Avtomobilski teden 5, 2021 Avtomobilski teden 5, 2021
Renault: twingo ne bo dobil naslednika Pred dobrima dvema tednoma je Luca de Meo, od 1. julija lani izvršni direktor skupine Renault (še Dacia,... Avtomobilski teden 5, 2021

Twingo v Revozu nastaja vse od druge generacijske izvedbe.

Renault: twingo ne bo dobil naslednika

Pred dobrima dvema tednoma je Luca de Meo, od 1. julija lani izvršni direktor skupine Renault (še Dacia, Lada in Alpine) predstavil obsežen načrt poslovanja skupine v prihodnjem obdobju oziroma do leta 2025. Napovedane spremembe so velike, kaj drugega tudi ni bilo pričakovati, kajti francoski avtomobilski velikan je lani ustvaril veliko izgubo, pa tudi leto prej mu ni šlo posebej dobro. Bistvo nove strategije je bilo povzeto tudi v napovedi, da se bodo veliko bolj kot doslej posvetili kvaliteti, medtem ko naj bi se obseg izdelave počasi ustalil pri številki 3,1 milijona vozil. Ta podatek je morda ključen pri razumevanju novice, da Twingo, ki nastaja v novomeškem Revozu, ne bo dobil naslednika.

Twingo se že od druge generacijske izvedbe rojeva v dolenjski tovarni, ki je tudi edina, ki izdeluje malčka. Lani je tovarna naredila dobrih 141 tisoč vozil, od tega je bilo več kot 68 tisoč Twingov, skoraj 58 tisoč Cliov, pa še po približno 7.500 električnih izvedenk Twinga in Smarta ForFour v električni izvedbi. Predlani je iz tovarne pripeljalo nekaj več kot 191 tisoč vozil, sicer pa zmorejo v dolenjski tovarni izdelati nekaj več kot 200 tisoč vozil letno. Bolj ali manj je znano, da majhni avtomobili prinašajo malo dobička, zato njihova ponudba ni izrazito pestra. Toda odločitev Renaulta vendarle postavlja pod vprašaj, kaj naj bi še izdelovali v Revozu, kajti Clio, sicer zelo uspešen avtomobil, ne nastaja samo v Novem mestu. Že precej časa je tudi znano, da se projekt Edison, v okviru katerega sta Daimler AG, sicer lastnik znamke Smart, in Renault v Novem mestu izdelovala Smart ForFour, končuje. Po sedanjih napovedih naj bi Smarti v prihodnje nastajali na Kitajskem (v sodelovanju s korporacijo Geely, katere lastnik je pomemben delničar Mercedes-Benza), vendar tudi to ni povsem gotovo. Kakorkoli že, v Revozu bodo morali počakati na to, kaj in kako se bo odločilo dokaj novo vodstvo Renaulta.

***

Carlos Ghosn je še vedno na varnem v Libanonu.

Dolga roka japonske pravice

Tako je kot Diesel-Gate stalnica teh zapisov, postaja očitno, da podoben ‘status’ dobiva tudi Carlos Ghosn, nekdanji prvi mož zveze Renault-Nissan-Mitsubishi. O njem zadnje čase ni bilo veliko slišati. Je še vedno v rodnem Libanonu, očitno dovolj dobro preskrbljen in predvsem na varnem pred japonsko roko pravice. To pa ne velja za tiste, ki naj bi mu pomagali pri spektakularnem pobegu iz japonskega hišnega pripora konec decembra 2019.

Pri tem pobegu, ki je bil res nenavaden, naj bi mu med drugim pomagala tudi Michael Taylor, nekdanji pripadnik ameriških specialnih vojaških enot, in njegov sin Peter. Oba Taylorja so aretirali sredi lanskega leta na zahtevo japonskih sodnih oblasti, ves ta čas sta v preiskovalnem zaporu. V ozadju se je bila kar silovita pravna bitka o tem, ali naj ju izročijo Japoncem. Sedaj je sodnik v Bostonu odločil, da ni nobenih zadržkov in vse bolj postaja jasno, da bosta oba Taylorja ‘odpotovala’ na Japonsko. Njuni odvetniki so sporočili, da se bodo pritožili, kajti na Japonskem naj bi obstajala velika možnost, da bodo kršene njune osnovne pravice s stalnim zasliševanjem, podaljševanjem pripora in podobnim. Sodnik je vse te trditve zavrnil, meneč, da so na Japonskem okoliščine v zaporih in sicer morda »res obžalovanja vredne«, toda to še ne pomeni, da ni mogoče ugoditi japonskim sodnim oblastem. Te so ob drugem postregle tudi s podatkom, da naj bi Taylorja za svoje usluge pri Ghosnovem pobegu dobila 1,3 milijona dolarjev.

***

Januarsko presenečenje – Octavia je prekosila Clia.

Januar 2021: Škoda pred Renaultom, Octavia pred Cliom

Bilo bo zelo nestvarno pričakovati, da bo prvi letošnji mesec v avtomobilskem pogledu nekaj izjemnega. Prodaja avtomobilov na slovenskem trgu je še naprej v strmem padcu in prav nobena steklena krogla ne zmore napovedati, kaj se bo dogajalo v prihodnjih mesecih.

Januarja se je posel z avtomobili zmanjšal za krepkih 29,3 odstotka, pri čemer drži, da lanski januar tako ali tako ni bil kaj izjemnega oziroma posebnega. Toda pred letom dni je že bilo mogoče slutiti, da se bliža pandemijska nevihta, čeprav nihče ni mogel vedeti, kako huda in dolgotrajna bo. Letošnjega januarja se zmorejo nekoliko veseliti zgolj v treh avtomobilskih tovarnah, kajti Peugeot je posel povečal za prijaznih 22,8, Dacia za 2,7 in Jeep kar za izjemnih 171 odstotkov! Vsi drugi so se morali sprijazniti z minusom, pri čemer je bil ta dokaj različen, kajti pri Škodi je bila prodaja za pičlih 0,6 odstotka manjša, medtem ko so imeli pri Kii kar 65,6-odstotni minus. Presenečenje, če ostanemo zgolj pri Kii in Jeepu, je torej dvojno: kaj se je zgodilo z ameriško avtomobilsko hišo, da se ji je posrečil tako velik plus, in kako to, da je Kia zabeležila tako velik ali celo največji padec med vsemi, ko pa ji je šlo čez celo lansko leto zelo dobro?

Na odgovore bo treba še malenkost počakati, pri čemer drži, da je Jeep lanskega januarja prodal vsega 46 vozil, kar je bil izjemno skromen rezultat in ga zato letos morda le ni bilo tako težko preseči. Južnokorejska avtomobilska hiša pa je lani z agresivno kampanjo dobro izkoristila dogajanje na slovenskem avtomobilskem prostoru in vsaj eno vprašanje je ostalo neodgovorjeno: kako oziroma od kje si slovenski zastopnik te znamke zagotavlja razmeroma velike količine avtomobilov? Morda se kdaj izve, kako in kaj se je dogajalo. Sicer pa drži, da je januarja največ prodal Volkswagen (790 vozil), Škoda pa je s prodajo 742 avtomobilov prehitela Renault, ki je za svoje avtomobile našel le 428 kupcev. In še nekaj se je zgodilo: januar je bil ‘usoden’ za Renault Clio, desetletja najbolje prodajano vozilo pri nas, kajti Škodina Octavia ga je tokrat prekosila, saj je bil rezultat 235 proti 238!

Janez Kovačič