Avtomobilski teden 51, 2019 Avtomobilski teden 51, 2019
Pariz snubi Seatovega prvega moža Povpraševaje po kadrih v avtomobilski industriji ni skromno, po najvišjih mestih prav tako ne. Tako bi bilo mogoče sklepati... Avtomobilski teden 51, 2019

Bo Luca de Meo zamenjal Barcelono za Pariz?

Pariz snubi Seatovega prvega moža

Povpraševaje po kadrih v avtomobilski industriji ni skromno, po najvišjih mestih prav tako ne. Tako bi bilo mogoče sklepati po pisanju nekaterih španskih medijev, ki trdijo, da je dobil Luca de Meo, sedaj prvi mož Seata, ponudbo, naj prevzame mesto vodilnega pri Renaultu. Ta hip vsi, ki so vpleteni v to kadrovsko mešetarjenje, molčijo.

Luca de Meo je že nekaj časa na piki francoske tovarne. Razumljivo. Po oktobrskem ‘odhodu’ nekdanjega direktorja Thierrya Bolloreja, ki je veljal za Ghosnovega moža, posle opravlja Clotilde Delbos. To je začasna rešitev in dejstvo je, da je francoska avtomobilska hiša že vse od lanske aretacije Carlosa Ghosna, ki na Japonskem čaka na začetek sojenja, v nekakšnem krču. Tudi Thierry Bollore je bil očitno začasna rešitev, le da tega ni vedel. Z njegovim odhodom naj bi v korporaciji počistili z vsemi tistimi, ki jih je na vodilna mesta postavil Ghosn. S tem naj bi se tudi uradno končalo njegovo obdobje, ki je bilo zaznamovano z opaznimi poslovnimi uspehi zveze Renault-Nissan, kasneje pa s padcem zaupanja med obema partnerjema in posledično predvsem precej slabšimi poslovnimi rezultati Nissana. Ali se bo Luca de Meo, ki je začel pri Fiatu, nadaljeval pri Toyoti in se nato poskusil še pri VW oziroma Seatu (in to zelo uspešno), odzval na namige, je nejasno. A bi lahko domnevali, da je sedeti v Parizu vsekakor nekaj pomembnejše kot v Barceloni …

***

Daimler AG in z njim Mercedes-Benz sta očitno zelo privlačna za kitajski kapital.

Kitajci napadajo Daimler AG

Daimler AG, ki ima v svojem naročju Mercedes-Benz, je očitno zelo privlačen za kitajske investitorje. To je znano že nekaj časa, sedaj pa za večjo lastniško in še kakšno drugo vlogo v tej avtomobilski korporaciji bijeta boj kitajska Geely in Baic.

Baic, kitajsko državno podjetje, ki ima skupaj z Daimlerjem AG na Kitajskem podjetje za izdelavo gospodarskih vozil, kar pomeni, da gre za razmeroma dolgotrajno sodelovanje, ima sedaj v nemški avtomobilski srebrnini petodstotni lastniški delež. To mu še ne omogoča sedeža v nadzornem svetu, s tem pa tudi ne pomembnejše vloge in predvsem lažjega dostopa do nekaterih tehnoloških in tudi poslovnih informacij. Na drugi strani je zasebni Geely, sicer večinski lastnik nekdaj švedskega Volvoja (in priznati je treba, da pod kitajskim lastniškim žezlom Skandinavci niso nič izgubili, kvečjemu kaj pridobili), ki pa ima v Daimlerju AG 9,69-odstotni lastniški delež. Lastnik Geelyja, znameniti Li Shufu, je namreč lani z vložkom skoraj devet milijard evrov postal največji posamični delničar nemške avtomobilske korporacije, toda kljub temu nima sedeža v nadzornem svetu. Tega prinaša šele 10 odstotkov lastništva in prav to bi rad sedaj dosegel Baic. Kot pravijo, to kitajsko podjetje sedaj odkupuje Daimlerjeve delnice na prostem trgu, kar pomeni, da jih lahko plačuje tudi nekaj dražje od uradne kotacije na borzi. Kako se bo investicijska dirka med obema kitajskima velikanoma končala, je torej nejasno. Je pa znano, da bosta Daimler AG in Geely začela leta 2022 na Kitajskem izdelovati vozila Smart, kar pomeni, da se Smart ForFour počasi poslavlja iz novomeškega Revoza. Ampak to vemo že kar nekaj časa.

***

Na čelu nove avtomobilske skupine bo Carlos Tavares, sedanji šef PSA.

PSA in FCA sta podpisala poročno pogodbo

Sedaj očitno ni nobene zapreke več – francoska skupina PSA (Peugeot, Citroën, DS in Opel oziroma Vauxhall) in FCA (Fiat, Chrysler, Jeep, Dodge, Alfa Romeo, Lancia ipd.), se bosta v resnici združila. S tem bo nastala četrta največja avtomobilska korporacija na obli, kar pomeni, da bo večja od ameriškega Forda, nekoliko pa bo zaostajala za Volkswagnom, Toyoto in General Motorsom.

Tržna oziroma kapitalizacijska vrednost skupine naj bi bila po sedanjih ocenah okoli 47 milijard dolarjev. Novo korporacija bo upravljala 11-članska uprava, pri čemer bo vsaka skupina vanjo imenovala po pet članov (med njimi bodo tudi predstavniki delavcev), enajsto mesto pa bo zasedal predsednik uprave. To bo po sedanjih napovedih Carlos Tavares, ki je sedaj na čelu skupine PSA. Predsednik nove družbe bo John Elkan, ki je bil doslej predsednik FCA in verjetno eden najbolj zaslužnih za združitev. Kaj bo delal sedanji predsednik uprave FCA Mike Manley, ki je na tem mestu od lanske smrti Sergia Marchionneja, ki je do tedaj vodil FCA, še ni znano, vendar pa naj bi ostal zraven.

Kot pravijo, bo skupina izkoristila številne sinergijske učinke. Približno 40 odstotkov sedanjih stroškov naj bi privarčevali na tehničnem in tehnološkem področju (znano je, da bo FCA prevzel platforme skupine PSA), nadaljnjih 40 odstotkov naj bi prinesla ustreznejša censka politika, preostalo pa še združevanje na administrativnem, marketinškem in še na nekaterih drugih področjih. Kot pravijo, bo proces združevanja trajal od 12 do 15 mesecev, pri čemer je Tavares dodal, da se o številnih pomembnih stvareh še niso pogovarjali oziroma odločali. Tudi še ni znano ime skupnega podjetja; zanimivo pa kljub vsemu je, da nikjer ni omenjeno morebitno zapiranje določenih tovarn oziroma zmanjševanja števila zaposlenih. Ampak saj se ve – zoprne podrobnosti pridejo na vrsto na koncu, a zanesljivo.

Janez Kovačič