Avtomobilski teden 8, 2019 Avtomobilski teden 8, 2019
Velika Britanija: Honda odhaja iz Swindona Iz Velike Britanije, ki se še naprej ubada s takšnim ali drugačnim Brexitom, pri čemer je očitno, da... Avtomobilski teden 8, 2019

Honda zapira tovarno v britanskem Swindonu in to menda ni posledica Brexita.

Velika Britanija: Honda odhaja iz Swindona

Iz Velike Britanije, ki se še naprej ubada s takšnim ali drugačnim Brexitom, pri čemer je očitno, da tam zgoraj marsikomu ni jasno, kaj se dogaja, prihaja ‘zanimiva’ novica: japonska Honda, ki ima tovarno v Swindonu, bo leta 2022 naredila križ čez posel na Otoku. Predstavniki tovarne so novico najprej označili za špekulacijo, sedaj pa je jasno, da gre zelo zares.

Po zatrjevanju tistih, ki so bolj blizu dogajanju v Swindonu – v tej tovarni nastajata Civic in CR-V, lani so naredili okoli 160 tisoč vozil ali približno 10 odstotkov vse britanske avtomobilske produkcije –, odločitev naj ne bi bila povezana z Brexitom. Menda pri Hondi računajo na »konsolidacijo« proizvodnje obeh avtomobilov kar doma, torej na Japonskem. Ali to drži, ta hip ni in še nekaj časa ne bo jasno, toda na dlani je, da vpliva Brexita ni mogoče povsem izključiti. Ob delo bo kar 3.500 ljudi, posredno pa vsaj še dvakrat ali trikrat toliko.

Je pa nesporno nekaj drugega: Honda, Toyota in Nissan v letu dni naredijo približno polovico ‘britanskih’ avtomobilov. In da vse doslej ni bilo pravega posluha za opozorila avtomobilskih tovarn, ki dobro vedo, da jih takšen ali drugačen izstop iz Evropske unije postavlja v negotov položaj, je prav tako nesporno.

***

Donald Trump ima na svoji mizi poročilo o tem, da tuje (evropske) avtomobilske tovarne škodujejo interesom ZDA.

ZDA: »Tuje avtomobilske tovarne nam škodujejo«

Na drugi strani Atlantika se ponovno kuha ena izmed vojn, ki jih ameriški predsednik v svoji gorečnosti neti proti vsem tistim, ki po njegovem prepričanju škodujejo ZDA. Trgovinsko ministrstvo je namreč pripravilo poročilo o tem, koliko tuje avtomobilske tovarne škodujejo nacionalnim ameriškim interesom. Če držijo neuradna poročila, naj bi bilo zgolj vprašanje časa, kdaj bodo ZDA uvedle dajatve na evropske avtomobile. V tem primeru bi bila najbolj prizadeta nemška avtomobilska industrija, znotraj nje pa Volkswagen.

Herbert Diess, prvi mož koncerna Volkswagen, je za Financial Times potrdil, da bi uvedba ameriških carin na evropske avtomobile oziroma tiste, ki nastanejo v Evropi, povzročila stroške v višini do 2,5 milijarde evrov v letošnjem letu. V zadnjem času se nemške avtomobilske hiše trudijo, da bi v ZDA naredile čim več avtomobilov, saj bi se tako izognile napovedanim dajatvam. Znano je, da so ZDA za Mercedes-Benz in BMW drugi največji posamični trg, dovolj kupcev ima seveda tudi Porsche, pa Audi, tudi VW ipd. Na nesmiselnost dodatnih carin na evropske avtomobile – sedaj so te 2,5-odstotne – opozarjajo tudi ameriške avtomobilske tovarne, ki pravijo, da bi ta ukrep posredno škodoval tudi njim oziroma ameriškemu avtomobilskemu trgu. Je pa seveda res, da so ameriški avtomobili, ki so naprodaj v EU, obremenjeni z 10-odstotno carino in to je eden izmed najmočnejših argumentov, ki jih ima Trump na svoji mizi. Torej …

Audi je v primežu previsokih stroškov.

Audi: manj belih ovratnikov, manj motorjev

Videti je, da se je leto 2019 začelo dokaj slabo za številne avtomobilske tovarne. Izjema ni niti Audi, sestavni del germanske premijske druščine. Iz Ingolstadta namreč prihajajo precej vznemirljive novice.

Novi šef Bram Schot je napovedal dva ukrepa: zmanjšanje menedžmenta, tako imenovanih belih ovratnikov, na določeni hierarhični ravni za približno deset odstotkov, hkrati pa bodo zaradi novega standarda WLTP nekatere motorje preprosto opustili. Nekaj je jasno, je dejal Schot – naši stroški so previsoki in zato je treba ukrepati. Ponovno je poudaril pomen načrta, po katerem naj bi tovarna do leta 2022 zmanjšala stroške kar za 15 milijard evrov! Prodaja je v zadnjih treh mesecih padla za tri odstotke, v Evropi celo za 8,5 odstotka. Naš problem je tudi ta in to, da imamo v svoji ponudbi motorje zgolj za nekatere trge, povpraševanja pa je tam premajhno, da bi se to poplačalo, je še povedal.

Seveda Audi trpi tudi zaradi škandala Diesel-Gate, saj je moral zaradi tega lani plačati kazen v višini 800 milijonov evrov, kar je bistveno poslabšalo njegov finančni izkaz. Očitno je tudi, da se bo tovarna veliko bolj kot doslej posvetila kitajskemu trgu, da bi tako laže konkurirala Mercedes-Benzu in BMW. Po drugi strani pa se bo bolj usmerila v razvoj in izdelavo električnih avtomobilov, saj načrtuje, da bo imel do leta 2025 v svoji ponudbi dvanajst takšnih vozil.

Janez Kovačič