BMW 218d Active Tourer BMW 218d Active Tourer
Bavarska revolucija Sprejeli so ga tako rekoč na nož. Morda pričakovano. Revolucija nikogar ne pusti neprizadetega, hladnega. Naredili so dva naglavna ‘greha’: pogon so... BMW 218d Active Tourer
Že dolgo ni bilo Beemveja, ki bi zbujal toliko pozornosti – pa ne zaradi izjemnih zmogljivosti in podobnega ...

Že dolgo ni bilo Beemveja, ki bi zbujal toliko pozornosti – pa ne zaradi izjemnih zmogljivosti in podobnega …

Bavarska revolucija

Sprejeli so ga tako rekoč na nož. Morda pričakovano. Revolucija nikogar ne pusti neprizadetega, hladnega. Naredili so dva naglavna ‘greha’: pogon so preselili na prednji kolesni par in se zapeljali  med enoprostornike ali limuzinske kombije. Je to sploh še Beemve? Nesmiselno vprašanje.

Dogajanje z Active Tourerejem dokazuje nedoslednost in hkrati stereotipnost avtomobilskega sveta. Tovarna belomodrega znaka, pojem izrazite, pa kljub temu še znosne ali obvladljive (da ne rečem vsakdanje) športnosti, je puristom zadala smrtni udarec. Toda človeški spomin je silno nezanesljiva reč: nekoč so pri Porscheju, tovarni, ki je športnosti in butičnosti  zaprisežena še bolj kot BMW, prepričano trdili, da se v njihovih avtomobilih nikoli ne bo vrtel dizel. Ne spomnim se, ali so bili morda prepričani, da tudi športni terenec škoduje njihovemu imidžu. Kakorkoli že, Cayenne je že leta najbolje prodajani Porsche, dizelski agregat pa veliki zmagovalec pred vsemi drugimi motorji! Verjetno v Münchnu poznajo to zgodbo, se spomnili na tisto ‘nikoli ne reci nikoli’ in nastal je Active Tourer. Ker tudi BMW ne more večno živeti od (nekdanje) športne slave in ker se avtomobilski svet vrti precej drugače kot pred leti, je rojstvo kompaktnega enoprostornika alias limuzinskega kombija logično, celo nujno. Toliko o ‘grehih’.

  • IMG_2664ar
  • IMG_2647ca
  • IMG_2666
  • IMG_2656a
  • IMG_2665
  • IMG_2652a
  • IMG_2646
  • IMG_2650a
  • IMG_2644
  • IMG_2645a
  • IMG_2639
  • IMG_2648a

V oblikovnem pogledu 218d Active Tourer ni presežek, nikakršna revolucija. Razumljivo. Pri limuzinskih kombijih je kaj malo prostora za oblikovne posebnosti. Končno s tem avtom vozijo (ali si to želijo) v zelje Mercedesu razreda B (ki gre, le mimogrede, že leta zelo dobro v promet), ki se tudi ne more pohvaliti s podobo, ki bi navduševala po dolgem in počez. Ko imaš v misliš množico kupcev, in ta Beemve je malo manjšim množicam v resnici tudi namenjen, moraš zadovoljiti ustaljen, naj rečem precej običajen okus. Zato je Active Tourer takšen, kot je – stilistično preprost, toda s pomembnim dodatkom – z znamenitima ledvičkama in belomodrim znakom na prednji maski. Patricij v svetu (enoprostorskih) plebejcev.

Načeloma in sicer je bistvo avtomobilov, kot je Active Tourer, notranja prostornost, pravzaprav uporabnost. Jasno, namenjen je ali naj bi bil predvsem družinski uporabi, vse drugo bi moralo ali smelo biti nekoliko v ozadju. Ni dvoma: po tej strani ne ponuja nič izjemnega, na trgu in po cestah se v tem razredu ta hip vozi precej avtomobilov, ki jim enoprostorski Beemve ne more do živega. Naj naštejem: zadnja sedežna klop je deljiva v razmerju 40/20/40, kar je sicer uporabno, a pričakovano. A klop ni pomična naprej-nazaj, kar bistveno spremeni prostornino prtljažnika in še kaj. To je lastnost oziroma značilnost, ki bi jo smel šteti med bistvo enoprostornikov. Tudi zlaganje zadnje klopi je povsem klasično – ni zelo uporabnih ‘čarovnij’, ki jih pozna konkurenca in to opravilo zelo poenostavijo. Prtljažnik ima sicer uporabno dvojno dno, kar znova ni vesoljna novost, pa tudi njegova prostornina (zlasti ob podrti zadnji sedežni klopi) ni nekaj, kar bi prineslo kakšno pomembno prednost. Resnici na ljubo avto preseneti s prostornostjo sedenja zadaj, kjer je precej prostora za kolena, tudi po višini ni krize. Ampak, in vedno je kakšen ampak, vse to je v veliki meri odvisno od voznika in sovoznika: ko in če sta nekoliko nadstandardna, se to udobje precej in občutno zmanjša. Tudi z odlagalnimi prostori niso prav pretirano skoparili, kar je treba razumeti kot pohvalo. Stran s plusi se polni tedaj, ko ni več v ospredju enoprostorski značaj: kakovostni materiali, dobra ergonomija (seveda to zazna predvsem voznik), prefinjenost notranje osvetlitve in všečnost usnja z rdečim šivom (kar je seveda odvisno od opreme oziroma globine žepa) ipd. Najdem še kakšen minus? Sredinski del, tam, kjer je klimatska naprava in še kakšna druga malenkost, je nekako poenostavljen, oblikovno preveč vsakdanji, da bi smel biti v Beemveju. Ker je po zasnovi in obliki limuzinski kombi, ima zajetna prednja opornika strehe in na vsaki strani trikotno okence. To zlasti pri nekaj ostrejšem zavijanju v levo krni pregled, ampak to velja tako rekoč za vse avtomobile te vrste.

  • IMG_2635a
  • IMG_2642a
  • IMG_2643
  • IMG_2636a
  • IMG_2637a
  • IMG_2658
  • IMG_2657l
  • IMG_2660
  • IMG_2661a
  • IMG_2663a
  • IMG_2641aa

In sedaj k naslednjemu ‘grehu’ – prednjemu pogonu? Ker Active Tourer ni visok, se ne maje in ne pokimava. Prednji pogon bi moral biti predpisan družinski uporabi, kajti ko beži prednji konec, je za veliko večino voznikov manj problematično kot v primeru, ko odnaša zadek, kar je ena izmed značilnosti zadnjega pogona in to kljub vsej elektroniki, ki izniči njegove nevarne ali vsaj nerodne lastnosti. Lahko si mislim, da je BMW za tako veliko spremembo, kot jo prinaša v njegovo ponudbo Active Tourer, izbral pravi čas oziroma pravi avtomobil. Sicer pa zadnjega pogona niso odpisali, še naprej ostaja izvirno bistvo bavarske avtomobilske hiše, ki ima sedaj veliko več možnosti pri tovrstnih kombinacijah. Glede dizelskega motorja, 8-stopenjskega menjalnika in s tem voznih lastnosti, ki jih lahko uravnavaš tudi s tremi voznimi programi (Eco Pro, Comfort, Sport), zgolj velik plus. Tukaj je Active Tourer pravi predstavnik münchenske avtomobilske hiše, to je adut, ki ga je mogoče zlahka prepoznati in verjetno tudi unovčiti. A na to bo treba vsaj še malo počakati.

BMW 218d Active Tourer je v enoprostorskem smislu povprečen, pravzaprav običajen, nič inovativen. Pogon na prednji kolesni par njegovemu značaju nedvomno ustreza, upal bi si reči, da mu je (skoraj) napisan na pločevinasto kožo. Ker je tovarna naredila, kar je, je bil medijski in siceršnji odziv izjemen – dvomljiv, skoraj negativen. Ampak komaj kaj bi se čudil, če se bo čez čas izkazalo, da je Active Tourer kljub dvema naglavnima grehoma prodajno-tržni prvak z belomodrim znakom. Kot enoprostorski konkurent iz dobrih dvesto kilometrov oddaljenega Stuttgarta.

Janez Kovačič

Odčitki in meritve

Okoliščine meritev: temperatura okolice 5° C – suha cesta – stanje števca prevoženih kilometrov 10.614 km – menjalnik v položaju D – vklopljen program Eco Pro – gume 205/55 R 17 Continetal Conti Winter Contact SSR – digitalni tračni prikazovalnik trenutne porabe goriva

Poraba in trušč

60 km/h, 1.200/min: 3,5 l/100 km – 80 dB

100 km/h, 1.500/min: 4,3 l/100 km – 85 dB

130 km/h, 2.000/min: 5,8 l/100 km – 90 dB

160 km/h, 2.600: 7,8 l/100 km – 89 dB

Testni krog: 6,5 l/100 km

Pohvale

+ notranji materiali in izdelava

+ menjalnik, motor, tudi pogon

+ lahkotnost upravljanja

+ počutje, notranji ambient

Graje

– preglednost naprej pri ostrem zavijanju v zavoj

– cena dodatne opreme

– notranja neprilagodljivost

Na kratko

Active Tourer je predvsem in najprej tržno-marketinški odgovor na zahteve trga. In ker je s takšnim avtomobilom uspel neposredni tekmec, v Münchnu tega niso smeli ali mogli spregledati. Pogon na prednji kolesi? Kolateralna ‘škoda’!

Cene

BMW 218d Active Tourer: 30.550 evrov

Testni BMW 218d Active Tourer: 44.993 evrov

Tehnični podatki (proizvajalec)

Motor: 4-valjni – turbodizelski, neposreden vbrizg – gibna prostornina 1.995 cm3 – največji navor 330 Nm pri 1.750/min – največja moč 110 kW (150 KM) pri 4.000/min

Pogon: samodejnimenjalnik (8) – pogon spredaj

Voz in obese: limuzinski kombi – samonosna karoserija, 5 vrat, 5 sedežev – spredaj pomožen okvir, posamične obese, vzmetne noge, trikotna prečna vodila, stabilizator – zadaj večvodilna prema, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki – volan z zobato letvijo, električni servo – gume 205/55 R 17 Continetal Conti Winter Contact  SSR

Mere: dolžina 4.342  mm – širina 1.800 mm – višina 1.555 mm – medosna razdalja 2.670 mm – rajdni krog 11,3 m – notranja širina spredaj 1.500  mm, zadaj 1.450 mm – prtljažnik 468-1.510 – posoda za gorivo 51 l

Mase: vozilo 1.485 kg – dovoljena skupna obremenitev 515 kg – dovoljena obremenitev strehe 75 kg

Zmogljivosti: največja hitrost 210 km/h – pospešek 0-100 km/h 8,9 s – poraba (kombiniran cikel) 4,4 l/100 km – izpust CO2 116 g/km

Foto: JK