Avtomobilski teden 9, 2019 Avtomobilski teden 9, 2019
Musk znova v težavah Elon Musk, ustanovitelj in tudi največji lastnik Tesle, se nikakor ne more izviti iz različnih težav, pri čemer je precej... Avtomobilski teden 9, 2019

Elon Musk se pogosto zapleta v težave, veliko jih povzroči kar sam.

Musk znova v težavah

Elon Musk, ustanovitelj in tudi največji lastnik Tesle, se nikakor ne more izviti iz različnih težav, pri čemer je precej nesporno, da marsikatero zakuha kar sam. Lani so ga ameriške oblasti kaznovale zaradi tvita, s katerim je napovedal, da bo njegova družba zapustila borzo in da je denar za odkup oziroma poplačilo delničarjev že zagotovljen. Nekaj dni kasneje je priznal, da to ne drži, toda borza in pol Amerike se je že vznemirilo. Zato je sodišče odločilo, da mora za določen čas zapustiti vodilno mesto v Tesli, plačati je moral tudi kazen, hkrati se je zavezal, da se bo o pojavljanju v medijih oziroma v družbenih medijih – ko gre za njegovo podjetje – prej posvetoval z odvetniki.

No, Musk tega očitno ni vzel dovolj resno, saj je pred dnevi tvitnil, da bo Tesla v letošnjem letu naredila 500 tisoč avtomobilov. Le nekaj ur kasneje se je oglasil še enkrat in sporočil, da utegne iz tovarne pripeljati približno 400 tisoč vozil. To je bilo dovolj, da so se ameriške oblasti znova zganile, saj gre po njihovem prepričanju za informacije, ki bi utegnile vplivati na borzo in še na marsikaj drugega. Sodišče je sedaj odločilo, da bo moral 11. marca pojasniti, zakaj je prelomil svojo obljubo oziroma zahtevo sodišča in potem bo znano, kakšno kazen mu bo naložilo.

Skoraj enako pa odmeva nesreča, ki se je te dni zgodila v Miamiju. Tesla S, stara tri leta, se je zaletela v drevo in zagorela, voznik pa je umrl. Problematično je predvsem to, da vrat menda ni bilo mogoče odpreti, po pričevanju nekaterih očividcev pa se niso sprožile niti vse varnostne blazine. Policija domneva, da se je nesreča zgodila zaradi prevelike hitrosti, vsekakor pa bodo posebno pozornost namenili temu, kar so trdile priče. Še bo zanimivo.

***

Prihodnja generacija športnega terenca Macan bo povsem električna.

Porsche tudi stavi na elektriko

Električni avtomobili so očitno velika in obetavna prihodnost – vsaj tako je mogoče sklepati ob načrtih, ki jih avtomobilske tovarne predstavljajo te dni. Seveda ne more ali ne sme manjkati niti Porsche: do leta 2022 bodo v razvoj električnih vozil in električne mobilnosti vložili več kot šest milijard evrov, tri leta kasneje pa naj bi bil že vsak drugi Porsche gnan električno.

Macan, najbolje prodajani Porsche zadnjih let, bo imel v naslednji generacijski izvedbi, ki se na cestah pojavi v začetku prihodnjega desetletja, prav tako električni pogon. »Porsche in električna mobilnost gresta odlično skupaj. Ne le zaradi učinkovitosti, pač pa predvsem športnih lastnosti,« je ob tem prepričan Oliver Blum, predsednik Porschejev uprave. Povedal je še, da bo tovarna v naslednjih desetih letih ponudila kombinacijo različnih pogonov od bencinskih motorjev, priključnih hibridov in športnih avtomobilov z izključno električnim pogonom.

Konec letošnjega leta bo nemška avtomobilska tovarna predstavila Taycana, ki bo prvi električni Porsche, nekaj kasneje pa še njegovo različica z oznako Cross Turismo. Avto bo temeljil na arhitekturi PPE (Premium Platform Electric), ki jo je Porsche razvil skupaj z Audijem, nastajal pa bo v Leipzigu. Zdi se torej, da so vsi dvomi razčiščeni tudi pri Porscheju – najprej elektrika, potem morda še kaj drugega …

Ghosn menja odvetniške ekipe, da bi se izvil iz zapora.

Primer CG: mu bo uspelo?

Carlos Ghosn, ki je v japonskem preiskovalnem zaporu že več kot 100 dni, nekako tone v pozabo. A nekdanji prvi človek zveze Renault-Nissan-Mitsubishi ne drži križem rok. Sedaj bodo njegovi odvetniki že tretjič zaprosili za pogojni izpust ob plačilu varščine. Dva dosedanja poskusa sta bila neuspešna.

Pred nekaj tedni je Ghosn zamenjal odvetniško ekipo. Sedaj jo vodi Junichiro Hironaka, bistveno mlajši od prejšnjega glavnega odvetnika. Temu primerna je tudi obramba, ki je precej bolj agresivna kot prej. Seveda Ghosn še naprej zanika vse, kar ga bremenijo, je pa njegov primer kar precej razburkal svetovno javnost v pogledu različnih pravnih praks v posameznih državah. Za Zahod je skoraj povsem nesprejemljivo, da ga lahko zaslišujejo brez prisotnosti odvetnikov, čeprav so v zadnjem času to vendarle spremenili. Za petnajst minut ga lahko obiščejo družinski člani, vsekakor tudi njegova druga žena, zaradi katere oziroma poroke, ki si jo je organiziral v slovitem Versaillesu, so tudi pri Renaultu odredili notranjo preiskavo.

Kako bo odločilo sodišče, je ta hip mogoče le ugibati. Je pa dejstvo, da je pogojni izpust iz preiskovalnega zapora ob plačilu varščine na Japonskem prej izjema kot pravilo, torej povsem drugače kot v zahodnem delu sveta. Sicer pa je njegov odvetnik ob tem dejal, da je vse skupaj »zarota  znotraj podjetja«, pri tem pa ni bil bolj natančen, kaj ali koga ima v mislih.

Janez Kovačič