Avtomobilski teden 8, 2020 Avtomobilski teden 8, 2020
Virus uničuje kitajski avtomobilski trg Za sedaj lahko samo ugibamo, koliko oziroma kako močno bo Coronavirus vplival tudi na gospodarstvo. O tem, da bo,... Avtomobilski teden 8, 2020

Kitajci ne hodijo v avtomobilske trgovine.

Virus uničuje kitajski avtomobilski trg

Za sedaj lahko samo ugibamo, koliko oziroma kako močno bo Coronavirus vplival tudi na gospodarstvo. O tem, da bo, že nekaj časa ni nobenega dvoma. A če se bo nadaljevalo tako, kot se je začelo na Kitajskem, bo precej apokaliptično.

Tam je bila prodaja osebnih avtomobilov v prvih dveh februarskih dneh manjša za kar 92 odstotkov! Kot poroča Reuters, so prodali vsega 4.909 vozil, medtem ko je bila ta številka v lanskem enakem obdobju 59.930. Razlog je seveda na dlani – trgovine z avtomobili v številnih kitajskih mestih niso bile (in še niso) odprte, po drugi strani pa nakup avtomobilske pločevine v takih okoliščinah lahko počaka. Po sedanjih napovedih naj bi Coronavirus letos zmanjšal posel z avtomobili na tem največjem trgu za dobrih pet odstotkov, v prvem letošnjem polletju pa vsaj za deset odstotkov. Če naj bi se hoteli vsaj približati lanski prodaji, potem bi morali letos na Kitajskem prodati približno 25 milijonov osebnih avtomobilov. Toda napovedi so bile že tedaj, ko o virusu ni bilo tako rekoč ne duha ne sluha, precej previdne oziroma je bilo precej jasno, da se kitajski avtomobilski trg tudi letos ne bo pobral – kot verjetno vse kitajsko gospodarstvo ne. In morda ne le to.

***

Bruno Le Maire opozarja Renault.

Le Maire: vedno imejte pred očmi dolgoročne interese

Francoski Renault je imel lani izgubo – to se ni zgodilo že precej časa. Razlogov je več, končno pa ni mogoče zanemariti vsega tistega, kar je povzročila aretacija Carlos Ghosna in posledično škandal, ki se vleče že leto in pol ter pogubno učinkuje na zvezo Renault-Nissan-Mitsubishi.

Renault je zaradi vsega tega že napovedal načrt obsežne konsolidacije in nižanja stroškov, skratka, gre za ukrepe, ki smo jih videli že neštetokrat. Ob tem je vodstvo tovarne napovedalo, da to vključuje tudi morebitno zapiranje tovarn in odpuščanje presežnega dela zaposlenih. In seveda ni bilo treba dolgo čakati na prvo reakcijo – prišla je (skoraj) z najvišjega državnega vrha. Francoski finančni minister Bruno Le Maire, človek, ki je obilno posegal v vse tisto, kar je povzročila prej omenjena aretacija prvega moža Renaulta in vse zveze, je bil povsem jasen – če bo prišlo do opuščanj, bo država izkoristila vse vzvode, ki jih ima v Renaultu. In ima jih kar nekaj. V njenih rokah je približno 15 odstotkov vrednosti tovarne, kar pomeni, da ima francoska država kar veliko moči. Tisto, kar je pomembno za nas, je tudi La Mairovo sporočilo, da naj ima vodstvo Renaulta pri načrtovanju prihodnjih ukrepov vedno v vizirju dolgoročne interese avtomobilskega koncerna predvsem v Franciji. Saj vemo – Renault je 100-odstotni lastnik novomeškega Revoza, ki je pred nekaj dnevi za polovico zmanjšal število delavcev v tretji izmeni …

***

Ženevski avtomobilski salon tudi pod vprašajem?

Letošnja Ženeva v vrtincu koronavirusa

Avtomobilski saloni, veliki in manjši, v zadnjih letih doživljajo velike pretrese. Okoliščine so se v zadnjih letih bistveno spremenile, zato ne čudi, da bo znameniti detroitski avtomobilski salon po novem na sporedu nekje sredi pomladi ali poletja, v Frankfurtu so pred nedavnim sporočili, da je v precejšnji negotovosti prihodnji avtomobilski salon ipd. In vprašanje je, kako oziroma v kakšnih okoliščinah se bo odvijal ženevski avtomobilski salon, ki je na sporedu naslednji teden.

Vse kaže, da bodo zlasti avtomobilske tovarne občutno zmanjšale osebje, ki se bo pojavilo na razstavišču Palexpo. Toyota je tako sporočila, da se bodo na njihovem razstavnem prostoru pojavili predvsem tisti njihovi predstavniki, ki so pomembni za vso Evropo, medtem ko naj bi predstavniki posameznih držav ostali nekako v ‘ozadju’. Nekako podobno naj bi ukrepal tudi nemški Volkswagen, saj se bodo avtomobilskega salona udeležili le tisti, ki so bistvenega pomena. Aiways, kitajsko avtomobilsko podjetje, je sporočilo, da zaradi vseh težav, ki jih povzroča Coronavirus, ne bodo predstavili električnega križanca, saj se jim avta do dneva, ko naj bi ga predstavili na tiskovni konferenci, ne bo posrečilo pripeljati na ženevsko razstavišče. Ferrari in Brembo sta objavila, da ne bosta pripravila skupne tiskovne konference, saj Brembo prihaja iz tistega območja, ki ga je izbruh Coronavirusa najbolj prizadel. Bo pa Ferrari vendarle predstavil svoje novosti, toda tega ne bo opravil prvi mož Louis Camilleri, pač pa vodje marketinga, oblikovanja in tehničnega oddelka. Ob tem so švicarske oblasti sporočile, da so v vsej državi razglasile t.i. rumeni alarm, kar pomeni, da življenje kljub vsemu teče običajno oziroma normalno. Če pa bi se zgodilo, da bi razglasili rdeči alarm, pa bi to po vsej verjetnosti bistveno vplivalo na organizacijo in potek tudi ženevskega avtomobilskega salona.

Janez Kovačič