Avtomobilski teden 9, 2020 Avtomobilski teden 9, 2020
Volkswagen se je pogodil z nemškim potrošniškim združenjem Volkswagen se je z nemškim združenjem za varstvo potrošnikov sporazumel o odškodnini za škodo, ki so... Avtomobilski teden 9, 2020

VW bo izplačal odškodnino nemškim kupcem spornih dizelskih vozil.

Volkswagen se je pogodil z nemškim potrošniškim združenjem

Volkswagen se je z nemškim združenjem za varstvo potrošnikov sporazumel o odškodnini za škodo, ki so jo utrpeli njihovi člani zaradi afere Diesel-Gate. Kot so sporočili iz Wolfsburga, bo odškodnina znašala okoli 830 milijonov evrov.

V koncernu Volkswagen so ob tem zapisali, da »odškodnina predstavlja pravično rešitev« med obema strankama. Omenjeno nemško združenje je zastopalo okoli 260 tisoč članov oziroma tistih, ki so se odločili za skupinsko tožbo koncerna Volkswagen. Ta je tudi obljubil, da bodo denar oziroma odškodnino izplačali kar najhitreje. Koliko bodo dobili posamezniki, ta hip seveda še ni znano, bo pa odškodnina odvisna od modela avtomobila in njegove starosti.

Seveda še ni pozabljeno, kako in za koliko se je koncern VW pogodil v ZDA, kjer so leta 2015 tudi odkrili goljufijo s prirejeno programsko opremo. Doslej je nemški avtomobilski konglomerat na ta račun izplačal približno 30 milijard evrov, zgolj v ZDA nekako 25 milijard evrov. Ob tem so pri VW dodali, da ni mogoče primerjati tistega, kar so na račun dizelskega škandala dobili ameriški in vsi drugi, tudi nemški lastniki spornih avtomobilov …

***

Carlos Ghosn kljub vsemu ostaja nekakšna zvezda stalnica avtomobilskega dogajanja.

Carlos Ghon vedno znova na sceni

Koronavirus gor ali dol, Carlos Ghosn (CG) in vse tisto, kar je povezano z njim, ostaja tudi v teh okoliščinah nekakšna stalnica dogajanja v avtomobilskem svetu.

Namestnik japonskega pravosodnega ministra se je te dni odpravil na kar dolgo pot v Libanon. Tam je v hišnem pripori nam ljubi CG. Omenjeni japonski politik oziroma namestnik naj bi se v tej bližnjevzhodni državi sestal s pravosodnim ministrom, ugotovil pa naj bi, kolikšne so možnosti, da bi Carlosu Ghosnu vendarle sodili na Japonskem. Težko je reči, kako se bodo pogovori končali, toda dejstvo je, da Libanon in Japonska nimata sporazuma o izročanju državljanov. Carlos Ghosn ima ob francoskem in brazilskem potnem listu tudi libanonskega, pred leti, ko je bila njegova slava na vrhuncu, so ga Libanonci celo vabili, naj kandidira za eno izmed pomembnih političnih funkcij. Spektakularni pobeg iz japonskega hišnega pripora je še vedno zavit v tančice skrivnosti, toda na dlani je, da se je Ghosn zelo premišljeno odločil za Libanon, ne pa za Francijo ali morda Brazilijo. In tako je znova jasno, da bomo spremljali kar dolgo nadaljevanko, kjer bo imel glavno vlogo prav CG …

***

Letošnja prodaja osebnih avtov na slovenskem trgu je v občutnem minusu.

Slovenija: globoko navzdol

Drugače skoraj ne bi moglo biti – prodaja avtomobilov na slovenskem trgu je tako februarja kot v letošnjih dveh mesecih v kar globokem minusu. Po tej strani slovenski avtomobilski prostor povsem zvesto sledi temu, kar se letos dogaja na večini trgov Evropske unije.

V letošnjem drugem mesecu se je posel skrčil za nič skromnih 10,1 odstotka, saj je bilo prodanih 5.550 novih osebnih avtomobilov. S podobnim minusom se sooča prodaja v letošnjih dveh mesecih, saj je bilo kupcev za 9,2 odstotka manj kot v primerljivem lanskem obdobju. Na prste ene roke je mogoče prešteti tovarne oziroma njihove zastopnike, ki so letos prodajali bolje kot lani v tem času. Med temi so recimo Volkswagen, Škoda, Fiat in Seat, vsi drugi so zabeležili negativen predznak.

Podobno je tudi pri najbolje prodajanih avtomobilih, kjer so v glavnem minusi in to zvečine precejšnji. Najbolje prodajani avto letos je (seveda) Renault Clio, toda njegova prodaja je bila v primerjavi z lansko manjša za dobrih 13 odstotkov. Občutno slabše je šlo denimo VW Golfu, ki je padel za okroglih 50 odstotkov (zanesljivo je to tudi posledica dejstva, da je novi Golf oziroma Golf 8 tik pred tržnim rojstvom), kupcev Škode Fabie je bilo za več kot 60 odstotkov manj ipd. So se pa v tem času bolje prodajali recimo Fiat 500, pa Hyundai Tucson, tudi Škoda Kodiaq ipd. Bo morda držalo – včasih ni najbolje, če se zvesto spogleduješ z Evropo.

Janez Kovačič