Avtomobilski teden 7, 2018 Avtomobilski teden 7, 2018
Sploh še ni konec evforije pri tistih avtomobilskih tovarnah, ki jim je šlo v minulem letu dobro, pa že prihajajo na dan podatki o... Avtomobilski teden 7, 2018

BMW ima za seboj najuspešnejši januar vseh časov. Vprašanje je smiselno – kje je meja?

Sploh še ni konec evforije pri tistih avtomobilskih tovarnah, ki jim je šlo v minulem letu dobro, pa že prihajajo na dan podatki o izjemnem poslovanju nekaterih v letošnjem prvem mesecu. Glede prvega je zvečine treba še počakati na bistveno, torej številke o finančnem poslovanju, glede drugega pa ta hip ni posebnih zadržkov.

Nemški BMW tako sporoča, da ima za seboj najuspešnejši januar vseh časov. Pravzaprav gre za skupino BMW, ki jo ob münchenski tovarni sestavljata še Mini in seveda Rolls Royce. Tako gre: v prvem letošnjem mesecu je skupina prodala 169 tisoč avtomobilov, kar je bilo za 3,8 odstotka več kot lanskega januarja. Zgolj BMW je posel povečal za 3,4 odstotka (148 tisoč avtomobilov), medtem ko se je prodaja vozil tovarne Mini povečala za sedem odstotkov oziroma skoraj 21 tisoč vozil, medtem ko podatka o poslu pri slovitem RR ni.

Znotraj tistega, kar ima v svojem programu BMW, je tako rekoč izjemno poskočila prodaja novega BMW serije 5. Ta je januarja zrasla za skoraj 40 odstotkov (več kot 25 tisoč), zelo dobro je šel v promet tudi BMW serije 1 (plus 26 odstotkov), svoje pa sta dodala še X1 in X6. V tovarni tudi menijo, da se bo predvsem v drugi polovici leta bistveno izboljšala prodaja novega X3.

Pri Miniju seveda niso držali križem rok, kajti sedemodstotno povečanje ni ravno mačji kašelj. Zelo se je januarja izkazal Countryman, saj je bilo prodanih več kot šest tisoč vozil ali skoraj tretjina vseh Minijev v tem mesecu.

Svoje so dodali tudi motocikli, čeprav je sezona vožnje z njimi še nekako v povojih. Ampak ve se, da se motocikli kupujejo pozimi ali jeseni, vozijo pa predvsem spomladi in poleti. BMW Motorrad je januarja za svoje motocikle našel točno 8.455 kupcev, kar je tudi 12,7-odstotni plug glede na lanski januar. Drži – nekaterim gre kot po maslu.

***

Mercedes-Benz bo prihodnje leto zaobšel avtomobilski salon v Detroitu. Razlog je vsekakor zanimiv.

Digitalizacija opazno spreminja avtomobile, vse pa kaže, da posega tudi na druga področja, recimo avtomobilske salone. Mercedes-Benz, sestavni in bistveni del Daimlerja AG, bo manjkal prihodnje leto v ameriškem Detroitu. Razlog?

Vse bolj prepoznavni salon elektronike in marsičesa drugega CES (Consumer Electronic Show) v prav tako ameriškem Las Vegasu postaja zelo zanimiv tudi za avtomobilske tovarne. To je prostor, kjer zadnje čase predstavijo marsikatero novost, še posebej tiste, ki zadevajo vse bolj pomembno elektroniko oziroma digitalizacijo. In ker je tako, se je lahko zgodilo, da so organizatorji CES že letos spremenili datum in potisnili prireditev bolj v januar. S tem pa sta se nekoliko zamaknila tudi novinarska dneva na detroitskem avtomobilskem salonu in se prekrila z dnevom Martina Luthra Kinga, ki je ameriški nacionalni praznik. To pa očitno ni po volji predvsem domačim novinarjem, ki jih je v Detroitu tudi največ.

Pri Mercedes-Benzu ob tem pravijo, da se udeležujejo številnih prireditev in skrbno ugotavljajo, koliko ali kako to vpliva na njihovo pojavljanje v javnosti. Povedano nekoliko drugače: detroitski avtomobilski salon, ki so ga prvič pripravili leta 1907, sredi osemdesetih prejšnjega stoletja pa je postal veliko bolj mednarodni kot prej, očitno zgublja nekaj svojega pomena. In je tudi res, da ni ne prvi ne zadnji. Ampak razlog …

***

Carlos Ghosn naj bi francoski Renault vodil še naslednja štiri leta, toda to bo znano šele 15. Junija.

Carlos Ghosn je že dolgo na krmilu Renaulta in predvsem zveze Renault-Nissan. V zadnjem času je bilo kar nekaj ugibanj, ki so bile predvsem špekulacije o tem, koliko časa bo še ostal na čelu skupine, ki ji gre zadnja leta kar dobro. Sedaj se zdi, da dvomov, vsaj velikih, ni več – krmaril naj bi še vsaj štiri leta.

Uprava koncerna namreč predlaga podaljšanje mandata, pri čemer meni, da je Ghosn »povečal zaupanje«. Ali se bo to tudi res zgodilo, bo znano sredi junija, ko bo na sporedu letno srečanje delničarjev, ti pa bodo imeli najpomembnejšo vlogo pri potrditvi ali zavrnitvi predloga. Ob tem ni mogoče prezreti, da je francoska vlada oziroma država lastnica 15-odstotnega deleža v Renaultu. Po sedanjih napovedih vlada Emannuela Macrona podpira predlog o podaljšanju Ghosnovega mandata in se ni oglasila, ko je iz vodstva te avtomobilske hiše precej nenapovedano »odšel« eden možnih Ghosnovih naslednikov. Tako ali drugače, Ghosn, najbolje plačani francoski avtomobilski menedžer v letu 2016 (za lansko leto podatki še niso znani), bo moral do sredine junija pripraviti načrt prihodnje strategije razvoja tako Renaulta kot zveze Renault-Nissan. Doslej mu je šlo dobro in ta hip ni videti, da mu ne bi šlo tudi v prihodnje.

Janez Kovačič