Avtomobilski teden 6, 2019 Avtomobilski teden 6, 2019
Boj za evropski prestol najbolje prodajanega avtomobila v letu 2018 ne prinaša nič posebej novega ali presenetljivega. Že leta si ga lasti Volkswagen Golf... Avtomobilski teden 6, 2019

Volkswagen Golf je lani obdržal krono najbolje prodajanega vozila na Stari celini.

Boj za evropski prestol najbolje prodajanega avtomobila v letu 2018 ne prinaša nič posebej novega ali presenetljivega. Že leta si ga lasti Volkswagen Golf in tako je bilo tudi lani. Ampak vsaj ena podrobnost je pomembna – posel je bil precej skromnejši kot leto prej. Nekaj tolažbe je v dejstvu, da je leto 2018 kar nekaj avtomobilov iz deseterice najuspešnejših zaključilo z enakim predznakom.

Golf je lani ‘našel’ 502 tisoč kupcev. To je bilo za omembe vrednih 8,8 odstotka manj kot leta 2017. Kljub temu je ohranil prvo mesto na lestvici najuspešnejših avtomobilov na Stari celini (ne v EU!). Za njim se je uvrstil Renault Clio (365 tisoč), kar je bilo za skromnih 0,7 odstotka slabše. Je pa šlo Volkswagnu Polu lani bolje kot leto prej, s tem pa je pristal na tretjem mestu, pri čemer se je zanj lani odločilo 313 tisoč kupcev oziroma 5,3 odstotka več kot leta 2017. Fordova Fiesta je s predlanskega petega napredovala na lansko četrto mesto, prodaja pa je bila boljša za 4,9 odstotka (274 tisoč vozil). Tudi Volkswagnov Tiguan je lani lepo napredoval, in sicer je bil peti na tej lestvici, predlani pa sedmi. Skupaj so prodali 258 tisoč avtomobilov, kar med drugim pomeni, da je v njegovi vitrini lovorika najbolje prodajanega športnega terenca v Evropi. Nekaj malega je za njim zaostal Nissan Qashqai (252 tisoč), vendar s kar pomembno razliko – prodaja je bila za sedem odstotkov skromnejša kot leta 2017! Posledica vsega tistega, kar je zakuhal Carlos Ghosn? Težko verjetno, a kljub vsemu možno. Tudi Škoda Octavia je lansko leto končala s prodajnim minusom (odstotek manj), je pa s prodajo 240 tisoč vozil skočila s predlanskega osmega na lansko sedmo mesto. Peugeot 208 je bil lani na osmem mestu (235 tisoč, minus 5,2 odstotka), Dacia Sandero na devetem (225 tisoč, plus 3,7 odstotka), deseterico pa zaključuje Oplova Corsa (222 tisoč), katere rezultat pa je bil za 7,7 odstotka skromnejši kot leta 2017.

***

Dieter Zetsche napoveduje obširnejše sodelovanje s kitajskim Geelyjem.

Napovedi o tesnejšem sodelovanju avtomobilskih tovarna oziroma korporacij, ki si na trgu ostro konkurirajo, se v zadnjem času kar vrstijo. Razlog je bolj ali manj na dlani – razvoj je izjemno drag in ko gre za bistvene novosti, v mislih so predvsem električni avtomobili in samodejna vožnja, si tovarne segajo v roke z bolj ali manj odprtimi kartami. Morda to velja tudi za Daimler AG.

Dieter Zetsche, dolgoletni prvi človek tega nemškega giganta, ki velja za germansko avtomobilsko srebrnino, tako napoveduje tesnejše, predvsem pa širše sodelovanje s kitajsko korporacijo Geely. Naj spomnimo: leta 2010 je kitajsko podjetje, drugo na lestvici največjih avtomobilskih hiš v Konfucijevi deželi, kupilo švedski Volvo (Ford je zanj iztržil danes skromnih 1,8 milijarde dolarjev). Še bolj pa je Geely oziroma njegov lastnik Li Shufu razburil svetovno in predvsem nemško javnost z nakupom 9,7-odstotnega deleža Daimlerja AG ter s tem postal njegov največji posamični delničar. Nemci so zagnali precejšen vik in krik, uvedli preiskavo, saj so sumili, da pri tem poslu vse le ni bilo čisto, na koncu pa je vse skupaj potihnilo. No, sedaj je brkati Zetsche, ki maja odhaja v pokoj (z največjo pokojnino med nemškimi menedžerji), napoveduje novo obdobje v sodelovanju med obema korporacijama. Ni povedal, kaj naj bi to pomenilo.

Medtem je nemška vlada sporočila, da razmišlja o nakupu lastniških deležev v nekaterih največjih oziroma najpomembnejših nemških podjetjih, da bi jih ohranila v domačih rokah. Nismo zaprosili za nekaj takšnega, je ob tem dejal Zetsche.

***

Versajski dvorec, kraj Ghosnove poroke z drugo ženo.

Še nekaj malega o Carlosu Ghosnu. Vse bolj postaja očitno, da mu hrbet obrača ‘domači’ Renault in to kljub temu, da je sam predsednik francoske vlade menil, da ravnanje japonskih pravosodnih oblasti ni ustrezno. Kakorkoli že, iz Pariza prihajajo novice, ki Carlosa Ghosna kažejo v novi, vsekakor neprijetni luči.

Pri Renaultu so namreč ugotovili – in s tem seznanili tudi oblasti – da vse ni bilo prav pri poroki, ki si jo je Ghosn oktobra lani, dober mesec pred aretacijo na Japonskem, organiziral v Versajskem dvorcu (Chateau de Versailles). Poroka je zbudilo precej pozornosti, saj je bila opravljena v kostumih Marije Antoinette, stala pa je okoli 50 tisoč evrov. Vse prav, vendar naj bi bilo narobe to, da je šlo za sponzorski denar, ki naj bi ga Ghosn porabil za poroko s svojo drugo ženo. Renault se je namreč obvezal, da bo z donacijo 2,3 milijona evrov pomagal obnoviti sloviti dvorec, ta pa naj bi približno 25 odstotkov te vsote ali 575 tisoč evrov vrnil v obliki različnih uslug ali prireditev prav za tovarno. Bruno Le Maire, francoski finančni minister, je ob tem dejal, da se je pregled tovrstnega poslovanja v Renaultu že začel in da bodo rezultati kmalu znani. Fino, a nekaj dni po Ghosnovi aretaciji je bilo sporočeno, da pregled finančnega poslovanja največjega francoskega izdelovalca vozil ni odkril nobenih nepravilnosti …

Janez Kovačič

No comments so far.

Be first to leave comment below.