Beemvejevi motorji enotne prostornine Beemvejevi motorji enotne prostornine
Tovarna BMW je objavila, da bo v najkrašem času poenotila prostornino valjev pri motorjih na enotno vrednost 0,5 litra tako, da bodo imeli 6... Beemvejevi motorji enotne prostornine
Novi trivaljni motor znamke BMW s poenoteno prostornino posameznega valja.

Novi trivaljni motor znamke BMW s poenoteno prostornino posameznega valja.

Tovarna BMW je objavila, da bo v najkrašem času poenotila prostornino valjev pri motorjih na enotno vrednost 0,5 litra tako, da bodo imeli 6 valjni motorji prostornino 3 litre, štirivalnji 2 litra in novi trivaljni motor 1,5 litra. Ta proces jim bo omočil, da bodo imeli vsi motorji, tako dieselski kot bencinski, približno 40 do 60 odstotkov enakih sestavnih delov, kar bi pomenilo precejšen prihranek. Novi trivaljni motor bo namenjen Miniju in Enki, kasneje pa verjetno tudi Trojki in morda še višje, prav tako pa ga bodo lahko uporabili kot motor za podaljšanje dometa pri večjih električno gnanih vozilih. Novi trivaljni motor bo prišel na tržišče že letos v karoseriji Minija – zaradi lažjega prepričevanja kupcev, da se tudi s trivaljnim Beemvejevim motorjem daleč in hitro pride. Predvidena moč na valj bo pri bencinskih motorjih 40 do 75 »konj«, navor pa od 60 do 80 Njutonmetrov. Pri dizelskih motorjih bo moč na valj 25 do 60 »konj«, navor pa med 75 in 110 Njutonmetri. Pri bencinskem motorju bodo uporabljali turbopuhalo s spremenljivo geometrijo in s totalnim tlakom polnjenja1,5 do 2 bara, medtem ko pri dieselskem motorju zaenkrat lahko le ugibamo, da bo najvišji tlak polnjenja 4 bare absolutnega tlaka.

Za večje modele pripravljajo različico 1,5-litrskega trivaljnega motorja z dvonatočno turbino, ki bo zagotavljala 1 bar nadtlaka ali več, kar bo zadoščalo za največjo moč  175 »konj« pri 5.000/min in navor 270 Njutonmetrov pri 1.500/min. Seveda pa se bo motor ponašal še vse ostale tehnične dosežke tovarne. (AB)