrosti: 380 ali 420 kilometrov na uro. Druga zahteva uporabo ključa ‘Speed’, ki po aktivaciji zmanjšuje zračni upor in prilagaja druge avtomobilske sisteme. Če bo voznik pri vožnji pretiraval, bo sistem samodejno spustil omejitev nazaj na 380 kilometrov na uro …

Pospeševanje Chirona je tako nadnaravno kot zaviranje: sistem vključuje štiri ogljikokeramične kolute (premer prednjega je 420 milimetrov) in ima podporo zadnjega spojlerja, ki lahko deluje tudi kot zračna zavora. V tem primeru pride tudi do pojemka velikosti 2 ‘g’; s 100 kilometrov na uro dvotonec potrebuje za ustavitev le 31,3 metra. V pilotski kabini gre pri tem, če odmislim hladen pot na čelu, vse gladko – zaradi preprostosti nadzora in predvidljivost reakcij.

  • _BG-Gold_071
  • _BG-Gold_031
  • _BG-Gold_032
  • _BG-Gold_175
  • _BG-Gold_176
  • _BG-Gold_172
  • _BG-Gold_056
  • _BG-Gold_058
  • _BG-Gold_060
  • _BG-Gold_025
  • _BG-Gold_029
  • _BG-Gold_174
  • _BG-Gold_039
  • _BG-Gold_049
  • _BG-Gold_066

Ta hiperšportni kupe je dolg 4,54 metra in ima kot njegov predhodnik Veyron le dva sedeža. Gume Michelin mer 285/35 R20 in 355/25 R21 so posebej razvite zanj in (skoraj) trgajo asfalt med močnima pospeševanjem in zaviranjem. Voznik sedi udobno, njegov vrhunski informacijski sistem pa se pojavlja na treh digitalnih zaslonih. Med drugim se, kar je nadvse primerno, količina informacij z naraščajočo hitrostjo manjša, da voznik ohrani visoko raven koncentracije.

Na levi strani volanskega obroča, simetrično glede na gumb ‘Engine’, je še en velik moder gumb. Ta ne zažene motorja, temveč služi za izbiro enega od treh voznih programov ali izbiro načina ‘Lift’, ki vklopi najvišji položaj pnevmatskega vzmetenja (spredaj in zadaj ga dvigne na višino 125 milimetrov od tal) za lažji in varnejši dostop v – na primer – garažo. Vozni programi EB, avtocesta in največja hitrost spreminjajo parametre nadzora stabilnosti, motorja, krmiljenja, pogona in podvozja ter aktivnega aerodinamičnega sistema, ki je pomemben za ohranjanje stabilnosti pri velikih hitrostih in močnih pojemkih.

Za volanom Chirona: José Caetano, portugalski član žirije Autobest.

EB je samodejni način, ki deluje do hitrosti 180 kilometrov na uro. Tu se aktivira avtocestni sistem, ki karoserijo nekoliko približa tlom (za las bolj pa na prednjem delu) za lažje vzdrževanje velikih hitrosti. Noben od programov pa, kot rečeno, ne omogoči vožnje do 420 kilometrov na uro. A ne glede na izbrani način je ta avtomobil lahkotno voziti – hitro ali počasi –, kar omogoča predvsem njegov odličen navor. Še posebej na zaviti cesti  je z njim užitek voziti tudi na račun neposrednega volana, natančnega vodenja koles, vrhunskega vzmetenja, bliskovitega menjalnika in vsega skupaj v kombinaciji z dirkaško nizkim težiščem. Vse skupaj ohranja Bugatti na pravi poti, s čimer se vrnemo na začetek besedila. Nekje sem zasledil dvome o ‘ raison d’être’ (namen, smisel) Bugattija Chirona … Spomnimo se sredinskega motorja za sedežema, odlične masne razdelitve, 8-litrskega 16-valjnika … Ta avtomobil so očitno sanje, združene z najsodobnejšo tehnologijo in s potrebo, ki je stara toliko kot človek, ki je vedno ljubil bogastvo izražanja in nečimrnost. Skoraj dva in pol milijona evrov velika naložba v ta avtomobil je brez dvoma vredna več kot denar, naložen v banko!

José Caetano

Bugatti Chiron: tehnični podatki (klikni na sliko za povečavo)