Avtomobilski teden 7, 2019 Avtomobilski teden 7, 2019
Avtomobilski koncern FCA ali Fiat Chrysler Automobiles formalno sicer domuje v nizozemskem in s tem evropskem Amsterdamu – ko je nastal, je pokojni Sergio... Avtomobilski teden 7, 2019

FCA je lani posloval dobro, največ je k temu pripomogel ameriški Jeep.

Avtomobilski koncern FCA ali Fiat Chrysler Automobiles formalno sicer domuje v nizozemskem in s tem evropskem Amsterdamu – ko je nastal, je pokojni Sergio Marchionne ugotavljal, da je to davčno najbolj sprejemljivo – toda najbolje mu gre na drugi strani Atlantika, torej ali predvsem v ZDA in Severni Ameriki. Takole površno se zdi, da zgolj caplja za drugimi in da delo v tej italijansko-ameriški avtomobilski navezi ne more biti kaj posebnega. Zmota.

Lani je FCA skupaj prodal 6,2 milijona vozil, pri čemer je jasno, da je posel v veliki meri poganjal predvsem Jeep, ki je sestavni del Chryslerja. Prodaja je bila v primerjavi z letom prej večja za nič skromnih 8,5 odstotka. Po nekaterih podatkih je FCA septembra lani prodal več avtomobilov kot Ford, kar se menda ni zgodilo že vsaj deset let. Kakorkoli že, to je zgolj ena plat medalje. Seveda obstaja tudi druga, v tem primeru še nekaj bolj prijetna.

Ker jim je šlo tako dobro, bo približno 44 tisoč zaposlenih marca na svoj račun dobilo tudi posebno nagrado v višini okoli šest tisoč dolarjev ali nekako 5.300 evrov! Koliko je med zaposlenimi v FCA Trumpovih volivcev, je seveda velika uganka, a je dejstvo, da je velik del predvsem Jeepovih tovarn prav v okolju, ki je podprlo sedanjega ameriškega predsednika. In ‘slovenski zet’ bi utegnil prav to izkoristiti v predvolilni kampanji, ki se začenja prav te dni.

***

Theresa May je dobila telefonski klic iz britanskega Forda.

Brexit razburja predvsem Evropo in Združeno kraljestvo, toda vse tisto, kar ga spremlja, utegne predstavljati nekakšno učno uro takšnih in podobnih potez v prihodnosti. V tej melodrami ima kar pomembno vlogo tudi avtomobilska industrija in to še posebej tiste tovarne, ki izdelujejo avtomobile na Otoku. Tokrat je v ospredju Ford.

Ko je britanski časopis Times objavil, da je britansko vodstvo britanski Ford poklicalo na Downing Street 10, kjer je sedež britanske vlade in Therese May, so se vode Brexita še bolj razburkale. Pri Fordu najprej niso bili pripravljeni povedati, kako in kaj, nato pa vendarle. Njihovo sporočilo Mayjevi je bilo povsem jasno: naredili bomo vse, da bomo ohranili našo konkurenčnost na evropskih trgih. Če se Brexit ne bo obrnil v pravo smer, pri Fordu razmišljajo tudi o selitvi proizvodnje z Otoka. »Že dolgo opozarjamo britansko vlado in parlament, da bi bil trdi Brexit za nas velika katastrofa,« so še dodali pri Fordu, iz pisarne premierke pa menda (še) ni bilo odgovora.

Ford v Veliki Britaniji zaposluje okoli 13 tisoč ljudi, in sicer v treh tovarnah (Bridgend, Wales in Dagenham), že nekaj tednov pred klicem v pisarno britanske premierke pa je iz Fordove centrale v ameriškem Dearbornu prišlo tudi jasno opozorilo, da utegne biti ob delo vsaj nekaj tisoč ljudi, ki sedaj delajo v evropskih podružnicah. Zdi se očitno, da bo najbolj padalo po tistih v Združenem kraljestvu in to še posebej zaradi takšnega ali drugačnega Brexita.

***

Volkswagen Golf je bila lani najbolje prodajani osebni avtomobil na Stari celini.

Prihaja obdobje, ko se bodo po tekočem traku pojavljalo poročila oziroma novice o lanskem poslovanju avtomobilskih hiš, posledično pa so ali bodo nastale različne lestvice s predznakom ‘naj’. Ampak ta ofenziva postavlja pod vprašaj verodostojnost številnih statistik, saj postaja očitno, da so načini in metode zbiranja ter interpretacije podatkov različni. Zato so različni tudi zmagovalci. Recimo, da je slednja kar ustrezna.

Lani je bil tako v Evropi (ne v Evropski uniji) najbolje prodajano osebno vozilo Volkswagen Golf. Seveda podatek ne preseneča, morda bolj to, da je bila lanska prodaja (502 tisoč vozil) za skoraj devet odstotkov skromnejša kot leta 2017. Na drugem mestu je ‘naš’ Renault Clio (365 tisoč ali 0,7 odstotka manj), na tretjem pa VW Polo (313 tisoč). Najbolje prodajani športni terenec ima Volkswagnovo značko in sicer je to Tiguan (258 tisoč), ki je malenkostno prehitel Nissan Qashqai (252 tisoč). Deseterico zaključujejo Škoda Octavia (240 tisoč), Peugeot 208 (235 tisoč), Dacia Sandero (225 tisoč) in Oplova Corsa (222 tisoč). Največji skok se je lani glede na leto 2017 posrečil Sanderu, kar gotovo dokazuje dobro oziroma dovolj premišljeno modelsko, cenovno in še kakšno drugo strategijo romunske tovarne v naročju francoskega Renaulta.

Janez Kovačič