Avtomobilski teden 50, 2019 Avtomobilski teden 50, 2019
Nemčija pred Norveško Električni baterijski avtomobili si počasi, vendar dovolj vztrajno utirajo pot na evropske avtomobilske trge. V bistvu so nekakšna predhodnica izjemno obsežne... Avtomobilski teden 50, 2019

Saj menda ni posebej presenetljivo, da je Nemčija vsaj v tem pogledu prehitela Norveško.

Nemčija pred Norveško

Električni baterijski avtomobili si počasi, vendar dovolj vztrajno utirajo pot na evropske avtomobilske trge. V bistvu so nekakšna predhodnica izjemno obsežne investicijske in modelske ofenzive, ki naj bi pomagala uresničiti zelo ambiciozne po eni strani in po drugi tudi zelo zahtevne okoljske cilje do leta 2021 ter nato do konca naslednjega desetletja. In zato je naslednja novica dovolj pomembna.

Po sedanjih podatkih je bilo v letošnjem letu v Nemčiji prodanih 57.533 električnih baterijskih avtomobilov oziroma malenkost več kot na Norveškem, kjer so zanje našli točno 56.893 kupcev. To pomeni, da nordijska država ni več električno-avtomobilsko najbolj napredna, pač pa se je lovorika – začasno ali morda stalno – preselila nekaj južneje.

Seveda – obstaja tudi relativen pogled na te številke, kar pomeni, da je 80 milijonov Nemcev prehitelo štiri milijone Norvežanov. S tega zornega kota je to pravzaprav precej nepomemben dosežek, vendar po drugi strani morda dokazuje, da se Nemčija električno-avtomobilsko le prebuja. To niti ne more biti posebej čudno, kajti pred meseci sta nemška avtomobilska industrija in država sklenili še nekaj časa in precej obilno subvencionirati prodajo električnih baterijskih vozil (do neto vrednosti 40 tisoč evrov) in tudi priključnih hibridov. Nedvomno tudi drži, da je morda Norveška v tem pogledu že dosegla vrh in ni prave možnosti širitve prodaje električnih baterijskih avtomobilov, medtem ko so Nemci šele na začetku. Ampak že dolgo vemo – vsak začetek je težak, nemški tudi.

***

Boris Johnson obljublja pomoč Nissanu in drugim avtomobilskim tovarnam.

Johnson: podpirali vas bomo

Britanske volitve so mimo, kar pomeni, da je že mogoča delna retrospektiva tistega, kar so pred tem obljubljali britanski politiki. Seveda je največ obljubil (še vedno) premier Boris Johnson. Ampak še prej je treba pogledati nazaj, recimo v čas njegove predhodnice Therese May.

Ko je bil izglasovan Brexit, so avtomobilske tovarne bolj ali manj glasno sporočale, kaj pričakujejo. In pričakovale so okoliščine, ki jih ne bodo silile v morebitne drastične ukrepe zaradi odhoda Združenega kraljestva iz združene Evrope. V tem pogledu je bil eden najbolj prizadevnih japonski Nissan, ki domuje v Sunderlandu. Prav tej tovarni je Mayjeva obljubila ustrezno pomoč oziroma zagotovilo, da bo britanska vlada storila vse, da se okoliščine ne bodo spremenile.

No, Boris Johnson je med obiskom severovzhodnega dela Velike Britanije dejal, da bodo Nissanu in njegovim partnerjem tudi po Brexitu zagotovili okolje in pogoje, v katerih bodo lahko še naprej normalno delali. Ali so ga morda opozorili na dejstvo, da utegne biti po odhodu, za katerega se goreče zavzema, avtomobili, narejeni na Otoku, obremenjeni z dodatnimi 10-odstotnimi carinami (tako predvidevajo pravila Svetovne trgovinske organizacije WTO), ni znano. Se pa že dolgo ve, da so obljube pred volitvami eno, njihova uresničitev po volitvah pa nekaj povsem drugega.

***

Ambiciozni načrti Tesle v Nemčiji.

Kar 500 tisoč Tesel iz Nemčije

Brez Tesle in Elona Muska na naših straneh pač ne gre. In še marsikje ne. Ampak tudi tokrat napoveduje nekaj, kar bo verjetno kar zahtevno uresničiti. Ne prvič.

Bolj ali manj je znano, da je Tesla izbrala Nemčijo za evropski prostor, kjer bo zgradilo novo tovarno. Elon Musk je tedaj oziroma ob tej priložnosti povzdignil nemško industrijsko kulturo v višave v smislu, da gre za izjemne delovne navade, super inženirsko znanje, verjetno je imel v mislih tudi nesporno dejstvo, da je nemški avtomobilski trg najpomembnejši na Stari celini in širše. No, sedaj so znani tudi načrti: v letu dni naj bi v tovarni, ki naj bi začela obratovati leta 2022, naredili nič manj kot 500 tisoč Tesel, delalo pa bo 10 tisoč ljudi. Hkrati s tovarno bodo zgradili tudi raziskovalno-inženirski center. V bližini Berlina, kjer naj bi stala ta mega tovarna, bodo najprej nastajale Tesle Y, nekaj kasneje še model 3, izdelovali pa bodo tudi baterije in elektromotorje. Fino in lepo. Ampak če je še kaj spomina, potem je treba vse te napovedi jemati z nekaj nujne in zdrave previdnosti. Kako je že bilo s Teslo 3 in napovedmi o obsegu proizvodnje, prodajo, dobavo, kakovostjo?!

Janez Kovačič