BMW X5 3.0d xDrive BMW X5 3.0d xDrive
Športno terenski klasik iz Münchna Dolg, tudi širok, seveda visok, skratka, zajeten kos avtomobilske pločevine. Recimo, da je to definicija velikega športnega terenca. Če... BMW X5 3.0d xDrive
Po lanski temeljiti prenovi, sedaj govorijo o tretji generaciji, je X5 v dolžino veliko pridobil in je v svojem razredu med daljšimi, ne pa najdaljši. Mu pa zlahka dodaš še vrsto drugih pridevnikov.

Po lanski temeljiti prenovi, sedaj govorijo o tretji generaciji, je X5 v dolžino veliko pridobil in je v svojem razredu med daljšimi, ne pa najdaljši. Mu pa zlahka dodaš še vrsto drugih pridevnikov.

Športno terenski klasik iz Münchna

Dolg, tudi širok, seveda visok, skratka, zajeten kos avtomobilske pločevine. Recimo, da je to definicija velikega športnega terenca. Če zraven dodam, da je tudi – po pogledih sodeč – v teh krajih zelo želen, bi smelo biti skoraj jasno – BMW X5.

Münchenski športni terenec bi bil po človeških merilih ta hip pubertetnik, saj so ga prvič pokazali 1999 v ameriškem Detroitu. Doslej je doživel precej prenov, zadnjo in obsežnejšo lansko spomlad, ko je v dolžino pridobil skoraj 20 centimetrov. Pomeni, da se bavarska avtomobilska hiša nekako ne zmeni za modni, vsaj v zadnjem času, ‘downsizing’, ki časti zmanjševanje tako mer kot tudi gibnih prostornin motorjev in še kaj. X5 je torej na tem svetu že toliko časa, da ga je mogoče uvrstiti med klasike v tem razredu, v katerem mu resno konkurenco delata še daljši Audi Q7 in pa nekaj krajši Mercedes-Benz ML, medtem ko na precej ostareli Volvo XC90 bolj ali manj zavestno pozabljam. Toda ne moreš in skoraj ne smeš prezreti njegove višine, pa ne tiste zunanje, pač pa višine sedenja. Tržna privlačnost športnih terencev vseh razredov tiči prav v tem: ker se sedi visoko, se dobro vidi tako rekoč naprej in nazaj, pa tudi na levo in desno, še bolj pomembno pa je za določeno publiko to, da z lahkoto zlezeš na in s sedeža. In tukaj X5 ponuja manjšo zadrego – če si centimetrsko in kilogramsko nekako povprečen ali običajen, z razmeroma visokega prednjega sedeža nekako zdrsiž, nanj pa moraš splezati, vsaj malo. Prav bi recimo prišel ročaj na notranji strani prvega opornika strehe – kot so ga imeli takšni avtomobili nekoč – a tega v svetovljanskem BMW ni več. Malenkost, ki je kaprica? Morda, a z leti ugotoviš, da ti prav malenkosti zelo olajšajo ali pa precej zagrenijo življenje. In ne le avtomobilsko…

  • IMG_1059aw
  • IMG_1069aw
  • IMG_1067a
  • IMG_1072a
  • IMG_1048a
  • IMG_1054a
  • IMG_1070aw
  • IMG_1062a
  • IMG_1065a
  • IMG_1066a

Če se v X5 vrti dizelski vrstni šestvaljnik, ki je med slovenskimi kupci najbolj pogosta izbira – kar me sploh nič ne čudi – in je dodan osemstopenjski samodejni menjalnik, si smeš skoraj zlahka priznati, da gre za prepričljivo, naj rečem izvrstno kombinacijo. X5 ni kilogramski lahkokategornik – tehta 2145 kilogramov, medtem ko je največja dovoljena masa skoraj tri tone oziroma 2.780 kilogramov – toda dizel je vsem zahtevam skoraj zlahka kos. Če ti gre dizelsko oglašanje agregata morda na živce (a je vprašanje, zakaj si omisliš avto v tej varianti!), ni problema, kajti motor oziroma avtomobil je znotraj nekakšna zvočno izolirana celica. Skoraj orjaški navor tudi zahtevnejša voznika ne pusti na cedilu, končna hitrost zanesljivo odplakne morebitni občutek podhranjenosti ali podrejenosti, a se znova vprašaš, zakaj tovarna (pa ne le BMW, da ne bo pomote) navaja povprečno porabo 6,2 litra, ko pa je 8,5 ali še pol litra več tista običajna oziroma realna številka. Konjenica pod motornim pokrovom ni skromna v nobenem pogledu in to je treba vedeti ob prvem zagonu motorja, še bolj tedaj, ko prvič bolj resno pohodiš pedal za plin.

Nekoč je bilo razumljivo in skoraj nujno, da se premijska avtomobilska ponudba – in BMW oziroma Beemveji zanesljivo spadajo v to kategorijo –  komaj kaj zmeni za praktičnost, uporabnost, prostornost in kar je še takšnega. Toda časi so se spremenili (končno se münchenska tovarna pojavlja s pogonom na prednji kolesni par in kompaktnim enoprostornikom) in tudi zato ima recimo tale patricijski X5 dvojno prtljažno dno oziroma pokrov, ki ga enostavno dvigne teleskopski blažilnik, zato se naslonjalo zadnjih sedežev uporabno in lahkotno zloži v razmerju 60/40 in ustvari skoraj ravno dno, tudi prostornost sedenja za voznikom in sovoznikom je več kot zgledna in so pozabljeni časi, ko si se spraševal, kam izginejo vsi centimetri, ki so napovedovali več kot prepričljivo udobje. Bi si pa zaslužil  nekaj uglednejši prtljažni rolo, saj je ta premehak in preveč mlahavo prekriva vsebino prtljažnika.

BMW X5 je v teh krajih opazen in želen avtomobil. To zlahka ugotoviš, skoraj čutiš. Toda čeprav večina ne ve oziroma ne more vedeti, da dodatna oprema avto podraži za dobrih 22 tisoč evrov, te njihovi pogledi sumničavo sprašujejo – kje si dobil toliko denarja?! Razlika je očitna – nekoč so ti ga samo zavidali…

Janez Kovačič

Na kratko

Mogočen in opazen, pa, hvala bogu, udoben in prostoren, z motorjem, ki zmore precej zlahka ustreči zelo raznolikim željam. In ker prihaja iz premijske avtomobilske hiše, ne bo parkiran v vsaki drugi slovenski garaži. Žal.

Cena: BMW X5 xDrive 30d aut.: 68.000 € (osnovna izvedenka), opisani avto pa je stal 90.366 evrov.

Foto: JK

Tehnični podatki BMW X5 3.0d xDrive

Tehnični podatki BMW X5 3.0d xDrive